Dan's kino på loftet: BigMiles og demping i førsterefleksjon ferdig!

Midas

Medlem
23 Okt 2012
5.104
4
38
Stavangerområdet
..men helt enkelt å få tak i var den ikke.

Optimera forsøkte seg på en forklaring etter en betydelig jakt i datasystemene. Isola skriver visstnok ikke varenummer i katalogene sine, og de har nylig byttet varenummer på disse varene.

Så for å spare nestemann for samme styr, så legger jeg ut bilde av boksen jeg fikk tak i. Det finnes en bokse med kun skiver (for skruene er for korte for lydplatene uansett), men de hadde de ikke på lager.

20150327-0001-AV.jpg

31 Okt 2004
16.665
0
36
Tusen takk for at jeg fikk oppleve din hjemmekino, Dan. Veldig artig å hilse på deg igjen også etter alle disse årene.
Rommet var virkelig forfriskende koselig, annerledes, stort og luftig. Anlegget spilte også som en drøm; luftig og fint, og med solid trøkk i bunn.
Det er slik det skal være! :)

31 Okt 2004
16.665
0
36
..men helt enkelt å få tak i var den ikke.

Optimera forsøkte seg på en forklaring etter en betydelig jakt i datasystemene. Isola skriver visstnok ikke varenummer i katalogene sine, og de har nylig byttet varenummer på disse varene.

Så for å spare nestemann for samme styr, så legger jeg ut bilde av boksen jeg fikk tak i. Det finnes en bokse med kun skiver (for skruene er for korte for lydplatene uansett), men de hadde de ikke på lager.
Gla'pris selger liknende skiver (uten skruene).

BEF

Administrator
25 Des 2005
11.462
134
63
46
Asker
Takk for at jeg fikk komme på besøk til deg igjen, utrolig hyggelig å få tilbringe noen dager sammen med deg og Arve igjen. Koste meg veldig i ditt selskap!

Veldig gøy å få justert litt på systemet ditt igjen. Når jeg dro søndag spilte det jo bare helt vilt. Som vi snakket om, er det jo helt vilt hvor mye trykk de to 18" du har klarer å produsere. Harmonien i lydbildet nå med nye surround kanaler på plass var jo enorm, håper du får lagt ut noen nye bilder av rommet og surround kanaler med stativ :) Ble jo redd når jeg justerte systemet ditt da til tider spilte bedre enn mitt eget oppsett :) Så må hjem å justere litt til på mitt eget :)

Håper du snart er restituert etter skaden og klar for nye prosjekter, ser fram til det!! Jeg kommer gjerne ned til deg og Arve igjen, det er balsam for sjelen :)

nasdan

Medlem
17 Sep 2005
32
0
6
Tusen takk for at jeg fikk oppleve din hjemmekino, Dan. Veldig artig å hilse på deg igjen også etter alle disse årene.
Rommet var virkelig forfriskende koselig, annerledes, stort og luftig. Anlegget spilte også som en drøm; luftig og fint, og med solid trøkk i bunn.
Det er slik det skal være! :)
Så kult at du kom innom :) Kom gjerne innom igjen når du har bedre tid....:)

nasdan

Medlem
17 Sep 2005
32
0
6
Takk for at jeg fikk komme på besøk til deg igjen, utrolig hyggelig å få tilbringe noen dager sammen med deg og Arve igjen. Koste meg veldig i ditt selskap!

Veldig gøy å få justert litt på systemet ditt igjen. Når jeg dro søndag spilte det jo bare helt vilt. Som vi snakket om, er det jo helt vilt hvor mye trykk de to 18" du har klarer å produsere. Harmonien i lydbildet nå med nye surround kanaler på plass var jo enorm, håper du får lagt ut noen nye bilder av rommet og surround kanaler med stativ :) Ble jo redd når jeg justerte systemet ditt da til tider spilte bedre enn mitt eget oppsett :) Så må hjem å justere litt til på mitt eget :)

Håper du snart er restituert etter skaden og klar for nye prosjekter, ser fram til det!! Jeg kommer gjerne ned til deg og Arve igjen, det er balsam for sjelen :)
Takk selv for en super helg med intensiv kurs i kalibrering:), det var kjempegøy. Hadde aldri drømt om å få så bra lyd i dette rommet:)

De nye surround kanalene var helt rå, skal få opp noen bilder av de fine stativene vi bruker:)

Hunsbedt

Medlem
10 Aug 2005
5.669
8
38
Kvinesdal
minhjemmekino.no
Her er noen nye bilder av Dan's kino. De ble tatt da BEF var her. Legg merke til de avanserte støttene for BEF's surroundhøyttalere!:mrgreen:
Disse surroundene spilte svært overbevisende og vil bli brukt i Dan's kino. De kan også brukes som LCR, men da med hjelp fra for eks et par 15" til sub.

IMG_8731.jpg

IMG_8725.jpg

IMG_8733.jpg

IMG_8734.jpg

Aabø

Medlem
2 Aug 2010
774
0
0
Veldig stilig med platene slik! Er de rammet inn på noe vis? Jeg mener å ha lest at de er åpne i endene slik at de må trekkes/males eller rammes inn?

Hunsbedt

Medlem
10 Aug 2005
5.669
8
38
Kvinesdal
minhjemmekino.no
Platene (Rockfon Industrial Black 50mm) er ikke rammet inn. De henger kun i fire skruer med store skiver, på to paralelle lekter, som er skrudd fast i taket. Jeg tror Dan malte over sidene med ett strøk Lady Ultramatt 01 vannbasert maling. Enkelt, og veldig pent og greit!

31 Okt 2004
16.665
0
36
Det nevnes vel demping med glava bak frontrekken tidligere i tråden. Hvordan er planen der nå? Jeg har et disponibelt rom i 3. etasje med skråtak fremme og bak, og lurer på hva erfaringen din er nå er, og hvordan du ser på å fylle opp litt bak ved knevegger etc.

nasdan

Medlem
17 Sep 2005
32
0
6
Det nevnes vel demping med glava bak frontrekken tidligere i tråden. Hvordan er planen der nå? Jeg har et disponibelt rom i 3. etasje med skråtak fremme og bak, og lurer på hva erfaringen din er nå er, og hvordan du ser på å fylle opp litt bak ved knevegger etc.
Jeg fyllte hele frontveggen med 120cm x 60cm glava. Dette er nå ute bortsett fra 120 x 60 x 60 i hvert hjørne foran. Dette ga mer gain og bedre målinger for min del.

31 Okt 2004
16.665
0
36
Jeg fyllte hele frontveggen med 120cm x 60cm glava. Dette er nå ute bortsett fra 120 x 60 x 60 i hvert hjørne foran. Dette ga mer gain og bedre målinger for min del.
Tøft. Du/dere snakket jo om økning i gain da dere var hos meg, så var derfor veldig nyskjerrig på hvordan du gjorde det med demping der. Litt overraskende, men tøft resultat. :)

nasdan

Medlem
17 Sep 2005
32
0
6
Vi har testet coax-surroundene til BEF i front. De ble satt opp med en itech 6000 og jeg har bare gitt dem litt eq.
Kanskje Arve har noen ideer om lyden? Jeg synes de spiller veldig bra.

Hunsbedt

Medlem
10 Aug 2005
5.669
8
38
Kvinesdal
minhjemmekino.no
Var bare innom på lørdag og fikk hørt både på Alcons LCR (satt opp i stereo), og på BEF sine Beyma-8" fulltoner.

Alcons med innbygd delefilter høres litt kvasse ut i øvre mellomtone. Tror disse egentlig kan spille veldig bra, og mye bedre uten det innebygde delefilteret. Hadde vært morsomt å høre disse (uten delefilteret) med litt EQ/DSP, gjerne på Dan's Crown DCI forsterker. Alconsene spiller helt utrolig dynamisk i forhold til størrelsen, men er nye desverre helt uaktulle for de fleste på grunn av den vanvittig høye prisen. Må muligens innom AVShop og høre dem med Alcons egne forsterkere. Synd at et slikt komplett system skal være så dyrt!

Da var det derimot veldig gøy å høre fulltone-åttetommeren fra Beyma som fronthøyttaler (!!). Den spiller helt vilt bra i forhold til størrelsen. Gi meg elleve stk i ett fullverdig Atmos-oppsett, med ett par gode subber. Det kunne jeg ha levd lenge med. Ikke dyre sakene heller. DIY er best, helt enkelt!;)

regnep

Medlem
9 Aug 2013
744
0
0
Da var det derimot veldig gøy å høre fulltone-åttetommeren fra Beyma som fronthøyttaler (!!). Den spiller helt vilt bra i forhold til størrelsen. Gi meg elleve stk i ett fullverdig Atmos-oppsett, med ett par gode subber. Det kunne jeg ha levd lenge med. Ikke dyre sakene heller. DIY er best, helt enkelt!;)
Ikke meningen å kuppe Dans tråd men coaxene pirrer min nysgjerrighet. [MENTION=7373]Hunsbedt[/MENTION] - hva er dine tanker ved bruk av disse i en 40 kvm kino?