Dolbytor's hjemmekino. En gammel drøm har gått i oppfyllelse!!!

Dolbytor

Medlem
21 Aug 2003
6.561
0
0
Ja høyt nok har det spilt lenge ;)

Dette er for å teste ut om stacking har noe for seg. Er noen som mener at dette er veien mot "den hellige gral". I tillegg så gjør det noe med lyden når alt går på tomgang. Alt går så lett å uanstrengt selv om man har ganske høye nivåer.

Drev å testet ut litt forskjellig porting på subbene. Det er vanskelig å bestemme seg da det er mange varianter man kan teste ut. Regner med at jeg kjører 16Hz porting på alle 4. Prøvde sist med 16Hz på Ultra'ene og 25Hz på Plus'ene, men følte kanskje at det ble litt feil i lydbildet.

mclaren

Medlem
8 Apr 2005
1.054
0
36
Ultra/2

Hei Dolby av ren nysgjerrighet må jeg spørre:) er en av de Ultra subbene hentet på Eydehavn(Arendal) husker bare ikke nicket til han som kjøpte subben min ser du:)

Dolbytor

Medlem
21 Aug 2003
6.561
0
0
harman/kardon skrev:
Prøv og kjør subsonic så likt som mulig da ?
Har fått testet ut litt i kveld og har (foreløbig) endt opp med alle subbene portet på 16Hz. Er litt uvant da jeg føler at bassen blir litt mer lokalisert, men du verden for et trykk man får når det dras på. Har spilt litt med bare Ultra'ene, men det blir plutselig litt tamt igjen..

Dolbytor

Medlem
21 Aug 2003
6.561
0
0
mclaren skrev:
Hei Dolby av ren nysgjerrighet må jeg spørre:) er en av de Ultra subbene hentet på Eydehavn(Arendal) husker bare ikke nicket til han som kjøpte subben min ser du:)
Husker ikke helt om det var i Eydehavn, men det var i Arendalsområdet. Hadde du RF-7? Vi var to stykker som hentet subben og vi fikk en kjapp demo av disse før vi dro. Tror også vi fikk hver sin plate med div. Hz-spor til å teste sub med :)

mclaren

Medlem
8 Apr 2005
1.054
0
36
Se det... Tenkte det måtte være deg.... :) husker du hadde alvorlige planer den gangen også:-D
Dette ser jo veeldig spennende ut:)

Dolbytor

Medlem
21 Aug 2003
6.561
0
0
harman/kardon skrev:
For og strø salt såret... en og finne på og selge den samlingen med Ultra du hadde da.... " riste på hodet "
Du strør ikke salt i såret. Jeg fikk ikke PB13-Ultra til å spille bra i rommet mitt. De gikk veldig dypt, men manglet trykk oppover i frekvensene kontra Plus/2 og Ultra/2. Spesielt på musikk ble dette merkbart. Nå er rommet mitt veldig lite så dette kan være annerledes i et annet/større rom. Du kan bare "riste på hodet", men jeg angrer ikke ;)

Dolbytor

Medlem
21 Aug 2003
6.561
0
0
mclaren skrev:
Se det... Tenkte det måtte være deg.... :) husker du hadde alvorlige planer den gangen også:-D
Dette ser jo veeldig spennende ut:)
Ja det har vært morsomt en stund nå! Mangler snart bare et større rom :)

mclaren

Medlem
8 Apr 2005
1.054
0
36
Dolbytor skrev:
Ja det har vært morsomt en stund nå! Mangler snart bare et større rom :)
Leer ja rommet er jo det eneste som ha fått stå i fred... Resten av utstyret har jo kommet og godt:)

Zeke1983

Medlem
11 Jan 2007
6.126
10
38
Dolbytor skrev:
Du strør ikke salt i såret. Jeg fikk ikke PB13-Ultra til å spille bra i rommet mitt. De gikk veldig dypt, men manglet trykk oppover i frekvensene kontra Plus/2 og Ultra/2. Spesielt på musikk ble dette merkbart. Nå er rommet mitt veldig lite så dette kan være annerledes i et annet/større rom. Du kan bare "riste på hodet", men jeg angrer ikke ;)
Det trenger du ikke heller.. Det finnes heldigvis mange andre ting enn bass i et anlegg, og med Palladium og MC så har du i overflod der også!:)

Dolbytor

Medlem
21 Aug 2003
6.561
0
0
Zeke1983 skrev:
Det trenger du ikke heller.. Det finnes heldigvis mange andre ting enn bass i et anlegg, og med Palladium og MC så har du i overflod der også!:)
Selvfølgelig er ikke bass alt, men den betyr ganske mye for min del. Selv om jeg liker bass så hjelper det ikke å ha mye bass hvis det dominerer lydbildet fullstendig. Palladium "tåler" ganske mye bass uten å bli overkjørt :)

Håper å få testet litt mer til helgen. Blir alene da, men får kanskje besøk av noen dårlige kompiser :wink:

Zeke1983

Medlem
11 Jan 2007
6.126
10
38
Dolbytor skrev:
Selvfølgelig er ikke bass alt, men den betyr ganske mye for min del. Selv om jeg liker bass så hjelper det ikke å ha mye bass hvis det dominerer lydbildet fullstendig. Palladium "tåler" ganske mye bass uten å bli overkjørt :)

Håper å få testet litt mer til helgen. Blir alene da, men får kanskje besøk av noen dårlige kompiser :wink:
Helt klart, men tanken min var helst at mere bass ikke nødvendigvis er bedre!:)

Ps: du har sett det står en palladium sub på sentralen?

Dolbytor

Medlem
21 Aug 2003
6.561
0
0
Det har du helt rett i! Meningen var å ha to subber foran og to bak i en fremtidig (og større) kjellerstue. Måtte bare prøve ut stacking da jeg ikke har plass til noe annet i rommet jeg har nå. Hjalp en kompis med å koble opp 4 stk. Plus/2 i en kjellerstue på 4x7m (to foran og to bak). Dette ble utrolig bra. Han hadde to foran fra før og kjøpte to til i vinter. Ble veldig stor forskjell og han ble kjempefornøyd :)

Ja jeg har sett den subben, men den var i feil farge (mine er i Natural). Jeg har jo en Palladium sub, men den har jeg ikke plass til nå. Er veldig i tvil om jeg skal selge den eller ikke. Det var meningen å flytte i slutten av året, men ser (dessverre) ut til at det blir utsatt er år.

Dolbytor

Medlem
21 Aug 2003
6.561
0
0
Rett etter påske hadde jeg besøk av Håvard Holmedal og Jørn Finnerud fra bladet Watt. De lagde en "Hjemme hos" reportasje som kommer nå i juni utgaven. Logget meg inn på siden deres og der lå magasinet klart online..

ganilsen

Medlem
20 Sep 2007
8.899
0
0
Dolbytor skrev:
Rett etter påske hadde jeg besøk av Håvard Holmedal og Jørn Finnerud fra bladet Watt. De lagde en "Hjemme hos" reportasje som kommer nå i juni utgaven. Logget meg inn på siden deres og der lå magasinet klart online..
Gratulerer!

Gleder meg til å lese denne. :)

Geir Arne

Dolbytor

Medlem
21 Aug 2003
6.561
0
0
harman/kardon skrev:
Var for tidlig ute... utskiftninger siden de var der hehe
Ja det har kommet inn litt :wink:. Hadde akkurat fått forespørsel om jeg var interessert i MC blokkene før de kom. Jeg nevnte det for dem at jeg vurderte disse. 3-4 dager etterpå var de hentet. Jeg så at de nevnte det i slutten av artikkelene, men de skrev litt feil. Jeg kjøpte 1201 og ikke 1.2kW. Effekten er den samme, men 1201 er jo den gamle modellen. Mine er oppgradert med LED lys og nye håndtak så de ser helt like ut.

sirant

Medlem
24 Jan 2010
8.370
0
36
Fikk bladet idag, kun sett bildene men blir artig å lese snart.

Stillig bilder i alle fall :)