Dune HD Base / BD Prime 3.0 - Ny utfordrer?

ahb

Medlem
9 Apr 2013
69
0
0
Kjører B6 på min Base 3D uten problemer. Hadde ingen problemer med B5 heller. Spiller gjerne rundt 95% 2D 1080p .MKV'er og 5% 1080p 3D half-SBS .MKV'er. Bitstreaming av HD-lyd til receiver.

At 3D MVC ikke støttes i .MKV er det eneste jeg har å utsette på spilleren, dog har Dune lovet at dette skal ordnes med firmware-oppgradering.

lygren

Grunnlegger
11 Des 2002
43.377
206
63
43
www.avforum.no
Bildekvaliteten ser ikke ut til å stå noe tilbake for en vanlig Blu-ray-spiller, hverken bedre eller dårligere... Ser ingen hakking, men det gjorde jeg forsåvidt heller ikke på C-200en...

trondmm

Medlem
2 Mar 2007
8.589
2
38
Spareblære skrev:
Jeg er kjempefornøyd. WD TV og PC (Linux XBMC) støver ned, for å si det sånn, og jeg har på intet tidspunkt vurdert å kjøpe noen annen mediaavspiller. Et par bugs og mangler finnes såklart, men hvilket apparat er fritatt for det, egentlig? Jeg skulle ønske at HDMI ikke ga sort skjerm for hver valgte videofil. Jeg har ikke viet autofrekvensskift så mye tid og mange tanker, men det synes da å virke tilfredsstillende. Når det gjelder øvrige spørsmål er jeg fortsatt litt i grønneste laget til å svare.

De featurene jeg savner desidert mest, er kapitler og subtitles (vobsub, pgs-sub og dvbsub) i mkv-filer. Jeg skulle også veldig gjerne hatt støtte for rtsp-streaming.

HDMI-handshake hver gang en videofil starter og stopper er også veldig irriterende.

Jeg støter også borti en bugg stadig vekk. Hvis jeg spoler mye i en fil, og hopper litt frem og tilbake, så hender det rett som det er at spilleren fryser. Da må jeg slå den av og på igjen for å komme videre.

Men, totalt sett er jeg kjempefornøyd, og jeg har allerede solgt unna Popcorn Hour A100 og Asus O'Play.

hsvendse

Medlem
3 Jun 2008
2.756
0
36
Hva er forskjellene på Dune HD TV-303D og Dune HD Base 3d? Og mener dere de er bedre enn f.eks Med1000X3D?

eMTea

Medlem
2 Jan 2006
5.422
0
0
www.emtea.net
Den "Prime" utgaven med BD spiller, kommer den uten HDD eller?
Jeg har ikke behov for det, foe om jeg kjøper en slik en, så blir min nåværende HTPC til filserver.

Hvordan er brukergrensenittet på denne boksen da? Overlegent PH A100 eller? Den var jo kjempekjip.

Smukken72

Medlem
26 Sep 2006
216
0
0
Noen som veldig kjapt kan redegjøre for hvordan den håndterer musikkbiblioteker.

Har tenkt å overføre CD samlingen til den som gjør det bra.
Dvs. vurderer Dune/popcorn evt. med squeezebox

sirant

Medlem
24 Jan 2010
6.990
29
48
er ikke noe annet enn mappevisning enda. men skal komme ett program eller "jukebox" som man kan legge til cover etc. etterhvert. er jo også mulighet til å legge inn bildene manuelt.

Viks

Medlem
10 Mar 2004
895
0
16
39
Sandnes
hsvendse skrev:
Hva er forskjellene på Dune HD TV-303D og Dune HD Base 3d? Og mener dere de er bedre enn f.eks Med1000X3D?

303D er kompakt (lett å gjemme bak AV-rack) mens Base er en "stasjonær" (med mye luft i boksen :) ). 303D har ikke display og mangler utganger som base har (ikke så vesentlig).

1000X3D er basert på Realtek prosessor, mens Dune sine spillere er Sigma. Jeg anser Sigma som bedre platform uansett spiller-produsent (kun egen erfaring).

lygren

Grunnlegger
11 Des 2002
43.377
206
63
43
www.avforum.no
Kjapp browsing, men ingen "fancy" menyer. Jeg har heller ikke sjekket hvilken støtte den eventuelt måtte ha for covershots osv., men det skal jeg prøve å få sjekket ut mer senere...!

BD Prime har mulighet for bruk av 2,5" HDD for øvrig, men den må i så fall installeres internt...

trondmm

Medlem
2 Mar 2007
8.589
2
38
Smukken72 skrev:
Noen som veldig kjapt kan redegjøre for hvordan den håndterer musikkbiblioteker.

Som de fleste mediespillere som hovedsaklig er beregnet på video, er Dune ubrukelig som musikkavspiller. Den spiller for så vidt musikk i de fleste formater, men den gjør ingen forsøk på å håndtere mer enn en mappe av gangen.

Smukken72 skrev:
Har tenkt å overføre CD samlingen til den som gjør det bra.
Dvs. vurderer Dune/popcorn evt. med squeezebox

Jeg ville gått for Squeezebox til musikk (jeg har for så vidt gjort det også, men jeg har somla noe helt sinnsykt med å sette den opp, så den er fortsatt ikke i bruk)

brennarn

Medlem
18 Okt 2007
601
0
18
da er dune base 3d bestilt, håper den er bedre bruksmessig enn min mede8er 600 da jeg føler den henger litt for mye og litt rotete å bruke både med jukebokser og generelt ikke helt etter mine forhåpninger da jeg kjøpte den.

eMTea

Medlem
2 Jan 2006
5.422
0
0
www.emtea.net
lygren skrev:
Kjapp browsing, men ingen "fancy" menyer. Jeg har heller ikke sjekket hvilken støtte den eventuelt måtte ha for covershots osv., men det skal jeg prøve å få sjekket ut mer senere...!

BD Prime har mulighet for bruk av 2,5" HDD for øvrig, men den må i så fall installeres internt...

HDD'en er ikke så viktig for meg... bare greit å slippe den som utvikler varme.
Fint om du kan finne ut litt om coverrts og slikt, kanskje lage en liten videosnutt av selve browsingen?

antiloop

Medlem
12 Jun 2004
19.849
0
36
51
avforum.no
Helt enig med Trond her. Skal du ha et godt grensesnitt for avspilling av musikk så er squeezebox + (duet som jeg bruker selv), Sonos og PS3 + PSP gode alternativer. Har også PHC-110 og 200 her hjemme og de egner seg ikke i det hele tatt for musikk etter min mening.

pettergulbra

Medlem
5 Jan 2007
499
1
18
Dune HD Smart B1

Hei

Hvordan er denne? Noen som har vært borti denne?
Finnes det noen tester av denne? (Funnet en på Russisk, skjønner ikke akkurat)

Skulle gjerne sett menyer og slikt.
Bortskjemt med XBMC i øyeblikket, men syntes det er pes med avspilling av BR i XBMC.

Vil den takle det jeg har av undertekster? srt, idx og sub (idx og sub er veldig ofte i samme mappe)

larsobr

Medlem
8 Sep 2003
51
0
0
DUNE BD PRIME 3.0 i bilder

Fant et par linker til sider som viser bilder av DUNE BD PRIME 3.0 under lokket.
Dette kan være nyttig for de som tenker på å putte inn en 2,5 HDD for lagring av media internt i boksen.

Først en lenke de fleste av oss kan lese (på engelsk):
Dune HD Base 3.0 and Prime 3.0 on Sigma 8642 in Q4 2009 - Page 16 - AVS Forum

Og så en på polsk. Skroll litt nedover for å finne bildeserien som også fortsetter siden etter:
HDI Dune HD Base 3.0 na IFA - konkurent PCH C-200? - HDTV Centrum Polska

sirant

Medlem
24 Jan 2010
6.990
29
48
men det kommer ett gratisprogram snart, mener å ha lest det ett sted. men er sikkert ikke like brukevenlig som squeezebox. Støtter squeezebox flac?

Johnnygrandis

Medlem
29 Feb 2008
1.899
3
38
Har nå fått muligheten til å kjøre bitstream i surround fra denne boksen men ser det er ett valg i lydinnstillingene der en kan velge 5.1 eller 7.1 ? Hva velger man ? Er det ikke slik at når en velger bitstream at strømmen allerede er valgt ? Vil jo ikke at Dune boksen skal begynne med noen mixing av lyden...:roll:

sosimomonon

Medlem
18 Aug 2007
234
0
0
Noen som vet hvor man får tak i "storebroren" Dune HD Center? Fant en svensk side hvor den kostet i underkant av 10 000, og det synes jeg er litt drøyt. Noen som vet noe mer, enten butikker her til lands eller i det store utland?