Den store Vincent tråden

nopita

Medlem
24 Nov 2010
366
0
0
Vincent ble startet i tyskland i 1995 og har raskt vokst seg til et annerkjent merke innenfor hifi i verden. De er nok mest kjent for å lage kompromiss løst sterke forsterkere til en billig penge, men det noen kansje ikke visste er at de også produserer høytalere, kabler samt egene hifi rack.

De har følgende produkt linjer:

Premium line
Solid line
Tube line (hybrid forsterker/cd)
Power line
Surround line

Speaker line
Cable line
Rack line

Link til hoved siden:

Vincent - Thats VINCENT - Vincent-tac

Norske forhandlere:

Neby Hi-Fi Concept AS Tlf: 23 23 43 60

Welcome to the Frontpage

Håper alle Vincent entusiaster og andre brukere, samt nye brukere og gamle brukere vil dele sine erfaringer her inne.

På forhånd takk

TheTitan

Medlem
10 Des 2007
223
0
0
Kjører Vinscent SV-234 som stereoforsterker ved musikkavspilling og som effektforsterker ved surround. Kjempekjekt med prosessorinngang.

Virker som om det er rå byggekvalitet og.

Zebby

Medlem
1 Des 2009
3.749
0
0
Har hatt SP-331, meget godt fornøyd med forsterkeren, prisgunstig, godt med krefter og bra dypbass. Den erstattet en NAD C275 lett, tok meg under 5 minutter med lytting før NAD`n havnet i esken sin og ble returnert til HFK.

eddie

Medlem
26 Aug 2004
10.898
0
0
Vincent er vel det beste merket jeg noen sinne har hvert innom når det gjelder lyd og bygge kvalitet,kjører mitt sett på Klipsch RF63 og Forte II om dagen å det settet har danket ut bl.annet AudioNote Oto og Copland 405 med flere,disse forsterkerne er noe billigere men skal jo være kjempe match på Klipsch.
Deilig fyldig stram bass og en varm detaljert topp og en litt fremtredende mellomtone som passer Klipsch meget godt.Ikke testet på andre høytalere.

Vegamannen

Medlem
17 Sep 2007
6.252
0
0
Jeg har T.A.C -34 Dream. Vincent sitt rørforsterker merke. Bruker den til å dra mine Klipsch RF-52II. Funker knall. Enormt mye for pengene.

roddis

Medlem
8 Aug 2005
3.466
0
0
Har SV-236 til Dali Mentor 6, det låter veldig bra i mine ører med tonnevis av krefter. Med Philips rør tones Daliene ned så de ikke låter skarpt men utrolig oppløst og detaljert.

ganilsen

Medlem
20 Sep 2007
8.548
0
0
Hadde Vincent 998 innom en kort periode. Kort fordi de var i feil farge, men gud bedre for en kraft. En virkelig god forsterker til prisen som jeg kan anbefalle alle å teste ut.

Det eneste minuset er at denne suger endel strøm, selv på tomgang, da den leverer en betydelig del watt i kl.A. Dette resulterer i temp på blokkene på minimum 50 grader bare de er påslått. Så disse er som to middels panelovner. :)

Geir Arne

Mr.Melby

Medlem
12 Jan 2007
209
0
0
Hvordan er den litt eldre Vincent sv-226 mk hybrid?

Stated Specs:

Frequency range: 5 Hz - 50 kHz +/- 1 dB
Nominal output power 8 Ohm: 2 x 100 Watt
Nominal output power 4 Ohm: 2 x 200 Watt
Input sensitivity: 150 mV
Total harmonic distortion: < 0.1 % (1 kHz, 1 Watt)
Signal-to-Noise Ratio: > 90 dB
Input Impedance: 50 kOhm
Mains supply: 230 V/50 Hz
Inputs: 6 x RCA
Outputs:
1 x Rec Out
1 x Pre Out
4 x 2 speaker terminals,
1 x Jack Phone
1/4" Headphone Jack

Dimensions (W x H x D): 430 x 130 x 400 mm
Weight: 12.5 kgs
Tubes for Pre Amp: 3 6N4 (Chinese equivalent to 12 AX7)

Roar Moen er ikke helt overbegeistret for Vincent på Patos lyric 402, men hva mener så dere? Vil ha bra basstrøkk, og ikke så skarpt i toppen. (han anbefaler arcam, EC Prelude og parasound..)

Skrotnisse

Medlem
20 Aug 2004
11.893
0
36
38
shoottheshow.com
ToreKoks skrev:
Tusen takk :) Synd de ikke leverer noen mellomting mellom 997 og 998,det er en voldsom til prisforskjell. Er vel umulig å finne 998 på brukten i Norge å vil jeg tro? Jeg har Klipsch RF7 jeg tenkte å finne noe krutt til,bruker sp331 i dag
For noen år siden hadde jeg Vincent SP991 på Klipsch RF7 MK1 og og det var en match made in heaven! RF7 er på papiret relativt lettdrevne men det er en sannhet med store modifikasjoner; de fortjener virkelig det man har råd til å gi de og etter de siste 10 års bevandring i hifi-jungelen med testing av en stor mengde forsterkere på en like stor mengde høytalere tror jeg faktisk av 998 vil være ett perfekt valg. Ja, de koster en del men måten de får rf7 til å synge på gjør at man strengt tatt ikke trenger å tenke noe mer på effektdelen i anlegget.

ToreKoks

Medlem
27 Okt 2010
102
0
0
Skrotnisse skrev:
For noen år siden hadde jeg Vincent SP991 på Klipsch RF7 MK1 og og det var en match made in heaven! RF7 er på papiret relativt lettdrevne men det er en sannhet med store modifikasjoner; de fortjener virkelig det man har råd til å gi de og etter de siste 10 års bevandring i hifi-jungelen med testing av en stor mengde forsterkere på en like stor mengde høytalere tror jeg faktisk av 998 vil være ett perfekt valg. Ja, de koster en del men måten de får rf7 til å synge på gjør at man strengt tatt ikke trenger å tenke noe mer på effektdelen i anlegget.
Har Vincent SP331 på de i dag men har planer om å koste på noe sjikkelig krutt etterhvert,liker touchen som SP331 gir og da kan jeg ikke gå bort fra tanken om å investere i noe sjikkelig tungt fra Vincent. Vurderes opp i mot Parasound Halo A-31 da jeg også kan drive centeren på den. Har de små 996 på bakhøytalerne mine samt et stueoppsett med 996 og en stk stereoforsterker i samme størrelse på RF62. Vincent er KULT :)

Evelen

Medlem
19 Jul 2008
4.041
0
0
kom over en brukt Vincent sv 226 mk.
Hva er egentlig en grei pris for disse her?