Defekt cerwin vega 2,6kw2 hjelp?


bimme

Medlem
6 Jun 2010
39
0
0
Hei, jeg har en cerwin vega 2,6kw2 forsterker som har sluttet å funke på høyre kanal.. Går rett i protection etter start. Venstre kanalen funker helt greit, kan fort bli varm, men gir iallefall fra seg lyd..

Noen som har noen tips? eller vet hva det vil koste å få reparert den? Har ikke noe forsikring på den..

Kjøres på xls 215 :)

Ruben
 

fabian

Medlem
21 Aug 2004
5.392
0
0
bimme skrev:
Hei, jeg har en cerwin vega 2,6kw2 forsterker som har sluttet å funke på høyre kanal.. Går rett i protection etter start. Venstre kanalen funker helt greit, kan fort bli varm, men gir iallefall fra seg lyd..

Noen som har noen tips? eller vet hva det vil koste å få reparert den? Har ikke noe forsikring på den..

Kjøres på xls 215 :)

Ruben

Hei,

Mest sannsynlig går dette på reklamasjon hvis den er under 5 år, så da koster det ingenting. At en kanal ryker, er bare noe som skjer innemellom. Men du kan jo sjekke at det ikke er noen kabler som ligger bakpå og lager en kortslutning. Hvis ikke bør du bare ta den med til nærmeste Hi-Fi klubb!
 

bimme

Medlem
6 Jun 2010
39
0
0
den er 2-3 år gammel, Men har snakket med hifiklubben og dem ville ikke ta den på reklamasjon da jeg ikke har forsikring på den

kjøpte den brukt av en i trheim men husker ikke navnet hans og har rotet bort kvittering. så jeg kommer ingen vei der.. Men om det er noen som har forsikring på en tilsvarende forsterker kan jeg si at jeg har kjøpt den brukt av han, siden det ikke står noe serienummer på dem verken inni eller uten på.

er null kortsluttning, blir sånn selv om jeg skrur på forsterkeren uten noen ting tilkoblet (bare strøm)
 

AV-Fallet

Medlem
19 Aug 2010
6.827
0
0
Det går vel an å levere inn for å få stillt en diagnose? Det bør ikke koste så mye.
 

crimar

Medlem
15 Apr 2009
3.834
0
36
bimme skrev:
den er 2-3 år gammel, Men har snakket med hifiklubben og dem ville ikke ta den på reklamasjon da jeg ikke har forsikring på den

kjøpte den brukt av en i trheim men husker ikke navnet hans og har rotet bort kvittering. så jeg kommer ingen vei der.. Men om det er noen som har forsikring på en tilsvarende forsterker kan jeg si at jeg har kjøpt den brukt av han, siden det ikke står noe serienummer på dem verken inni eller uten på.

er null kortsluttning, blir sånn selv om jeg skrur på forsterkeren uten noen ting tilkoblet (bare strøm)
Da prøver dem bare å lure deg. Med norsk lov har du 5 år reklamasjon. Med mindre du har kastet den i bakken eller helt cola inni den så gå til hifiklubben og krev at de tar en titt på dem.

Visste ikke at hifiklubben lurte folk.
 

fabian

Medlem
21 Aug 2004
5.392
0
0
crimar skrev:
Da prøver dem bare å lure deg. Med norsk lov har du 5 år reklamasjon. Med mindre du har kastet den i bakken eller helt cola inni den så gå til hifiklubben og krev at de tar en titt på dem.

Visste ikke at hifiklubben lurte folk.

Man må jo ha kvittering, og siden han sa til hi-fi klubben at han ikke hadde det skjønner jeg deres reaksjon. Det er kundens ansvar å ha kjøpsbevis.
 

kjell-erik

Medlem
10 Jan 2011
169
0
0
virker ganske rart att de ikke ville ta dette på reklamasjon..for en stund siden hadde eg en cv 2.6kw,denne hadde eg hatt i 4år..så klarte eg å ødelegge denne på fest..ville ikke starte i hele tatt,gikk innom hifiklubben med den.. 3 dager senere var den ferdi reparert og 0kr i kostnad
 

crimar

Medlem
15 Apr 2009
3.834
0
36
fabian skrev:
Man må jo ha kvittering, og siden han sa til hi-fi klubben at han ikke hadde det skjønner jeg deres reaksjon. Det er kundens ansvar å ha kjøpsbevis.
men driver de noe vettug butikk så blir vel såpass dyre ting registrert i en database.

Dårlig unnskyldning.
 

Ostemannen

Medlem
25 Okt 2009
15.745
1
36
Dersom du ligger i hfk systemet med kvittering, er det veldig enkelt. Prøv å finn frem han du har kjøpt den fra!

Men dersom du har røket kanalen med eget bruk så må du forvente å betale. Jeg måtte det på både mine ikon, og på min Denon reciver.
 

bimme

Medlem
6 Jun 2010
39
0
0
Takk for svar, Er ikke jeg som har ødelagt eller spilt den sundt.. En dag jeg skulle høre på musikk ville den ikke funke, gikk rett i protection uten at jeg hadde rørt noe.. Kan prøve på lillehammer, trheim har dårlig service synes jeg ! : P

røk mellomtona på ene xls 215'n og ringte hifiklubben, var borti 20 telefoner med dem før jeg fikk lov til å sende den inn, dem sa at dem skulle bestille en ny en til meg da jeg har forsikring på dem, greit tenkte jeg.. Gikk 1 måned, jeg ringte å lurte på hvor den ble av.. Nei den var ikke bestilt gitt.. og sånn drev dem på fra juni til november engang, fikk aldri svar fra dem.. endte med at jeg fikk pappa til å ringe dem og kjefte litt.. og dem beklaget seg så masse og sa at dem ikke kunne skru ut fra noen høytalere dem hadde på lager (mitt forslag, da jeg var oppgitt over dem) men dem skulle da bestille (igjen..) Dukket aldri opp noe mellomtone her i huset.. reiste til trondheim og forlangte at dem ga meg en mellomtone der og da og det fikk jeg, da han andre fyren der var sjokka over historien min.. Noen der er iallefall veldig treige!! : P

Men skal prøve meg igjen med forsterkeren, om ingen har vært borti det før? : )

har desverre ingen mulighet til å spore opp fyren igjen...
 

Ostemannen

Medlem
25 Okt 2009
15.745
1
36
Veldig synd du har fått slike erfaringer med hfk da. :???: Mine erfaringer er at de er profesjonelle. Men alle er ulike, og mye som påvirker dagsformen vår. Noen dager er bedre enn andre.

Jeg har hatt en litt lik historie. Når jeg leverte inn mitt par med ikon 6. Mine deler til Ikon ble vel bestilt etter ca 2 uker. Fikk alt arbeidet gratis, da det viste seg at elementer og delefilter kostet 6k. Noe som jeg ikke var blitt opplyst om når jeg leverte de inn. Så det er min positive historie. Men jeg måtte ringe de 1 gang selv for å høre hvordan ståa var. Tror ikke det er butikken som er problemet, heller kommunikasjonen mellom HFK og reparatører etc.
 

bimme

Medlem
6 Jun 2010
39
0
0
Ja, er litt synd.. men skal ringe hifiklubben på lillehammer imorgen ;)

noen forslag til hva jeg kan si? Har jo ikke forsikring eller navnet på forige eier, Kommer jo heller ingen vei ved å si navnet mitt hehe
 

jan_m

Medlem
9 Mar 2008
1.773
0
0
har på følelse at en mr xxx på hfk trxxxx DRITER i cerwin vega og bare vil ha med dali og b/w type dyre og gjøre... ventet usaklig lenge på mine xls 6 (1mnd eter bestiling og fikk beskjed om max 5 dager ) gikk innom eter jobben rimlig sur... traff på en kar som fikk hakke slepp og ordna på stedet opp med et sett xls 6 (og en sett med xls 12) til en hyggelig pris og skule ta seg en prat med duden... SORRY of topic men...:)
 

bimme

Medlem
6 Jun 2010
39
0
0
Fort gjort at det jobber noen sånne rundt om i landet :p gjør ingen ting med litt off topic for min del :p
 

fabian

Medlem
21 Aug 2004
5.392
0
0
bimme skrev:
Ja, er litt synd.. men skal ringe hifiklubben på lillehammer imorgen ;)

noen forslag til hva jeg kan si? Har jo ikke forsikring eller navnet på forige eier, Kommer jo heller ingen vei ved å si navnet mitt hehe

Mest sannsynlig er denne registrert i systemet. hi-fi klubben har registrert alle kjøp jeg har gjort, bortsett fra noen bananplugger osv..

Men klarer du ikke på noen måte å spore opp forrige eier?
 

fabian

Medlem
21 Aug 2004
5.392
0
0
crimar skrev:
men driver de noe vettug butikk så blir vel såpass dyre ting registrert i en database.

Dårlig unnskyldning.

Selvfølgelig har de det registrert, men kunden må jo enten vite hvilket navn det er registert på, eller ha kvittering. Det er ikke mye å forlange.

Hvis du tenker deg om, så skjønner du og alle andre at dette ikke er veldig uvanlig praksis. Man må selv sørge for å ha orden i papirene sine. Enten papirene er "lagret" på sitt eget navn eller noen andre..
 

bimme

Medlem
6 Jun 2010
39
0
0
Vet ikke åssen jeg skal spore opp forige eier.. Har ikke telefonen jeg snakket med han på, husker ikke navnet og møtte han utenfor hifiklubben trheim.. Fikk kvittering men den er jo selfølgelig kastet.. : (

Må vel bare betalte litt på klubben da, har jo selfølgelig orden i papirene på kabler og høytalerne jeg kjøpte på klubben da :) Var ikke noe trøbbel der når jeg hentet og vurderte kjøpet førstegangen der, Thumbs up for den servicen jeg fikk da : ) (fikk til og med bærehjelp ut :D )

Takk for hjelpa da ;) Men det er ingen som har vært borti dette på noen forsterkere før?

kan jo også fortelle om pappa sin forsterker som ble ødelagt på et vors for litt siden.. den var helt død og ville ikke starte (psu'n som var gåen) dro på elkjøp og sa at denne var kjøpt brukt men forige eier hadde kjøpt den der. Oppga ikke noe navn, men var ikke noe problem å få den fikset, gikk noen dager og fikk telefon om at det var reparert ; ) hentet den og var null problemer og null kostnader. men dette får jeg ikke gjort på elkjøp da dem ikke fører cerwin vega?!? : ))
 

Stereo Light

Medlem
22 Nov 2010
771
0
0
Oslo
Så lenge man kan sannsynliggjøre at man har kjøpt en vare på et gitt sted så kan man få hjelp uten kvittering. Har kopi av transaksjon på bankkort, husker når den er kjøpt, hva du kjøpte med osv.

Alt utover dette er å se på som god service fra butikk / leverandør.
 

HoPPe`S

Medlem
22 Mar 2009
6.396
1
0
Hva med å bla gjennom mailen da bimme?
Hvis du har mailet med selger av forsterkarn.