De obligatoriske platene i samlingen til en audiofil.

dtddiver

Medlem
9 Feb 2008
209
0
0
Queen - News of The World, A Night At The Opera og A Day At The Races (MFSL, de vanlige CD-utgivelsene er komprimert).

Pink Floyd - Meddle (MFSL Ultradisc)

John Martyn - Church With One Bell (bass og vokal).

To første til Lenny Kravitz for varm "analog" lyd.

nico64

Medlem
6 Des 2007
147
0
0
Må bare beklage hvis noe har blitt sagt før, tok meg ikke tid til å lese igjenom alt.
* AC/DC - Live ´92 Makan til live opptak finnes mest sannsynelig ikke!
* Knut Reiersrud og Iver Kleive - Blå Koral. Som omtrent alle andre kkv-produskjoner; utrolig bra lyd.
*Mari Boine - Leahkastin

kyrjens

Medlem
30 Aug 2005
220
0
0
51
Chris Jones Roadhouses & Automobiles
Chris Jones Moonstruck & No Looking Back (dobbel)

Dette er tre cdèr det er helt fantastisk lyd på utgitt på Stockfish records, så du kan sikkert bestille dem fra Anfield:)

Vedlegg

asvaberg

Medlem
14 Feb 2007
17.772
0
0
dtddiver skrev:
Queen - News of The World, A Night At The Opera og A Day At The Races (MFSL, de vanlige CD-utgivelsene er komprimert).
evt. DVD-audio utgavene av A Night at the Opera og The Game

Som svoren Queen tilhenger så er de tre nevnte et "must", men personlig er jeg like svak for A kind of Magic, The Miracle og Innuendo også.

Danke

Aktiv
4 Aug 2007
12.021
109
63
Jeg liker disse skivene på bakgrunn av produksjon og lydkvalitet. Liker artistene også men disse skivene utmerker seg spesielt med tanke på produksjon og lydkvalitet etter min mening.

1.Massive Attack-Mezzasine
2.Velvet Underground & Nico-Newly digitally remastered from the orig master.C1996
3.The Best of the Doors2Cd-Produced by Rotchild, Bruce Botnick and the Doors C1985 WEA Warner Digitally remastered
4.Pink Floyd SaCd-Dark side of the moon
5.Monster Magnet-Powertrip
6.Metallica-Master of puppets
7.Jimi Hendrix-Are you experienced?
8.Queens of the stoneage-Songs for the deaf

Synes disse skivene alle er glimrende produsert og mikset.
Er verdt å eie bare pga det i seg selv, men er sef glimrende musikk også. :)

mteinum

Medlem
19 Nov 2006
10.544
0
0
mteinum.spaces.live.com
Over i avdelingen for klassisk:

Rachmaninoff - symphonic dances [RR-96CD] (2001)

SoundStage! Rachmaninoff - Symphonic Dances

Listening to this recording is one of those exultant musical experiences that will remind you why you got into the audiophile game in the first place -- to hear great music reproduced in a realistic manner. This is one disc that delivers on that promise both musically and sonically.
Du får den her: Amazon.com: Rachmaninoff: Symphonic Dances/ Vocalise/ Etudes-tableaux: Sergey Rachmaninov, Eiji Oue, Minnesota Orchestra: Music

RoKo

Medlem
30 Des 2004
16.026
0
0
asvaberg skrev:
Takk for tips, Morten.
Når man får denne (HDCD) levert i postkassa for en hundrelapp så er det ikke noe å tenke på.
Eller kr 88,80 via samme side på den engelske delen av Amazon... ;-)
Jeg "hentet" mitt eksemplar der... :mrgreen:

asvaberg

Medlem
14 Feb 2007
17.772
0
0
RoKo skrev:
Eller kr 88,80 via samme side på den engelske delen av Amazon... ;-)
Jeg "hentet" mitt eksemplar der... :mrgreen:
du verden - hele kr 11,20 i besparelse - jaja, holder til en halv Troika det.....

:) :) :)