DIY trekabinett til HTPC'en.

Snowman

Medlem
4 Okt 2003
435
0
0
Kul nett side du har.

Likte P-38en, hvordan skal du male Me 110en :lol:

Er dilla på modell fly selv. :lol:

Hilsen Petter

Mastiff

Medlem
16 Jul 2003
5.900
0
0
mastiff.now.nu
Lager du en ny brakett til CD-rom og harddisk med plass til to cd-rom kan du bruke SilentDrive fra Quietpc.com (de er på tilbud nå på den amerikanske siden - 24 dollar, mot 24 pund på den engelske). Jeg har to stykker på to pc-er hjemme her, og de fungerer veldig bra.

tahustvedt

Medlem
12 Des 2002
3.502
0
0
Jeg tror ikke jeg gidder å forandre på den på en stund. :)

Jeg har ikke tenkt på hvordan jeg skal lakke Me 110'en enda, det prosjektet har stått i et par år nå på grunn av flytting. :) Jeg flyttet og hadde plutselig ikke hobbyrom lenger. Nå har jeg hobbyrom men interressen er ikke der lenger.

tahustvedt

Medlem
12 Des 2002
3.502
0
0
Hmm... i dag har jeg planer jeg installere SP1, den nye Theatertek patchen (egentlig gammel), nye VIA-drivere og CAT 3.9 i HTPC'en... hvis jeg tør. ;) Vet ikke helt hvorfor jeg gidder gjøre det men kan liksom ikke motstå. :) Håper ingen av driverne ødelegger for den.

Jo, nå har jeg en grunn... ved å innstallere SP1 får jeg benyttet meg av alle de nye funksjonene i Theatertek... som at det forhindrer at sånne DVD-spillere som følger med på filmer begynner å mase når jeg skal se film.

tahustvedt

Medlem
12 Des 2002
3.502
0
0
SP1 gikk bra, og Theatertek patchen ble innstallert uten å måtte gjenregistrere. Jeg tror jeg venter med Cat 3.9 og VIA drivere.

Burre

Medlem
20 Apr 2003
9.099
0
0
39
avforum.no
hø..
trodde jeg hadde sagt det før, men det hadde jeg visst ikke... :)

Stilig HTPC!
:D

lurer på å sette i gang med å bygge meg en selv..

AndersT2

Medlem
14 Feb 2004
14.481
0
0
www.filmlisten.no
Enig med alle, stilig htpc. Er kanskje noe for meg i fremtiden, kommer nok til å prøve meg neste gang jeg oppgraderer hovedkortet.

Da får jeg denne jeg har nå til HTPC:

Abit IT7
Pentium 2.8 GHz
1024 Ram
Radeon 9800 Pro.

Det kan jo bli morro å prøve seg.

Ellers har Logitech nå kommet med 2 tastatur og mus sett som vil passe bra til HTPCer, spesielt med tanke på rekkevidder.

Det litt ordinære, med testet rekkevidde til 25m, men angitt til 100:

http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=info&p=41046&t=1064&l=2&AvdID=1&CatID=18&GrpID=5&s=pl

Og det litt penere, som også har en egen mediehub/fjernkontroll:

http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=info&p=41049&t=1064&l=2&AvdID=1&CatID=18&GrpID=5&s=pl

Burre

Medlem
20 Apr 2003
9.099
0
0
39
avforum.no
Den første har jeg akkuratt byttet til, logitech cordless desktop MX, uten bluetooth vel og merke, og rekkevidden er elendig, 3-4 meter, dårligst på tastatur.
musa er også ganske enorm, vil slett ikke si det er pent til å ha i stua, f.eks... plusser er at settet er knall på spill, musa varer forholdsvis lenge mellom den må lades, og har et par kjekke taster, back, bytt program etc...

tahustvedt

Medlem
12 Des 2002
3.502
0
0
Mitt trådløse Logitech tastatur/mus fungerer veldig bra. Selv i andre enden av rommet fungerer det.

Nå er det et Abit AN7 hovedkort i HTPC'en. :) Bra hovedkort! Men jeg må slå av firewire for å få stutter-fri avspilling av PAL DVD. Med firewire aktivert så får jeg stutter et par ganger i løpet av en film. Jeg bruker ikke firewire uansett så det gjør ikke noe.

Jeg har trådløst nettverk også i HTPC'en nå. Jeg må slå av det trådløse nettverket dersom jeg skal se TV med Pinnacle PCTV PRO kortet mitt, eller så faller lyden ut etter en liten stund (alt fra et par sekunder til minutter).

Jeg bruker kun optisk digitalkabel for overføring av lyd til receiveren min nå, lydkortet i hovedkortet gjør om lyden fra TV-kortet.

Gorm

Administrator
13 Des 2002
42.467
21
38
51
Jessheim
tahustvedt skrev:
Jeg har trådløst nettverk også i HTPC'en nå. Jeg må slå av det trådløse nettverket dersom jeg skal se TV med Pinnacle PCTV PRO kortet mitt, eller så faller lyden ut etter en liten stund (alt fra et par sekunder til minutter).
Bruker du Norton antivirus? I så tilfelle er det her problemet ligger. Gå inn på alternativer i Norton antivirus, trykk på Instant messenger og fjern haken på MSN Instant Messenger.
Det som skjer er at når antivirusprogrammet kobler opp for å sjekke for virus på MSN mailboksen, så stenges lyden av på TV kortet ditt. Har tatt det opp med Pinnacle som lovte å komme med en fix, med det har ikke skjedd enda. Det har nå gått 8 mnd. siden jeg tok det opp med dem. Det de mente var en god løsning var å avinstallere virusprogrammet. :shock:

tahustvedt

Medlem
12 Des 2002
3.502
0
0
Jeg bruker ikke Norton eller noen andre Antivirus-programmer i HTPC'en. Jeghar sjekket om det er noe som forstyrrer i bakgrunnen, og det er nettverksadapterene som er problemet. :)

Gorm

Administrator
13 Des 2002
42.467
21
38
51
Jessheim
OK, jeg bare gjettet siden det er den mest rapporterte feilmeldingen til Pinnacle.
Jeg kjører også trådløst nettverk (med fire PC'er), og har ingen problemer med PCTV Pro kortet etter at jeg deaktiverte virusscan på MSN.

tahustvedt

Medlem
12 Des 2002
3.502
0
0
Med trådløst nettverk aktivert så kutter lyden etter noen sekunder, mednettverket deaktivert så fungerer har den aldri kuttet. Har brukt det i over en måned. :)

Pinnacle har forferdelig support, den verste jeg har opplevd. Support-forumet deres er en vits. Jeg ba om et XP-kompatibelt program til mitt PCTV PRO fordi det som lå på siden deres bare var demo og kun åpnet for non-PRO funksjoner, men de bare svarte med "Kjøp den nye versjonen fra webshopen vår" og så låste de tråden min.

geiri

Medlem
29 Feb 2004
6.322
0
0
41
avforum.no
Dette var jo sinsykt bra. Passet jo så perfekt inn og detaljene med fronten var knall tøff.
"Start produksjon" :)

tahustvedt

Medlem
12 Des 2002
3.502
0
0
Jeg har oppgradert litt igjen. Kjører nå en AthlonXP 3200+ og et Radeon X800 XT VIVO kort. Jeg solgte Radeon 9500 kortet i går og satte i dette skjermkortet samtidig. Det går ganske godt unna nå. Kortet er overraskende stille, men denne kassen demper kanskje lyden en del. Jeg syns ikke PC'en bråker noe mer enn den gjorde med 9500 og Artic Cooler, og den var jo helt stille. :) Jeg har ikke målt temperaturen i kassa nå. Catalyst Control Center rapporterer en kjerne-temp på 39°C men det høres lavt ut for meg. :shock:

Har enda ikke hatt noen problemer med denne maskinen, jeg bruker den nesten hver dag. Anbefaler at folk setter i gang og tegner eget kabinett hvis dere har lyst.

Rottweiler

Medlem
10 Des 2004
321
0
16
Det var råflott htpc! Vurderer og lage en kasse jeg også å sette inni tv benken. Har nå skrudd det fast i tv benken, men det er litt stress og fikle når det er inni det trange hullet :shock:

Se Min Hjemmekino for bilder... :roll:

Tiger

Medlem
24 Sep 2003
43.320
0
0
Etter å ha vanket på dette forumet en stund så fatter jeg ikke hvordan jeg kan ha unngått denne tråden. :oops:

Slike DIY-prosjekt er gull verdt for et forum som dette. Vanvittig bra gjennomført, dokumentert og sluttført, Tor Arne. :D

Jeg må spørre om en ting: Hvordan klarte du å stanse ut åpningen til DVD-ROM skuffa så detaljert og pent?