Definitive Technology... Tråden

bsk

Medlem
27 Mar 2005
455
0
0
Regnfulle dager og kvelder har gitt meg mange timer med musikk lytting og film titting i sommer. Har fått tid til å henge opp Mythos Gem også. Disse brukes som front presence høyttalere, noe som er helt genialt. Kangsignaturen er identisk med Mythos ST + Mythos Ten og til film gjør den såkalt "dialogue lift" innstillingen på RX-V3067 at all informasjon fra center kanal lydsporet blir enda bedre gjengitt. Synes Mythos Gem er lekre å se på og de virker svært solide som de andre Mythosene mine.

Etter mange timer med innspilling synes jeg spesielt at frontene har blitt enda noen hakk bedre. Lydbildet som males opp har vokst både i bredde og dybde. Diskanten har blitt enda mer oppløst og det virker også som bassen går litt dypere enn før. Det som imponerer meg mest er sømløsheten mellom diskant, mellomtone, mellombass og dypbass. Har tidligere hatt diverse gode høyttalere fra f.eks. B&W, Dali (bl.a. MS4) og nå sist Pioneer S-3EX. Felles for disse er at jeg synes de har manglet litt fundament og jeg har derfor som regel altid hatt subwooferene på når jeg hører på musikk. Det er ikke nødvendig med Mythos ST. Her slipper man all jobben med å integrere subwooferen(e) med frontene, det er perfekt satt opp av Def. Tech. :)

Vedlegg

Kane

Medlem
13 Mai 2004
9.117
0
0
Da var Mythos ST og Mythos Ten på plass i stua. Koblet fra effektforsterkeren å kjører nå alt ( Mythos ST, Mythos Ten og SVS SSS-01 ) på Recieveren min ( Onkyo TX-NR807 ). Første som slår meg er hvor stort lydebilde er, og hvor rå Mythos ST'ene er i bassen, selv om det liksom aldri blir overdrevet. At en så liten høytaler kan klare dette er helt rått. Veldig fornøyd med førsteinntrykket. Står å spiller konserter nå. Skal ta en nøyere lytt når de har fått kjørt seg i noen dager.

PanzerMarthe

Medlem
15 Des 2007
36
0
0
Høytalere til ny hjemmekino

Skal på en liten demo av Mythos ST hos Jan Ove på Lsound denne uka.
Vurderer seriøst en Mythos-pakke til min nye "man-cave". Det er i utgangspunktet et dedikert film- og spillrom, men musikk er også viktig.
Artig å se gode erfaringer med dette merket, da det er veldig vanskelig å bestemme meg for hvilke høytalere jeg skal gå for.

Har vurdert Dali Mentor, Focal Chorus, Klipsch mm.

Erfaringer med ovennevnte merker og evt. anbefalinger tas imot med takk!

Mvh
Håvard

Kane

Medlem
13 Mai 2004
9.117
0
0
Har nå hatt Def-Tech'ene stående i en ukes tid her hjemme. I stereo har lyden har åpnet seg enda mer, og har måtte senke bassen på Def-Tech Mythos ST'ene mine ett par db, da det rett å slett ble for mye bass når de begynte å løsne etter noen timers bruk. Har hatt endel venner innom også, og til nå har alle blitt like imponert over hvor stor lyd det er i disse forholdsvis små høytalerene. Joda, de klarer selvsagt ikke å levere samme volume som jeg hadde med RF-7'ene med heftig effektforsterker, men hadde heller aldri trodd jeg skulle merke så stor forskjell "hifi-messig" som jeg gjør. RF-7'ene er ikke akkurat noen dårlige høytalere de heller :)

Anbefaler virkelig folk å ta en lytt til disse høytalerene. Er kanskje rimelig ukjente i Norge enda, men tror det kommer til å forandre seg etterhvert som folk får seg en demo av disse. :)

Edit:

En liten fugl nevnte at en norsk test er rett rundt hjørnet som de også fikk knallbra kritikk. Kommer til å poste den her så fort jeg får den dukker opp.

Komlo

Medlem
10 Sep 2010
8.068
0
0
Er ekstremt spent på testen av DT høgtalarane. Har ingen erfaring meddei, men dei verkar særs interessante. Spesielt BP7002 ser spennande ut.

Artig om nokon har erfaring med BF sereien.Vurderer å gå for DT eller Klipsch...

FredrikC

Medlem
20 Des 2008
4.534
0
0
For en utrolig flott høyttaler. Virker som utrolig mye lyd i forhold til størrelsen og prisen. Disse hadde stått høyt på ønskelisten om jeg skulle ha "tradisjonelle" gulvstående igjen.
Jeg hadde selvsagt kjøpt hvite :p

harman/kardon

Medlem
25 Apr 2005
43.993
0
0
37
Nord-Trøndelag
harman/kardon skrev:
Hjemmekino har D.T til test nå ;) kommer i kommende nr
Jeg bommet sandelig ikke med mange minuttene gitt :-D

Det var forøvrig oppløftene lesning. Var godt valg og kjøpe disse J. :-D

Om en skulle ha kæsj tilgode en gang er nok nå Def.Tech på topp some erstatninger :)

Dimm

Medlem
11 Mar 2008
1.114
0
0
skal stikke innom hifiklubben og høre på Helicon 400mk2 i morra.. noen som vet hvordan Mythos ST sin diskant er i forhold til disse høytalerne?
er litt forelsket i den oppløste hybrid-diskanten til mentor og oppover

PanzerMarthe

Medlem
15 Des 2007
36
0
0
Ok, da kan dere legge til enda en entusiast i denne tråden.
Fikk en demo på Lsound i går, og det er lenge siden jeg har blitt så imponert!
Bestilte meg 7.1 høytalerpakke i dag klokken 08:00:

Definitive Technology Mythos ST fronter
Definitive Technology Mythos 10 On-wall LCR Senter
4 x Definitive Technology SR8080BP Surround høyttalere
2 x SVS PC12-NSD DSP Subwoofere

olavgulb

Medlem
11 Jan 2008
314
0
0
Vi la også inn en bestilling i dag, forventet leveringstid i morgen! :O

På oss ble det:
- Mythos ST
- Mythos 10
- SR8040BP
- Yamaha RX-V3067

Skal bli godt å få oppgradert de gamle dynavoice'ene :D

Mvh Olav B, G ;)

Kane

Medlem
13 Mai 2004
9.117
0
0
Velkommen til klubben PanzerMarthe og olavgulb. Def.Tech er uten tvil sinnsykt bra, og ser dere begge skal ha i hus Def.Tech Mythos ST. Sinnsyke fete høytalere. Er knallfornøyd med mine. Bare husk på, det blir enda bedre etter endel timer med innspilling :D

kenny911

Medlem
26 Jan 2006
39
0
0
Jeg har hadt BP7002 og CLR2500 hjemme en liten stund nå og er sinnsykt fornøyd. Som de andre beskriver her så er det stor forskjell på rett ut av esken og en ukes spilling, særlig i bass området. Opplever og den store fyldige lyden med en kontant bass som både trøkker og spiller ganske dypt. Kjører dette sammen med PC13-ultra, men den er delt til 40Hz.

devilej

Super Moderator
Medlem av ledelsen
22 Jul 2004
28.891
89
48
Østfold
minhjemmekino.no
Pga den Bipole løsningen er de litt kilne å plassere, men ikke direkte vanskelige. Jeg endte på ca 45 cm fremtrekk og rundt 20 grader vinkling på 7002, men det er jo litt romavhengig

Komlo

Medlem
10 Sep 2010
8.068
0
0
Aha! Eg har eit litt vanskeleg rom, der eg har berre 2.9m brei vegg og 3.2m til sweetspot.

Tanken på å sleppa sub er fristande, men eg bør ha noko som kan stå ganske nerme vegg.