Elder Scrolls: Skyrim -noen som gleder seg?

Noose

Medlem
26 Jul 2005
3.452
0
0
avforum.no
Blir bra dette! Hadde vel en 180timer på Oblivion som var min første introduksjon til elder scrolls! Med litt mods så ble det veldig bra!
Men det blir vel PS3 eller XBOX jeg kjøper dette på, har ikke PC som er bra nok! :D

maddie

Medlem
22 Jul 2005
1.739
0
0
.

Har gleder meg i flere år til denne utgivelsen. Har spillt en god del Oblivion og Morrowind. WoW og slikt sluttet jeg med for ett par år siden pga ikke tida til slikt.

Det jeg elsker med slike gode offline spill er at jeg kan ta det med offshore på jobb og spille 2-3 timer på lugaren etter skift :). Finnes ikke så altfor mange gode offline RPG spill utenom elder scrolls serien spørr du meg .

Dette blir bra :)

UltimaNoctis

Medlem
17 Mar 2011
7.347
0
0
JA! Og innen ta har jeg totalt nytt oppsett å nyte mens jeg bruker 300-400 timer på spillet :mrgreen:

Hybris

Medlem
24 Okt 2003
10.963
0
36
Jeg fikk det i posten i går. Har spilt en drøy time, som ikke ga meg tid til så veldig mye annet enn å bygge karakter og spille meg gjennom introsekvensen, men nå er jeg hvertfall ute i det fri og klar til å utforske verden!

Ser bra ut, og man står mye friere til å bygge karakteren (og ikke så bundet av valget man gjør i starten) enn tidligere.

Kjenner dette kommer til å stjele endel tid i høst :)

xxxchefxxx

Medlem
12 Mar 2009
856
0
0
Har spillt meg gjennom hele serien og gleder meg som en unge, synd jeg jobber så mye om dagen....hadde jeg ikke drevet mitt eget firma kunne det vanket en egenmelding.

Danke

Medlem
4 Aug 2007
11.316
9
38
Hvordan velger man, eller kan man velge vanskelighetsgrad? Har begynt og først synes jeg det var temmelig vanskelig.. Men nå med stridshammer synes jeg det er litt lett.. kanskje for lett. Leste om vanskelighetsgrad på spillet men ikke funnet ut hvor man eventuelt endrer noe.

Noen som vet?

mitchman

Medlem
3 Jan 2005
349
0
0
Options->Gameplay og du kan endre når som helst. Står du fast så kan du gjøre det lettere e.l.

Noose

Medlem
26 Jul 2005
3.452
0
0
avforum.no
Har spillt i snaue 25 timer, installerte spillet på HDD i går og opplevde at dragene fløy bakover og ikke ville lande. Som har vært en feil som skulel fikses med oppdatering. Spiller på Xbox.

Uansett, elsker spillet.

Spiller folk på PC eller PS3/Xbox? Skulle ønske jeg hadde det på PC, mtp mods. Men jeg stor koser meg med kringlyd i sofaen :)

Hybris

Medlem
24 Okt 2003
10.963
0
36
Xbox her. Dessverre ikke så mye tid til å spille hittil, er bare level 5, men er helt konge i kinorom med stor tv og kringlyd ja :)

redline3

Medlem
8 Sep 2010
258
0
0
Tidenes spill..

Har nå klokka 70 timer på Skyrim, spiller på PS3! har ikke merka noen nevneverdige bugs bortsett fra hesten som har en tendens til å bli usynlig.

Er i level 38 og er selvfølgelig Nord!

Syns det har en tendens til å lagge på ps3 når det blir for mye informasjon i bildet, så pc-versjonen blir nok kjøpt på ett senere tidspunkt. Og fordi grafikken ikke er helt optimalt på ps3..

Uansett, er overhode imponert, og er tidenes spill!

Noose

Medlem
26 Jul 2005
3.452
0
0
avforum.no
Gjorde nettop ferdig Collage of winterhold oppdragene, morsomt! Lvl 21 her Nord

Spiller på Xbox, ikke merket noe til lagging her. He, hestene er flotte dyr, løper opp bakker og fjell med 70grader vinkling! :D:D

Ostemannen

Medlem
25 Okt 2009
15.748
0
36
Noose skrev:
Gjorde nettop ferdig Collage of winterhold oppdragene, morsomt! Lvl 21 her Nord

Spiller på Xbox, ikke merket noe til lagging her. He, hestene er flotte dyr, løper opp bakker og fjell med 70grader vinkling! :D:D
Grattis. Du kan nesten ta slike vinkler selv, dersom du spammer hoppeknappen mens du går "opp+skrått". Da vil du finne bugs som gjør slik at du kan hoppe oppover ganske lenge. Litt tidkrevende, men funker det også.

Noen som har noen gode miner? Jeg har to gode miner (Gold og Ebony) som jeg bruker, men ønsker meg 4-5 gode miner(iron+kanskje gold eller iron). De bør ha en del ore å høste i seg. Dersom dere venter i 30 dager så resuplier minene seg. 8) Dersom "spetch skill " er høy, så er det enormt mye penger å hente, pluss armor skill.

Hva syntes dere om alle glitchene som er mulig å ta da?

Noose

Medlem
26 Jul 2005
3.452
0
0
avforum.no
Lvl av blacksmith:

Skyrim guide: 15 essential tips and cheats - ComputerAndVideoGames.com

Daedric armour might look like something you get at the end of the game, but any character at any level can craft their own full set with only two hours and a few thousand gold to spare. Follow the step-by-step process below and you'll never have to worry about armour ever again.

Visit the blacksmith in Windhelm and buy up all of his iron ingots and leather strips. Wait 48 hours for his inventory to refresh and repeat.
When you have a decent amount of iron, go to a forge and start crafting iron daggers. As you create them, you'll notice your smithing rapidly gaining levels. Your character should also go up a few levels. If you have any gear that boosts smithing, like an amulet or gauntlets, wear them. If you have any smithing potions, drink them.
Keep smithing daggers until your smithing reaches 100. This will take around 500-600 daggers. If you run out of ingots or leather strips, get more from the blacksmith.
Every time your character levels up as a result of smithing, use the perk points to upgrade your smithing skill tree. Go from steel to Dwarven to Orcish to Daedric.
If, after reaching 100 smithing, you don't have enough perk points to reach the Daedric crafting skill, continue playing the game until you level up naturally.
First you'll need some Daedra hearts. Each piece of the armour - helmet, gauntlets, boots and chest plate - need one heart each. Head to the College of Winterhold and find an elf called Enthir. He's usually found in the Hall of Attainment. Talk to him and buy two Daedra hearts (that's all he has on him at any one time). Wait 48 hours for him to restock, and then buy two more.
Now you'll need some ebony. Go to Gloombound Mine (see the attached video). To get inside you'll either have to help the Orcs in the stronghold with a super easy quest, or just fight your way in. It's quicker to do the quest.
Once the Orcs let you through the gate, head towards the mine entrance. Handily, there's a full set of blacksmith tools outside. We'll need them later.
There are no enemies in the mine - just lots and /lots/ of ebony. Make sure you have a pickaxe (there are a few lying around inside) and start mining the ebony veins. Clear the place out, and ignore the aggressive-sounding Orcs; they won't attack you unless provoked.
Outside, use the nearby smelter to turn the ebony ore into ebony ingots. You should now have more than enough to craft the full set of Daedric armour.

Noose

Medlem
26 Jul 2005
3.452
0
0
avforum.no
Da har jeg 100 i skill på Smithing, gikk også opp til lvl29 :) Tok litt tid , men det var verdt det, da kan jeg lage både deadra armour og dragon armour.