Er det flere som stusser på bildekvaliteten på SOLO?

ask4me2

Super Moderator
Medlem av ledelsen
11 Aug 2004
14.854
14
38
Det har kanskje mer med preferanser å gjøre dette og som Per Johnny angir kanskje har sammenheng med hvor dynamisk og godt utstyret man ser denne filmen på og hva man sammenligner bildekvaliteten med.

Ser noen angir problemer med lyden også, det merket jeg ikke noe til her, kjørte riktignok opp volum noen hakk høyere enn vanlig, og synes det fungerte greit.

Regner med du kan glede deg over filmen også gpt33, hadde vært fint å høre litt hvordan du opplever denne når du får sett den.

Shallow_

Medlem
21 Mar 2005
9.471
34
48
43
Da fikk jeg omsider sett denne/disse disc'ene i går, og dette var trauste greier.

Begynnte med 4k og syntes den var så mørk at det var vanskelig å se detaljer.

Satte på BD og syntes den var litt lysere, men fremdeles alt for mørk.

Gikk tilbake til 4k og jekka opp DNR slider til +6 (vanligvis +3) og da ble den noenlunde sebar.

Lyden var det ingenting å utsette på, er så mye variasjoner i volum fra film til film, jeg skrur opp til jeg er fornøyd jeg.

Ultima

Medlem
28 Mar 2007
3.504
0
36
Digget filmen og selv om jeg hadde små forvetninger til lyden var det ikke altfor ille selv om det var strupet for dynamikk i enkelte scener.
Hva er det Disney holder på med når det gjelder lydmiks på film? Og samme spørsmål stiller jeg til anmeldere som synes lyden er verdt 7-8 av 10.
Sammenligner man med SW 1-3, så er dette sjokkerende dårlige greier. Maks 4/10 på lyd.
Det hjelper ikke å kompensere med de +10 db som er for lavt mikset, når lyden i seg selv er helt elendig i forhold mange andre filmer. Lavt volum, dårlig lydkvalitet (ullen), liten dynamikk, lite bruk av dypbass, lite surroundaktivitet osv.

Gjør de dette med vilje, siden man forventet akkurat dette?

Shallow_

Medlem
21 Mar 2005
9.471
34
48
43
Hva er det Disney holder på med når det gjelder lydmiks på film? Og samme spørsmål stiller jeg til anmeldere som synes lyden er verdt 7-8 av 10.
Sammenligner man med SW 1-3, så er dette sjokkerende dårlige greier. Maks 4/10 på lyd.
Det hjelper ikke å kompensere med de +10 db som er for lavt mikset, når lyden i seg selv er helt elendig i forhold mange andre filmer. Lavt volum, dårlig lydkvalitet (ullen), liten dynamikk, lite bruk av dypbass, lite surroundaktivitet osv.

Gjør de dette med vilje, siden man forventet akkurat dette?
Nå har vel Disney som eneste studio i en årrekke benyttet såkalte hometheater mix'er på bluray (og vel nå på 4k)

Disse skal være optimalisert for mindre rom hvis jeg husker riktig.

Thore

Medlem
14 Sep 2006
543
0
0
minhifi
Jeg hadde samme opplevelse av filmen "IT" fra 2017, på bluray fra usa. Mørkt, grumsete og uklart bilde, til og med på bokstaver i introen

9 Jun 2019
96
5
8
Det spiller ingen rolle får meg om SOLO hadde vært i svart-hvitt for min del. Star Wars jo død etter Disney overtok franchisen fra Lucas,men liker dere de nye Star Wars filmen,so be It. Hva er det Rey har gjort? Hun slo ut den største jedien i historien i treningskamp! Og løfter steiner fra intet....

Shallow_

Medlem
21 Mar 2005
9.471
34
48
43
Og,jeg har ikke sett SOLO filmen,et bevisst valg fra min side. Ford er jo SOLO.
Jeg har sett Solo, og kommer til å se det som lages av Starwars fremover.

Universet er jo så fantastisk at oddsen for at disney lager noe bra ihvertfall en gang innimellom er definitivt til stede ;)

The Mandalorian ser jo meget artig ut, men ep 7 og 8 har vært noe møl, og ep 9, salto over tiefighter... jadda..

9 Jun 2019
96
5
8
Episode 7,8 -søppel. Rogue One,tja den var grei. Men karakterene hadde samme personlighet som en pappeske. Når jeg så min barndomshelt Luke bli slått av Rey i sparringskamp,ja da holdt jeg på og gå ut i kinosalen. Husk at dette er rett etter episode 7. Ingen trening har hun,men allikevel Mary Sue deluxe. Og jeg liker kvinnelig karakter,det har ingenting med det og gjøre. Men når det er ingen karakter ark,ja da blir det ikke spennende. Se på Aria i Game of... Hun er konge! Les boken IT av King. Beverly Marsh er den badassen i boken.Filmen var grei,men boken den er guffen. King er en mester på skildre karakter. Så kan man si hva man vil om Lucas,i det minste prøvde han med prequel trilogien. Han er genial produsent,og hvis han bare hadde mere nei folk rundt deg,så kunne kanskje 1-3 vært gode filmer. Nummer 3 er nå ganske bra,syns nå jeg. Den er ti ganger bedre Disney søppelet. The Rise Of The Skywalker,er Rey plutselig en Skywalker nå? Når lærte hun hun snakke med Chewbacca? Ingenting henger på greip. Og Luke kommer som en force shield kis ny barbert og frisert....

Sist redigert:

Shallow_

Medlem
21 Mar 2005
9.471
34
48
43
Så kan man si hva man vil om Lucas,i det minste prøvde han med prequel trilogien. Han er genial produsent,og hvis han bare hadde mere nei folk rundt deg,så kunne kanskje 1-3 vært gode filmer. Nummer 3 er nå ganske bra,syns nå jeg
Nå elsker jer ep 1-3 da så der er vi desverre ikke helt på bølgelengde.

Min rekkefølge er: 2,6,3,4,1,5

9 Jun 2019
96
5
8
Empire sist!😃. Nei,vi har alle ulike smak. Men er du flink på NAS? Prøver og koble til en NAS til NODE2i,har ikke kjøpt en NAS ennå da,men så vanskelig kan det vel ikke være og koble en NAS til min NODE2i. Men har lest på nett at det også kan være et mareritt.

Shallow_

Medlem
21 Mar 2005
9.471
34
48
43
Men er du flink på NAS? Prøver og koble til en NAS til NODE2i,har ikke kjøpt en NAS ennå da,men så vanskelig kan det vel ikke være og koble en NAS til min NODE2i. Men har lest på nett at det også kan være et mareritt.
Har desverre ingen er faring med NAS.

Empire sist!😃. Nei,vi har alle ulike smak.
Empire er den minst fantastiske av de 6 filmene, men misforstå meg rett, den er fremdeles på delt første plass sammen med de andre 5 of tidenes beste filmer.