Epson Tw9400 vs JVC DLA

EinarGilberg

Medlem
28 Apr 2004
48
0
6
Hei!

For DVD og Blu-Ray, streaming (Netflix, HBO osv.) i mørkt rom og 2D, har Epson TW9400 noen fordeler mot en eldre JVC-prosjektor? Feks x30be eller til og med HD750?

Er mange år som skiller disse og 4K e-shift, 3D, bilde i lysere rom osv. er sikkert Epson den soleklare, men har teknologien blitt så mye bedre på alle områder at 3LCD per i dag er på nivå eller bedre enn LCoS/DLA for 8-10 år siden?

Raske bevegelser bedre på Epson f.eks?

Trenger råd. Trenger prosjektor og det koster 32.900.- for TW9400 men kan få JVC x30be for 8000.- (Men må kjøpe ny pære) eller JVC hd750 for 5500.-. Pris er egentlig ikke min viktigste faktor og det er godt å være framtidsrettet, men har fram til nylig brukt benq 8700 som kun var 720p med relativt svakt sortnivå og dårlige skyggenivå og litt hakket på panoreringer, så jeg ble aldri helt fornøyd med den - men den ble kjøpt i 2004 og jeg forstår at den rimeligste JVC knuser min gamle prosjektor såpass mye at den ville blitt en stor oppgradering for meg.

Håper noen kan komme med innspill. Hadde egentlig bestemt meg for epson tw9400 pga alle de gode testene, men hvis svartnivå og skyggedetaljer, samt kanskje panoreringer, kan være like bra eller bedre på JVC så ser jeg ingen grunn til å måtte Betale så mye mer for å Være framtidsrettet når det jeg tenker å spille av er det som fortsatt er de mest dominerende formatene.

chFresh

Medlem
15 Des 2005
249
43
28
35
Halden
Ikke for å kuppe tråden, men har en JVC DLA X3-be som trenger ny eier. Befinner seg i Halden. Har kun gått 752 timer på første pære.

Har oppgradert til Epson tw9400, mest for 4k og mye vil ha mer. men ikke rukket å teste den enda.