Dolby Atmos receiver: hvilken skal man velge?AURO 3D er her. DTS:X kommer!

TorTorden

Medlem
21 Jan 2012
12.105
0
36
Ikke noe unormalt, disse crossoverne der.
Denonen min satte hele frontrekken til stor hos meg, og crossover på side kanalene på 40hz.
De ble sånn sett hurtig jekket opp til korrekt verdi :)

Jan B

Medlem
13 Jan 2012
2.399
34
48
Litt mer nyheter om DTS:X :

Dueling Surround Formats Won

Høres bra ut ang. oppgraderinger og felles høyttaler plasseringer.

Spurte også Denon om min 5200 vil kunne oppgraderes til DTS:X:

Good Morning Jan,

At this moment in time we have signed into it and have all the preliminary information from DTS.

Our engineers are still assessing everything. I know we had to implement a more powerful DSP to be able to handle Auro and Atmos (the already available positional audio formats) already, so it's going to be a case of whether or not the DSP we have in these models now is powerful enough for it and whether more powerful hardware has to be implemented. It's still very early days but more information will be available later down the line, I can't advise anything more than that I'm afraid.

Sincerely,
Denon Customer Support

Var jo ikke helt negativt dette heller......

borabora

Medlem
21 Okt 2003
1.577
0
36

Good Morning Jan,

At this moment in time we have signed into it and have all the preliminary information from DTS.

Our engineers are still assessing everything. I know we had to implement a more powerful DSP to be able to handle Auro and Atmos (the already available positional audio formats) already, so it's going to be a case of whether or not the DSP we have in these models now is powerful enough for it and whether more powerful hardware has to be implemented. It's still very early days but more information will be available later down the line, I can't advise anything more than that I'm afraid.

Sincerely,
Denon Customer Support

Nei, leser en del på Avsforumet så lov å håpe. Vet du om Dsp i 4100, 5200 og 7200 er like? Ikke klart å finne info om dette enda. :)

Onkyo trenger hardware oppdatering såvidt jeg har skjønt så der er det liten vits i å forhaste seg med kjøp.

Midas

Medlem
23 Okt 2012
5.130
20
38
Stavangerområdet

Good Morning Jan,

Sincerely,
Denon Customer Support

Imponerende seriøst svar fra Denon -- eller iallefall et inntrykk av seriøst svar. Har sett mye mer av type hvordan-svare-kunden-med-svada-standard-svar.

Gurba

Medlem
19 Feb 2009
24.630
6
38
Håper Yamaha kommer med oppgradering til DTS:X på Aventage-serien i hvert fall. Auro driter jeg i, men DTS:X kan bli noe.

Jan B

Medlem
13 Jan 2012
2.399
34
48
Nei, leser en del på Avsforumet så lov å håpe. Vet du om Dsp i 4100, 5200 og 7200 er like? Ikke klart å finne info om dette enda. :)
Onkyo trenger hardware oppdatering såvidt jeg har skjønt så der er det liten vits i å forhaste seg med kjøp.
Jeg tror det, mener hvertfall de alle har 4st DSP chipper, og alle tre er jo Audyssey Pro kompatible, men om det betyr DTS:X vet jeg ikke.

Onkyo tok jo en snarvei for å få Atmos, så der blir det nok neste års modell, ja.

Imponerende seriøst svar fra Denon -- eller iallefall et inntrykk av seriøst svar. Har sett mye mer av type hvordan-svare-kunden-med-svada-standard-svar.
Ja, ikke sant. En på avsforums fikk et klart nei fra Marantz på det samme spørsmålet om deres 7009.

Håper Yamaha kommer med oppgradering til DTS:X på Aventage-serien i hvert fall. Auro driter jeg i, men DTS:X kan bli noe.
Kan si det blir spennende fram til mars, hehe.

Litt mer DTS:X nyheter med tak bilder fra CES messa:

CES 2015: DTS:X is the company's answer to Dolby Atmos - HardwareZone.com.my

https://translate.google.com/translate?depth=1&hl=no&ie=UTF8&nv=1&prev=_t&rurl=translate.google.no&sl=auto&tl=en&u=http://m.heise.de/newsticker/meldung/CES-DTS-nimmt-Kampf-um-Rundum-Sound-Zukunft-gegen-Dolby-auf-2513320.html?from-classic=1

borabora

Medlem
21 Okt 2003
1.577
0
36
Jeg tror det, mener hvertfall de alle har 4st DSP chipper, og alle tre er jo Audyssey Pro kompatible, men om det betyr DTS:X vet jeg ikke.

Onkyo tok jo en snarvei for å få Atmos, så der blir det nok neste års modell, ja.
Googlet en del mer og ser ut som det er like dsp i 4100 og 5200(24 versjon) vs 7200(32 versjon).

Så da får vi håpe alle kan få det. :)

Haakon O

Medlem
1 Okt 2007
1.386
0
36
Er det noe rot med begrepene her, eller trenger Onkyo faktisk hardware-oppdatering (fysiske nye deler altså)? Eller er det firmware det er snakk om?

Jan B

Medlem
13 Jan 2012
2.399
34
48
Er det noe rot med begrepene her, eller trenger Onkyo faktisk hardware-oppdatering (fysiske nye deler altså)? Eller er det firmware det er snakk om?
Hardware ja, og det betyr vel i praksis at de ikke kan oppgraderes. Så dette kommer først på neste års modeller.

TorTorden

Medlem
21 Jan 2012
12.105
0
36
Kan også være mulig at f.eks selv denons modeller kanskje må deaktivere audyssey for og takle dts-x...
Eller kreve en hardeste oppgradering de og, men tror de fleste er klare for og tilby noe slikt.

Det var jo for og få ut nok prosessering fra DSP brikkene at Onkyo droppet audyssey, vel har vel også litt med saken at de nå også eier Pioneer og kan bruke MCACC gratis.

Per Christian

Medlem
16 Des 2006
4.716
0
0
Da ble det forandring på planene for meg, denon ble avbestilt pga at det ble lengre bestillings tid! Orker ikke og vente så lenge hehe:) så da blir det yamaha 3040(som jeg egentlig hadde mest lyst på ) tror jeg drar innom avshop på torsdag og kjøper:D