Elektrostater

minifreak

Medlem
27 Jan 2003
39
0
0
Heisan er der noen som har pelling på elektrostater, jeg går med planner om å kjøpe komplet sett fra nederlanske http://www.finalsound.com synes hele konsptet virker utrolig bra med tanke på design og pris (lyd??????) er grønn når det gjelder elektrostater håper noen kan komme med kommentarer...?????

Gorm

Administrator
13 Des 2002
42.469
22
38
51
Jessheim
Hei minifreak.
Faren min hadde elektrostater en gang.
Har lyttet litt til nyere modeller, og jamt over låter det fantastisk. Det overgår helt klart tradisjonelle høyttalere. Langt mer åpent, luftigere og enormt detaljert.

Men, du skal være klar over at de er nesten umulige å plassere (må langt fra bak og sidevegg). Dette gjør at du stort sett kan glemme å bruke dem i hjemmekino, med mindre du har et enormt stort rom. En annen ting er at det er vanskelig å finne sub. som spiller bra sammen med dem.

Settet til Finalsound ser lekkert ut, men du bør ikke kjøpe før du har fått prøve det i ditt eget hjem. Muligheten for skuffelse er nemlig stor.

Vennlig hilsen Gorm

robertaas

Medlem
30 Des 2002
9.288
0
0
www.lundemo.com
Jeg må innrømme at jeg ikke har sett noe til Final siden merket var helt nytt (i 92?), men det var en skral konstruksjon (hele festet til panelet beveget seg). Nå har de visst gått helt bort fra hybrider og lager alle produktene over samme lest.
Jeg sitter i alle fall med følelsen at de har satset kun på design på bekostning av lydkvalitet og må nok gjenom grundig lytting før jeg vil forandre den oppfatningen.

Robert-