Diseq switch

abrsti

Medlem
29 Des 2007
84
0
0
Jeg har to hoder med 4 utganger hver (Quad). Slik at jeg i teorien kan ha 4 tver med Viasat og Canal Digital.
Jeg har til nå kun hatt 1 tv, men må nå bytte ut diseq switchen slik at jeg kan få signalene ut til 2 tver.
Hvordan løser jeg dette?

classic46

Medlem
27 Aug 2009
6.071
4
38
abrsti skrev:
Jeg har to hoder med 4 utganger hver (Quad). Slik at jeg i teorien kan ha 4 tver med Viasat og Canal Digital.
Jeg har til nå kun hatt 1 tv, men må nå bytte ut diseq switchen slik at jeg kan få signalene ut til 2 tver.
Hvordan løser jeg dette?
Så vidt jeg vet så bør du koble bort switchen...du trenger ikke den....
Jeg har 2 CD HDPVR og 2 Viasat HDPVR (Viasat er satt opp med et SAT CR hode=1 ledning inn og og 4 veis splitter)...siste modifisering ble gjort sent fjor høst og parabolmannen tok bort switchen min...og alt funker flott. Da har jeg 5 coax inn...(4 til CD boksene mine)...og det holder en stund :)

Switchen er jo for å veksle mellom hodene når man har alt i en tuner...men det har man jo ikke mer..fordi man må ha en boks fra CD og en fra Viasat....for å få ALLE HD kanalene.....bortsett fra de som bruker Dreambox osv osv.

Bobben1

Medlem
24 Sep 2006
8.122
0
0
Lunner/Hadeland
abrsti skrev:
Hvordan løser jeg dette?
Du kjøper bare en ekstra DisqC switch for tv nr. 2

abrsti

Medlem
29 Des 2007
84
0
0
Bobben1 skrev:
Du kjøper bare en ekstra DisqC switch for tv nr. 2
Den jeg har fra før er litt klein, så lurte på om det finnes "4-2" swithcer i stedet for å ha 2 stk "2-1".