Er Samsung UE55C6005 crap?

Belial667

Medlem
13 Aug 2003
117
0
0
Hei,

Tenkte å plukke med meg en TV til stua og tittet litt på Samsung UE55C6005 til 12000,- Den ser jo temmelig fin ut, men jeg har lest litt forskjellige omtaler og ble plutselig litt usikker. Burde jeg heller vurdere andre konkurrenter i samme prisklasse/størrelse?
Skal brukes hovedsakelig til TV-titting(CD), konsoll, og film via en Macbook.
Setter pris på innspill/forslag da jeg mangler kompetansen selv.

Takk

--
John

skorob

Medlem
7 Sep 2003
22.683
0
0
Belial667 skrev:
Hei,

Tenkte å plukke med meg en TV til stua og tittet litt på Samsung UE55C6005 til 12000,- Den ser jo temmelig fin ut, men jeg har lest litt forskjellige omtaler og ble plutselig litt usikker. Burde jeg heller vurdere andre konkurrenter i samme prisklasse/størrelse?
Skal brukes hovedsakelig til TV-titting(CD), konsoll, og film via en Macbook.
Setter pris på innspill/forslag da jeg mangler kompetansen selv.

Takk

--
John
Syns ikke noe om denne skjermen...

Fersk_IT

Medlem
7 Jan 2011
193
0
0
Mine foreldre har denne skjermen men i 46` utgave.
Jeg synes bilde på GET var meget bra i forhold til min gamle Sony X3500 ihvertfall.
Men har egentlig ingen peiling på hvordan denne modellen er i forhold til andre
merke/modeller på markedet.

slc

Medlem
31 Jan 2005
8.045
0
0
Da er jeg nysgjerrig på hvilket grunnlag du utelukker samsung? De kan ha hatt sine feiltrinn, men konkurrentene er jaggu ikke mye bedre :p

sollie

Medlem
9 Jan 2004
1.476
0
0
www.regionpartner.com
vil tro den er dugelig på gode signaler opp til 46', men kanskje ikke over (55')om signal kilden ikke er tipp topp. Virkelig synd ikke lcd 755 er å få i 55' her til lands,ellers ville det ha vær min anbefalling.

Så 46'6005 på klubben i høst med blu ray, og det var virkelig bra det altså.

Alastor

Medlem
30 Nov 2006
3.366
0
0
Tven ser knall ut i normalt dagslys, men faller igjennom fullstendig i mørke omgivelser hjemme pga store problemer med clouding når tven skal være så tynn.

I tillegg så er 100Hzen altfor aggressiv slik at man får en såpeoperaeffekt på bildene. Dette kan heldigvis kalibreres bort med enkle grep.

Men sortnivået blir altfor ujevnt pga cloudingen. Dette gjør at tven er frarådet over hele linja vs LCD-modeller i samme prisklasse. Så får vi se på 2011-modellene om ting forbedrer seg :).