Dolbytor's hjemmekino. En gammel drøm har gått i oppfyllelse!!!

Dolbytor

Medlem
21 Aug 2003
6.561
0
0
Har tatt noen bilder etter utpakking :)

Får visst bare satt ting på plass i kveld. Skulle fått nye høyttalerkabler i dag, men de kommer visst ikke før i morgen. Så lenge tilkoblingene sitter under høyttaleren er det ikke så enkelt å ordne selv. Venter derfor til i morgen sånn at jeg slipper å styre med dette to kvelder på rad :(

Vedlegg

BEF

Administrator
25 Des 2005
14.871
64
48
45
Asker
Var så kule bilder at jeg tok meg den frihet å redigere innlegget ditt slik at du fikk store bilder :) Et utrolig flott høyttaler oppsett du har fått deg her. Det vil nok gi deg ufattelig mange timer med spennende kino underholdning :)

Dolbytor

Medlem
21 Aug 2003
6.561
0
0
Takk for det! Må innrømme at jeg stusset veldig da bildene plutselig var blitt store :D

Rommet jeg har i dag er helt klart den store begrensningen. Det er bare 3,5x3,5m. Lyspunktet er at jeg flytter i løpet av året. Får da muligheten til å bygge en kjellerstue fra bunnen av. Denne blir på ca. 4,5x6m, så det gleder jeg meg til. Hadde tenkt å vente med dyrt utstyr til dette var klart, men hvor ofte dukker et Palladium sett opp på brukten...

Det dukker jo opp et par fordyrende "problemer" også. En effektforsterker som skal yte dem rettferdighet koster ikke så lite. Mangler jo to bakhøyttalere for å få 7.1 lyd og så var det dette med symmetri da! Mangler liksom en sub til for å fylle frontrekken :wink:

toref

Medlem
30 Jan 2006
553
0
0
Dette spiller nok veldig, veldig bra! Gratulerer!

Mvh

PS: De problemene du nevnte med TW-9000 lenger oppe - du har ikke vurdert å reklamere? Den skal vel ikke være slik?

xxxchefxxx

Medlem
12 Mar 2009
871
0
0
Gratulerer med noen seriøst lekkre høytalere,hadde økonomien vært bedre skulle jeg gjerne hatt disse i stuen selv. Hva er førsteintrykk av lyden?

Dolbytor

Medlem
21 Aug 2003
6.561
0
0
toref skrev:
Dette spiller nok veldig, veldig bra! Gratulerer!

Mvh

PS: De problemene du nevnte med TW-9000 lenger oppe - du har ikke vurdert å reklamere? Den skal vel ikke være slik?
Jo jeg kommer til å reklamere, men vi er i sluttfasen av Premier League sesongen nå. Kommer til å sende den inn til våren, men vil ikke risikere å måtte se innspurten på en 50";)

Dolbytor

Medlem
21 Aug 2003
6.561
0
0
xxxchefxxx skrev:
Gratulerer med noen seriøst lekkre høytalere,hadde økonomien vært bedre skulle jeg gjerne hatt disse i stuen selv. Hva er førsteintrykk av lyden?
Har ikke fått koblet dem opp enda. Venter på nye kabler som skulle kommet i går, men de dukker forhåpentligvis opp i dag.

Zeke1983

Medlem
11 Jan 2007
6.126
10
38
Jeg bøyer meg i støvet... dette er utrolig lekkert!!

Har du noen tanker om hvilken elektronikk du skal ha sammen med dette? Og skal du beholde subbene du hadde?

MVH Johan

Dolbytor

Medlem
21 Aug 2003
6.561
0
0
Zeke1983 skrev:
Jeg bøyer meg i støvet... dette er utrolig lekkert!!

Har du noen tanker om hvilken elektronikk du skal ha sammen med dette? Og skal du beholde subbene du hadde?

MVH Johan
Budsjettet ble litt sprengt her, men har bestilt en Adcom GFA-7707. Lsound hadde en demo igjen til en hyggelig pris så jeg får prøve denne. Den er på 7x200W så jeg tenkte å bi-ampe frontene med 2x400W og bruke de resterende 3x200W på senter og bakkanaler. Vurderer derfor å selge den nyinnkjøpte GFA-555SE, men kan jo bruke den på presence kanalene hvis ingen vil ha den :wink:

Solgte de 4 Ultraene jeg hadde i front. Skal beholde mine Ultra/2 bak!

Baldrick

Medlem
9 Nov 2003
5.763
0
36
Dolbytor skrev:
Solgte de 4 Ultraene jeg hadde i front. Skal beholde mine Ultra/2 bak!
Det var jeg som "lurte" en kammerat til å kjøpe Ultraene dine, de skal brukes ilag med Swans 1.1. Samme fyr hadde faktisk tidligere Palladium suben og jeg synes ihvertfall den spillte veldig bra, kanskje ikke helt samme trøkk som SVS men mye mer musikalsk. Så den kombinert med de andre fantastiske Palladium høyttalerne ellers er nok oppskriftet på kjempesuksess!

BigT

Medlem
30 Sep 2009
1.166
0
16
Spent på å se hvoran det kommer til å se ut hos deg! Har alltid synes Palladium fra Klipsch ser helt fantastiske ut.

Dolbytor

Medlem
21 Aug 2003
6.561
0
0
Baldrick skrev:
Det var jeg som "lurte" en kammerat til å kjøpe Ultraene dine, de skal brukes ilag med Swans 1.1. Samme fyr hadde faktisk tidligere Palladium suben og jeg synes ihvertfall den spillte veldig bra, kanskje ikke helt samme trøkk som SVS men mye mer musikalsk. Så den kombinert med de andre fantastiske Palladium høyttalerne ellers er nok oppskriftet på kjempesuksess!
Du får ha takk for at du "lurte" kameraten din :D

Jeg kunne sikkert ha solgt de 3-4 ganger. Hadde to som ville kjøpe 2 stk. hver hvis kameraten din trakk seg. Fikk mange bud utenom på 1 stk. Kunne fått mer med å solgt en og en, men ble veldig lettvint når han kjøpte alle og i tillegg hentet de hos meg.

Dolbytor

Medlem
21 Aug 2003
6.561
0
0
Takker for fine kommentarer :D

Har ikke fått koblet dem opp enda. Dukker stadig opp ting....:x

Jeg må visst sette effektforsterkeren på gulvet og da blir de nye kablene mine for korte. Må bestille nye. Tror jeg bestiller et ekstra sett med HT kabler slik at jeg kan tri-ampe frontene hvis jeg vil