Er det nettsider som selger diy sub/høyttaler-kit med tegninger av kasse?

asaf

Medlem
30 Jul 2006
750
0
16
Jeg har Dali Consept6 og XTZ w12. Har det noe for seg å lage høyttalere selv? hva må jeg isåfall opp i mhp pris for elementene, for å være merkbart bedre enn de jeg har? Holder materialkostnadene utenom.

Noe å anbefale? Bør ha mål og tegninger på kassen.

Forsterker: Onkyo tx-nr717

teddytusen

Medlem
27 Des 2005
24.932
0
36
Nordfjord
Budsjett? Hvor store får de lov å være? Både fronter og sub? Skal frontene være full range, eller skal de uansett deles høyt mot sub?

teddytusen

Medlem
27 Des 2005
24.932
0
36
Nordfjord
Ikke over 10000.. Vet ikke hva frontene skal være, men brukes til film
Spørsmålet mitt gikk ut på om høyttalerne skal kunne spille ned mot feks 30hz alene, eller om det er greit at de deles høyere. Om du skal bruke sub så anbefaler jeg det samme som einis. Du nevner sub i første innlegg, men det er fremdeles uklart om du er ute etter både fronter og sub her. Er budsjettet på under 10k kun fronter? Hva med senter?

asaf

Medlem
30 Jul 2006
750
0
16
Spørsmålet mitt gikk ut på om høyttalerne skal kunne spille ned mot feks 30hz alene, eller om det er greit at de deles høyere. Om du skal bruke sub så anbefaler jeg det samme som einis. Du nevner sub i første innlegg, men det er fremdeles uklart om du er ute etter både fronter og sub her. Er budsjettet på under 10k kun fronter? Hva med senter?
godt spørsmål. Jeg har vel ikke tenkt. Impulshandling for å få bedre lyd i kinoen. Jeg har dali concept 6 idag med xtz 12 sub. Skal kjøpe ny center for er ikke fornøyd med concept. Så blir kanskje blueserien. Men må ha bakhøyttalere og lyst på en ekstra sub i tillegg til xtz