DIY trigger av Vincent SP-331

terion

Medlem
19 Jan 2007
84
0
0
Jeg lurer på om det er noe god ide å bytte ut AV/PÅ knappen i front av min Vincent SP-331 med et rele som trigges fra 12V trigger'n fra receiveren?

Er nå så lei av å glemme å slå av denne forsterkeren hele tiden :p
Værre er det vel egentlig at jeg glemmer å slå den på, også blir det til at jeg bare lar vær å skru den på, bruker bare senterhøytaleren. :-(

terion

Medlem
19 Jan 2007
84
0
0
Ja, hm, det er noen kilometer rundt det stuebordet.. Samt en tung tung sofa å komme opp av, nok til at det blir et tiltak når en glemmer det - som er omtrent hver gang det. :p

terion

Medlem
19 Jan 2007
84
0
0
Vel, skal jeg styre den siden, så tror jeg at jeg må ha noe kraftigere, startspenninga på forsterkeren er ganske høy. Den drepte en sånn 1000w fjernkontroll-støpsel-greie. Peaker vel over 1500w når den drar igang mener jeg å huske.

Noen komponenter på et verobrett er jo ikke akkurat ran det heller, så kan jeg montere fast minimonojack bakpå forsterkern så det blir som det skal :)

JIN189

Medlem
22 Mai 2011
489
0
16
Hei.
Gjør som meg,la den effekten stå på konstant. Alltid klar og med god jevn temp.
Den vil vare lenger om den bare står på og. Elektronikk liker å ha det jevnt med både fuktighet og temp.
Min effekt har stått i tre år nå konstant på, såfremt jeg ikke skal være lenge borte fra heimen. Ikke hatt trøbbel overhode med dette.

Fieron

Medlem
4 Sep 2006
137
0
0
Eneste som er litt kjipt med å la den stå på konstant er at den trekker ca 200w selv i idle. Jeg har 2 sp-331 og det kommer til å merkes på strømregninga om jeg lar de stå på hele tiden. Så jeg bruker en fjernstyrt boks i stikkontakta som er kjøpt på clas ohlson. fungert fint så langt :)