EISA-prisene er solgt...

9 Jun 2019
465
56
28
For og være helt ærlig, så er alle de best of noe tull. Til tider korrekt selvfølgelig. Men mye tull og fjas. Men takk for info.

orso

Medlem
14 Nov 2008
10.722
5
38
Dette sier vel sitt:
Traditionen tro har EISA omfordelt kategorierne, så priserne kan fordeles nogenlunde ligeligt imellem organisationens betalende medlemmer.

Gorm

Administrator
13 Des 2002
40.098
91
48
52
Jessheim
Dette er ikke noe nytt?

Men for bransjen spiller det ingen rolle. For "EISA award" logoen selger varer

9 Jun 2019
465
56
28
Helt enig. Bare det står «Best In Class”. Så er det best. What a Hifi er bare tøv. The Absolute Sound, der i mot vet til tider hva de prater om. Men som sagt EISA prisene er noe tull.

9 Jun 2019
465
56
28
Husker What A Hifi skrev at NAD C372 ( dere vet modellen etter C352) at den manglet litt luft i øvre mellomtone, derav ikke så detaljert i lyden. Den var en knall forsterker og fortjente ikke 4 på terning, men 5. Men EISA produktene fikk selvfølgelig toppscore!

orso

Medlem
14 Nov 2008
10.722
5
38
Hva skal man si når hifi blader bruker flere sider på dette?

9 Jun 2019
465
56
28
Jo, jeg vet. Hvor mange ganger har ikke Hegel fått toppscore i Lyd og Bilde. Nå har Hegel blitt bedre på lyd etter H360, før låt de for hardt for meg. Enorm attack lyden, det skal de ha. Og de er bedre lydmessig enn før. Men jeg stusser hver gang de får toppscore. Har testet H80. Den fikk toppscore. Bare tøv lyd. Også lav input/gain (tror det heter det) på volumhjulet. Måtte helt opp nesten max volume for og få lyd. Og det var lett drevne høyt. Så der var ikke det som var årsaken. Vanlig analog volumkontroll kunne spille mye høyere. Men det er jo stor forskjell mellom analog og digitale volumkontroller/Potmeter.