Dynavoice M-65 - hjelp mot diskant?

eiricd

Medlem
16 Feb 2008
180
0
0
hei

kjøpte for en tid tilbake en surroundpakke av typen Dynavoice (Dynavoice M-65 EX 5.0 Black Oak / Piano).
Kjører dem sammen med harman kardon avr 340 forsterker pluss en mirage 10" sub.

Nå forventer jeg ikke verdens beste lyd av høytalere i den prisen, men syns likevel det er voldsomt mye diskant når jeg skrur godt opp.

Noen som har samme høytalere og vært borti samme problem? Evt tips til hvordan løse det?

på forhånd takk

peter123

Medlem
25 Sep 2008
1.135
0
16
eiricd skrev:
hei

kjøpte for en tid tilbake en surroundpakke av typen Dynavoice (Dynavoice M-65 EX 5.0 Black Oak / Piano).
Kjører dem sammen med harman kardon avr 340 forsterker pluss en mirage 10" sub.

Nå forventer jeg ikke verdens beste lyd av høytalere i den prisen, men syns likevel det er voldsomt mye diskant når jeg skrur godt opp.

Noen som har samme høytalere og vært borti samme problem? Evt tips til hvordan løse det?

på forhånd takk
Du har mulighet å justere diskanten med metall bøylene bak på i alle fall frontene. Sjekk hva den står på nå og prøv deg frem med lavere db på diskanten.

Mvh
Peter

eiricd

Medlem
16 Feb 2008
180
0
0
peter123 skrev:
Du har mulighet å justere diskanten med metall bøylene bak på i alle fall frontene. Sjekk hva den står på nå og prøv deg frem med lavere db på diskanten.

Mvh
Peter
takk for raskt svar.

for en nybegynner mht metallbøyler, :) , hvordan bør de stå?

peter123

Medlem
25 Sep 2008
1.135
0
16
eiricd skrev:
takk for raskt svar.

for en nybegynner mht metallbøyler, :) , hvordan bør de stå?
Dersom du leser bak på høytalene så skal det stå tydelig merket der hvem plassering av bøylene som betyr hva (gjør det i alle fall på mina på mine DF-5 som har den samme muligheten).

Mvh
Peter

eiricd

Medlem
16 Feb 2008
180
0
0
harman/kardon skrev:
-2 ? . Er det ikke med manual til høytalene...

Tror det er uten bøyle at det er -2 db fra 4 khz og oppover.
var faktisk ikke med manual, nei....

eiricd

Medlem
16 Feb 2008
180
0
0
og det mest idiotiske spørsmålet noesninne på dette forumet - hvor bør den stå for å dempe diskant?

eiricd

Medlem
16 Feb 2008
180
0
0
takk for den, da fjerner jeg metallet og prøver videre :)

leste at noen har puttet skum i kamrene bak?