Dankes Stuekino

9 Jun 2019
324
30
28
Meget flott dette, danke. Ryddig oppsett! Er ening med remasters. Forferdelig lyd på masse plater. Bare fordi man skru spakene så høyt som man nesten vil på CD vs vinyl, så er det ingen unnskylding. Dessverre er jo musikken i dag og de siste årene lagd for iPod og osv.. Takk og lov har Floyd, Dire Straits osv har brukbar lyd. Dire Straits «best of» fra 2007 er for høy i lyden. Tror den heter «Best of Mark Knofler and Dire Straits». Den er for komprimert i lyden. Den fra 1998 er bedre. Roger Waters «Amused To Death» er fantastisk! Men fint oppsett dette. Gratulerer! 😁😎😎😎😎

• Like
Reactions: Danke
9 Jun 2019
324
30
28
Den supra nettverkskablen så kanon flott ut! Selv om det i teorien er en og null så kan radio støy fra naboen osv lage forstyrrelser. Jeg har ihverfall hørt stor forskjell på en optisk billig digital kabel vs en vodka optisk fra AQ.

• Like

Danke

Medlem
4 Aug 2007
11.713
65
48
På Koster fyr nå. Slit å gå opp. Spesialkonsert Kosterhavsfestivalen.

Danke

Medlem
4 Aug 2007
11.713
65
48
På utsikten sier de vi ser Norge, Vikerkilen tror jeg.

Ser vist helt til Færder og Larvik!!

Danke

Medlem
4 Aug 2007
11.713
65
48
Heldigvis fikk vi høre Cello suitene til Bach.

Og Beethoven Duo cello og fiolin.

Asiaten turte ikke bruke 2 mill fiolinen i fuktigheten og fikk jobb som sidevender.

Sist redigert:

Danke

Medlem
4 Aug 2007
11.713
65
48
Meget flott dette, danke. Ryddig oppsett! Er ening med remasters. Forferdelig lyd på masse plater. Bare fordi man skru spakene så høyt som man nesten vil på CD vs vinyl, så er det ingen unnskylding. Dessverre er jo musikken i dag og de siste årene lagd for iPod og osv.. Takk og lov har Floyd, Dire Straits osv har brukbar lyd. Dire Straits «best of» fra 2007 er for høy i lyden. Tror den heter «Best of Mark Knofler and Dire Straits». Den er for komprimert i lyden. Den fra 1998 er bedre. Roger Waters «Amused To Death» er fantastisk! Men fint oppsett dette. Gratulerer!
Den beste skiva til Roger synes jeg er den siste... Men enig Amused har best lyd, og er rå den og.

Radio hørte jeg her om dagen, alt for 80 influert, ikke så ille som Eric Clapton August men Radio minnet mer om ZZ top enn Roger.

Noe bra originalt inni mellom.

Har sykt lyst på Hitchhiker's den skal være rå.

Danke

Medlem
4 Aug 2007
11.713
65
48
Den supra nettverkskablen så kanon flott ut! Selv om det i teorien er en og null så kan radio støy fra naboen osv lage forstyrrelser. Jeg har ihverfall hørt stor forskjell på en optisk billig digital kabel vs en vodka optisk fra AQ.
En og null må komme fram riktig, er det folk glemmer.

En uberdyr Dac kan glatte over drittkabler, men ikke alle uberdyre Dacer.

9 Jun 2019
324
30
28
Ja, det er den beste skiva til han. Ingen tvil om det. Altså Amused....Den siste plata er også bra. Og for en lyd! For meg er han hjernen i Pink Floyd også. Selvfølgelig var de et band og David Gilmour måtte være med i bandet, fordi han ga bandet den melodiøse stilen deres. Og Nick Mason og Rick Wright var også meget viktig. Sistnevte på Wish You Were albumet. Men Roger var selve sjefen!

• Like
9 Jun 2019
324
30
28
Men nettverkskabler kan være 100 meter for at signalet forringes. Og du sa at Viast demand ble mye kjappere med supraen. Mener du lengden på den andre nettverkskablen var for lang da?

Danke

Medlem
4 Aug 2007
11.713
65
48
Men nettverkskabler kan være 100 meter for at signalet forringes. Og du sa at Viast demand ble mye kjappere med supraen. Mener du lengden på den andre nettverkskablen var for lang da?
Bilde av Jang Bang gratis knekk og bøy er bilde av lenger oppe. Ja den var lang og viklet sammen med strøm signal kabler og gud vet hva, den krøllet seg.

Jeg lover lyden på Spotify var elendig før, tweaket det med Enhancer og mikset 5.1 for at det skulle være hørbart.

En gratiskabel til ruter er sannsynligvis ikke specet engang. Les billig og kvalitet produsent Blue jeans testen på digitalkabler. Gratis og wallmart strøk så det holdt.

Og Supra er billig, men de er seriøse på specs. Og veldig skjermet....

Og lyden er sånn at nå er jeg fornøyd med Spotify. Kan kjøre i Straight og pure direct Stereo nå og med subwoofer.

Og det er kult.

Spiller mye mer Spotify nå. Mest for å lytte til ting jeg ikke har, og vurdere musikk fra presse osv. Gøy å dra på gulljakt.

Danke

Medlem
4 Aug 2007
11.713
65
48
Kjell & co cat6a er skjermet og har bedre Specs latterlig billig og all ventetid er borte bare press play nå.

Imponerende.

9 Jun 2019
324
30
28
Skjønner! Jo, mye kan spille inn. Da er det nok skjermingen til Supraen som er bedre. Men fint du ble fornøyd. Jeg bruker bare billige Cat5e kabler selv. Men har sett at de er godkjent for standard bruk. Står på de på engelsk at de er godkjent. Jeg har selvfølgelig sett på nettverkskabler fra Wireworld osv... Tror de går helt opp til Cat8. Nå er jo Cat5e mere godkjent for hjemme bruk, selv om de ikke er skjermet. Cat6 er mere for bedrifter osv.., Og de er gjerne skjermet. Med i ditt tilfelle så har nok som sagt skjermingen til Supraen gjort underverker.

Danke

Medlem
4 Aug 2007
11.713
65
48
Skjønner! Jo, mye kan spille inn. Da er det nok skjermingen til Supraen som er bedre. Men fint du ble fornøyd. Jeg bruker bare billige Cat5e kabler selv. Men har sett at de er godkjent for standard bruk. Står på de på engelsk at de er godkjent. Jeg har selvfølgelig sett på nettverkskabler fra Wireworld osv... Tror de går helt opp til Cat8. Nå er jo Cat5e mere godkjent for hjemme bruk, selv om de ikke er skjermet. Cat6 er mere for bedrifter osv.., Og de er gjerne skjermet. Med i ditt tilfelle så har nok som sagt skjermingen til Supraen gjort underverker.
Wireworld er jo veldig dyrt da, men på lang kabel så tror jeg det er bra med gode Specs og skjerming.

Jeg istemmer helt med Audiobacons anmeldelse av Supra.

Fikk tips om disse fra Steven Guttenberg som jeg følger fra CNET og YouTube.

9 Jun 2019
324
30
28
Fint vær. Må jo være flott og høre musikk live. Det er jo akkurat det hi fi handler om, men det er nok bedre live😉.Jeg liker best Anne Sophie Mutter som fiolinist. Hun spiller med følelse og vibrato. Jeg synes sistnevte er utrolig. Bach Adente 1041,1042 er utrolig.

Danke

Medlem
4 Aug 2007
11.713
65
48
Idag rakk jeg ikke båten og middelalders konserten, pga en heftig diskusjon med kona om blåskjell og rekemiddag...

Jeg liker moule med Chablis og hun vil ha asiatisk med Sprite...

Etter et par drammer vodka på meg noen pils, og en Bacardi Breezer på hun så ble det kantarell tur og lovnader om hel familietur til koster imorgen..

Vi ble godvenner og kantareller er det altfor mye av iår. Hoper den gode lynghonning til Krokstrand vet like heldig. Virker som et bra år for bønder. Mye regn.

Imorgen er det Opera fra den norske Opera.. på Koster

Dette er en brøkdel av fangsten... Musikk blir det for kona har dratt på disko.

241035

Sist redigert: