De "levende" bildene vises ikke vha s-vhs

khbauge

Medlem
16 Jul 2003
6
0
0
(Newbie her i forumet, så ha meg unnskyldt dersom det er noe som irriterer dere erfarne brukere)

Hei!

Har Hp laptop med ATI Radeon skjermkort, s-vhs utgang. Kobler dette til tv, og får skjermbildet fra datamaskinen opp på tv-skjermen. Setter så opp tv-modus og avspiller dvd-filmer (både fra Windows Mediaplayer og eget dvd-software), og da kommer ruten hvor filmen skal vises frem (litt gråere enn resten av tv-skjermen ved 16:9-format), men ingen "levende" bilder kommer til syne.

Noen som kan komme med gode forslag om hva som kan være problemet - og eventuelt lede meg ut fra det onde?

Mvh Karl

Burre

Medlem
20 Apr 2003
9.016
0
0
39
avforum.no
Er ikke helt sikker på om jeg skjønner hva du mener med levende bilde, men jeg antar du mener at du får skjermbilde, men ikke video?
Har du 50 Hz TV? Kanskje det er derfor. PC-skjermen klarer sikkert en høyere Hz. Prøv å sette denne ned.

Ak

Administrator
11 Des 2002
38.410
4
38
39
Fungerer video når du kun har Monitoren tillkoplet..?

Mvh

AK

Rinn

Medlem
22 Jun 2003
2.008
0
0
www.actionshack.tk
Antageligvis må du velge TV'en som 'Main' eller 1 om du vil. Mange skjermkort viser bare video på den ene skjermen selv om to skermer er koplet til og i utgangspunktet er satt til å vise det samme bildet. Den andre skjermen vil kun vise et svart bilde...

Dette gjelder både min laptop med Mobile Radeon 9000 og mine stasjonære pc'er med G-force 2 mx kort. Dumt, men muligens gjort for å begrense bruk av minnebåndbredde...

jorojo

Medlem
12 Des 2002
1.152
0
0
På mitt ATI skjermkort må jeg sette TV-utgangen i 'Theather' modus e.l. for å få 'overlay'-et ut på TV-utgangen.

John Roger

Mastiff

Medlem
16 Jul 2003
5.895
0
0
mastiff.now.nu
Jeg går ut fra at du mener S-video (separat video), ikke S-VHS. Hvordan man får plass til en videospiller i en laptop går nemlig langt over min forstand... :wink:

Hvis det er en nyere laptop (helst over 2 gigaherz prosessor) kan du prøve med DirectX 9 og VMR istedenfor overlay, som du bruker nå. Da kan samme bilde vises på alle tilkoblede skjermer. Dette betinger selvsagt et DVD-program som godtar VMR, som ZoomPlayer.

khbauge

Medlem
16 Jul 2003
6
0
0
Fikk det til!

:lol: Takk for tipsene (selvsagt er det s-video, forresten...)! Jeg klura nå litt med dette her, og det viste seg at jeg måtte disable den ene skjermen for å få det til. Nå er alt bare fryd og gammen.

Mvh
Karl