Elektrikerarbeid i hjemmekino?

roffe

Moderator
24 Apr 2003
25.146
0
0
www.invelos.com
Jeg har i det senere fulgt med på Jamez hjemmekinoprosjekt. Flott arbeid med hjemmekino! Det er inspirerende å se hvordan Jamez løser ting. Når det gjelder strekking av elektriske 220V kabler: Er det noe man kan gjøre selv på lovlig vis? Hvilket arbeid er det du må overlate til elektrikeren?

Jeg har selv planer om et lite hjemmekinorom i kjelleren, og kommer til å bruke løsninger som ligner de refererte. Til oppvarming planlegger jeg varmekabler, siden mitt rom ligger i kjelleren (blir gulvkaldt ellers). Vet noen hva som MÅ gjøres av fagfolk i den forbindelse og hva man kan gjøre selv?

Takk for oppmerksomheten. Fint om noen har tid til å svare mellom spikerslagene... :)

Gorm

Administrator
13 Des 2002
39.972
30
48
51
Jessheim
Du kan godt legge opp hele røropplegget selv, men elektikeren må koble til strømmen (han vil også ofte trekke de strømførende kablene selv).
Varmekablene kan du legge selv, men også her må tilkoblingen av strøm til kablene gjøres av en "trikker".

bjørn-k

Medlem
4 Nov 2006
2
0
0
Elektriker arbeid.

Gorm skrev:
Du kan godt legge opp hele røropplegget selv, men elektikeren må koble til strømmen (han vil også ofte trekke de strømførende kablene selv).
Varmekablene kan du legge selv, men også her må tilkoblingen av strøm til kablene gjøres av en "trikker".
Det kan være at elektrikeren vil legge varmekablene også. Hvis det gjøres gjennom firma for å få det riktig godkjent må elektrikeren legge varmekablene selv.