effektforsterker hvordan skal jeg koble

Reppe jr

Medlem
14 Mai 2012
33
0
0
halloen jeg har en (ep4000 bridged) effektforsterker å en (technics su-v470 pxs cap)
hvordan skal jeg koble den?? jeg før lyd men jeg kan ikke stille inn hvordan lyd jeg vill ha f.eks bass, treble, balance.

Vedlegg

Espen-hj

Medlem
28 Nov 2009
3.870
0
0
harman/kardon skrev:
Power Amp Direct. Tipper den er pre out.

Direct menes sikkert at den går utenom tonekontroller/dsp m.m
Vanligvis er dette ein effektforsterkermodus for integrerte forsterkere, altså den kan brukes som effektforsterker. Skal ikkje sei det sikkert for denne modellen, men andre merker bruker samme navn på dette

Ulf-B

Medlem
4 Mar 2008
5.094
0
0
Espen-hj skrev:
Vanligvis er dette ein effektforsterkermodus for integrerte forsterkere, altså den kan brukes som effektforsterker. Skal ikkje sei det sikkert for denne modellen, men andre merker bruker samme navn på dette
Jeg holder også på denne varianten. Googler man litt, finner man bilder av fronten av forsterkeren, hvor man tydelig kan se en egen bryter rett til venstre for volumrattet, merket "Power Amp Direct - on-off". Altså kobler man fra pre-out på en surroundforsterker og inn på Power-Amp-Direct-inngangen bakpå Technics-forsterkeren - og aktiverer Power Amp Direct når man vil la surroundforsterkeren overta volumreguleringen. Et eksternt effekttrinn kobles på en utgang som i 99% av tilfellene jeg har vært borti, kalles Pre-Out - og det har ikke denne Technics forsterkeren - og dermed kan man trolig heller ikke koble på noe eksternt effekttrinn. Dessverre for trådstarter.

Reppe jr

Medlem
14 Mai 2012
33
0
0
men jeg får jo lyd å sånt men jeg kan jo kanskje finne eg billig forsterker å koble effektforsterkeren på :) men jeg syntes det er rart at det står (Power Amp Direct) det vill jo si pre out rare greier syntest jeg da, men hvet noen hva forsterkeren min er verdt skal selge den å kjøpe en med pre out heller da :grin:

Niels Nielsen

Medlem
28 Jun 2003
25.044
0
0
Om du kunne bruke effektforsterker skal den jo ikke være brokoblet heller, da får du jo bare lyd til èn høyttaler.
Kjøp deg en forforsterker, da kan du bruke effektforsterkeren.