Dolbytor's hjemmekino. En gammel drøm har gått i oppfyllelse!!!

Dolbytor

Medlem
21 Aug 2003
5.756
0
0
Har nå fått 2 stk. SVS PB13-ULTRA som skal settes opp i front av anlegget. Disse kommer i tillegg til de to PB12-ULTRA/2 som jeg har fra før. Jeg prøvde mine ULTRA/2 i front før jeg satte dem opp bak og har alltid savnet det ekstra trykket i brystkassen som jeg fikk med de foran. Jeg ville ikke miste det trykket jeg har i sofaen nå og bestemte meg derfor for å teste ut med to foran i tillegg. Jeg må endre på rackløsningen for å få plass, men regner med å bli ferdig i kveld eller i løpet av morgendagen.

Proffkalibrering er forøvrig bestilt når alt er på plass og ferdig innspilt.

31 Okt 2004
16.665
0
36
Dolbytor skrev:
Har nå fått 2 stk. SVS PB13-ULTRA som skal settes opp i front av anlegget. Disse kommer i tillegg til de to PB12-ULTRA/2 som jeg har fra før. Jeg prøvde mine ULTRA/2 i front før jeg satte dem opp bak og har alltid savnet det ekstra trykket i brystkassen som jeg fikk med de foran. Jeg ville ikke miste det trykket jeg har i sofaen nå og bestemte meg derfor for å teste ut med to foran i tillegg. Jeg må endre på rackløsningen for å få plass, men regner med å bli ferdig i kveld eller i løpet av morgendagen.

Haha, drøyt! Kos deg!:mrgreen:

Flageborg

Medlem
6 Nov 2003
15.403
0
0
avforum.no
Dolbytor skrev:
Har nå fått 2 stk. SVS PB13-ULTRA som skal settes opp i front av anlegget. Disse kommer i tillegg til de to PB12-ULTRA/2 som jeg har fra før.

.......har alltid savnet det ekstra trykket i brystkassen som jeg fikk med de foran.
Herlig !!!

For å få trykket høyere i kroppen bør du prøve å plassere Ultra/2 på hver side i front, med Ultra 13 plassert på toppen av disse - tunet til 15Hz.

rogema

Medlem
1 Des 2005
1.408
0
0
Dolbytor skrev:

Dette blir saker!
Blir nok ikke lenge før det står 2 PB Ultra her eller.:-D

Dolbytor

Medlem
21 Aug 2003
5.756
0
0
Fikk ikke gjort meg ferdig i går, men i dag har det kommet på plass :-D

Det trykker noe voldsomt nå! Fikk et halvfullt halvliterglass til å bevege seg på bordet:twisted:. Spiller konstant på de nå slik at de blir innspilte. Regner med at de løsner litt mer etterhvert, men det virker veldig lovende:-D

Dolbytor

Medlem
21 Aug 2003
5.756
0
0
Flageborg skrev:
Herlig !!!

For å få trykket høyere i kroppen bør du prøve å plassere Ultra/2 på hver side i front, med Ultra 13 plassert på toppen av disse - tunet til 15Hz.
Jeg har dessverre ikke plass til dette da de står under lerretet.

Anbefaler du 15Hz tuning? Jeg har ikke prøvd med noen skumpropper i enda.

20 Jan 2005
15.700
0
0
Dolbytor skrev:
Fikk ikke gjort meg ferdig i går, men i dag har det kommet på plass :-D

Det trykker noe voldsomt nå! Fikk et halvfullt halvliterglass til å bevege seg på bordet:twisted:. Spiller konstant på de nå slik at de blir innspilte. Regner med at de løsner litt mer etterhvert, men det virker veldig lovende:-D
Gratulerer

Er det ikke en tommelfinger regel som sier at en ikke skal ha mer bassmembranflate enn gulvflate !! :shock: Det er jo de som har fler subber enn deg (nevner ikke navn....) men ikke i så lite rom.

Dolbytor

Medlem
21 Aug 2003
5.756
0
0
Jeg skjønner jo at 6 stk. aktive subber på 12m2 er en smule overkill :mrgreen:

Jeg savnet som sagt trykket i brystet som Ultra'ene ga meg da de stod foran og det virker veldig bra nå. Gleder meg til de blir ferdig innspilt og da få en kalibreringsrunde etterhvert:-D

20 Jan 2005
15.700
0
0
Kanskje det hadde vært en ide for SVS å bygge en sub hvor en sitter inni subben! Med tanke på hvor store de er, så er ikke strekket så langt.
Det er vel egentlig det du er på vei til.

Flageborg

Medlem
6 Nov 2003
15.403
0
0
avforum.no
Dolbytor skrev:
Anbefaler du 15Hz tuning? Jeg har ikke prøvd med noen skumpropper i enda.
Absolutt !

Sett 1 skumpropp i midterste hull, juster subsonic filter til 15Hz. Da får du max utbytte av dype frekvenser og trykk.

RoKo

Medlem
30 Des 2004
16.026
0
0
Counterpointer skrev:
Kanskje det hadde vært en ide for SVS å bygge en sub hvor en sitter inni subben! Med tanke på hvor store de er, så er ikke strekket så langt.
Det er vel egentlig det du er på vei til.
For å trekke det videre: Ja, også det å kjøre en sub eller en suv til jobb er vel omtrent likegyldig, bare de har hjul... ;-)

Hvor får jeg kjøpt den, mon tro?

Dolbytor

Medlem
21 Aug 2003
5.756
0
0
Pga. mye finvær tidligere og jobbing denne uken har det ikke blitt all verdens spilling, men noe har man jo fått tid til:)

Dette virker utrolig bra. Bassfundamentet har en helt annen tyngde nå og trykket i brystkassen er der på en helt annen måte en før. Forskjellen er jo også veldig stor på lave/halvhøye volumer. Man blir jo stemplet som en gærning som sitter konstant å spiller over 120dB med dotter i ørene, men dette var en formidabel oppgradering uansett volum. Jeg er veldig godt fornøyd og syns det er verdt hver krone:mrgreen:

Har tatt et par bilder av "ny" front med Ultra'ene.

Vedlegg

Xinhua

Medlem
22 Sep 2006
3.047
0
0
33
I ******* ! Dette kommer nok til å bli helt insane :twisted: når de er ferdig innspilt !!!
Selv har eg 3 SVS 12.2 med Bash500 på hver og får 100dB på 10hz, har 12hz tuning og eg får mitt tokyo stuebord til å "hoppe" litt når det er intenst trøkk i de nedre frekvenser :D

Skulle likt å hørt på ditt når det var ferdig innspilt ja :D

(Selv har eg planer om å bygge en til SVS12.2 i front)

skorob

Medlem
7 Sep 2003
22.683
0
0
Hva med å skifte til anna kraft til Klipschene da? for å få ut mer bass av de. F.eks A21 har "mye" mer trykk i mellombassen enn hva Midgard har, som er mer nøytral over alt. Bare et tips ;).. Mye å hente her og. Ellers et knall oppsett :).

Dolbytor

Medlem
21 Aug 2003
5.756
0
0
skorob skrev:
Hva med å skifte til anna kraft til Klipschene da? for å få ut mer bass av de. F.eks A21 har "mye" mer trykk i mellombassen enn hva Midgard har, som er mer nøytral over alt. Bare et tips ;).. Mye å hente her og. Ellers et knall oppsett :).
Jeg har vurdert å prøve ut nye effektforsterkere, men det ligger foreløbig litt på is. Jeg har lyst på ny projektor også;-)

Jeg har akkurat koblet vekk Midgardene og spiller nå bare med Z11. Jeg vil prøve ut dette litt først å se hvor fornøyd jeg blir. Jeg har uansett veldig lite plass til overs i frontrekken så jeg vet ikke helt hvordan jeg skulle fått plass til en svær effektforsterker...