Dankes Stuekino

Danke

Medlem
4 Aug 2007
11.577
34
48
De gikk lett inn, men fletta som de sitter.. tenkte å flytte den foran en nettverkskabel, men lot de sitte.. Skjerming skal uansett være sjef på disse.. coaxial er en profigold som jeg har hatt i mange år..

Sånn ser det ut bak nå. Spent på Audioquest, og like spent på Qed i Sony UHP-H1.

Qed har vært fantastisk på Cd spilleren..
Så bluray får nok gode vilkår nå..

Danke

Medlem
4 Aug 2007
11.577
34
48
Ellers har jeg gjort litt småting for akustikken..

Kjøpt et stort grått teppe på Jysk, og trepersienner i alle stuevinduer fra Strømstad markise til bruk på dagen, ekstra greit når vi ser film, da vi har solsiden hele dagen, eller hører musikk samt lysdekkende gardiner..

Jeg synes lyden har blitt bra, avlang stue er viktig, hadde på tvers før på Dynekilen... Romkorreksjon var minimal iforhold til Dyne.

Utsikten er det ikke noe å si på...

Front, gleder meg til å få opp surround og få målt RK på nytt til konserter og Sacd.

• Like
Reactions: Lovemusikk

Danke

Medlem
4 Aug 2007
11.577
34
48
Audioquest anbefaler jeg om man har råd.

Dette er første kabel jeg har hatt som klart overbeviser iforhold til en annen grei kabel Qed.

Det er veldig mye detaljer fra instrumenter og bedre presisjon, og stille ikke minst i rolige områder. Bedre lydbilde og perkusjon særlig symbal og lysere trommer er veldig detaljert, merker detaljer i vokal også særlig på endinger. Veldig varm klang, har alltid angst for spiss lyd når jeg bytter, og her ble bare alt bedre.

Er man skeptisk så er det åpent kjøp, så man har ikke noe å tape annet enn bensinpenger til butikken. Tror jeg gav 748 for 1meter.

Fikk opp surround idag, slet med lommelykt og benevning. Ganske sikker på at det ble riktig. Fikk skjult kablene under sofa og langs veggen.

Skal ha tre par bananer til tror jeg, til surround ht og senter inngang.
Er så greit å slippe å stresse og skru i vanskelig posisjon.

Sist redigert:
  • Like
Reactions: Lovemusikk

Danke

Medlem
4 Aug 2007
11.577
34
48
Måtte justere litt plassering og nivå.

Men ble bra. Funker det på Sacd og bd audio så funker det på film..

Danke

Medlem
4 Aug 2007
11.577
34
48
Stortest I Hifi & Musik

Nettverkskabler..

Qed Performance kom bra ut og bare 240 kr

Omdiskutert tema.

Danke

Medlem
4 Aug 2007
11.577
34
48
Var ikke vanskelig å se på utstyret til testerne at de hadde trua på ledninger iallefall..

Blindtest vistnok

eyvind

Medlem
31 Okt 2004
3.525
0
0
38
Kongens by
Litt usikker poå hvorfor oppegående mennesker mener der er forskjell på nettverkskabler. TCP/IP standarden er vel udiskutabel ?

Danke

Medlem
4 Aug 2007
11.577
34
48
Det store mantraet fra de som tror på digital-kabler til audio er jitter og støy.

Var spenstig lesning iallefall. Måtte bare lese testen.

Hifi & Musik, er ganske seriøse med detaljerte tester og målinger.

Her var det ikke målinger, men både testerne som var 2 stk og redaksjonen prøvde kablene i to oppsett.

Danke

Medlem
4 Aug 2007
11.577
34
48
Ja, ja falt for fristelsen. Etter som jeg har lest og lært kan knekk og bøy kabelen ha vært grunnen til issues med nettverkfrys og haltende streaming av lyd og bilde.

Og jeg kunne sikkert kommet billigere unna, men var jo mye snakk om denne svenske Supra Cat8.

For holde det stille og rolig på forum, så funker den...

Og jeg har endret oppsettet, men kan jo være keiserens nye klær. 😉

Den var ikke dyr.

Ellers her i huset, så skal jeg skru Surround fast til stativ med treskruer.

Ikke noe problem med sønnen min, men jeg har hatt venners jentunger innom et par ganger, og det er en dynamisk duo.
Og 2 timer med nervepirrende "Blindbukk" -oi!! der var det en høytaler? Var skummelt.

Vedlegg

Danke

Medlem
4 Aug 2007
11.577
34
48
Da har vi fått ny Streamer, skal kunne 4k.

Bilde er bra, har ikke fått sjekket Surround 5.1 ennå, men lyden Pcm er bra.

MXQ Pro+ 4k Android og Kodi

Kjøpte fordi vi er avhengige av Game of thrones på HBO.

Og det mister vi når vi byttet fra Canal Digital til Viasat...

Men vi fikk Premier League da.

MXQ Pro+
Firekjernet cortex A7 1,5Ghz
Penta core HD grafikk kort
2Gb ram
16Gb minne flash
Wifi, ethernet, masse usb, spdif, hdmi, minnekort plass.

Strømadapter og hdmi og
240578
240577
240579
fjernkontroll fulgte med.

Masse bloatware og skeptisk til om mye av det er helt lovlig, piratvarsel fra bukta.
Kommer ikke til å bruke disse.

Må kjøpe nye Ethernet kabler på Kjell, er ikke anbefalt å mikse UTP og Skjermet.
Men det funker for nå.

599sek på CDON.se

Sist redigert:

Danke

Medlem
4 Aug 2007
11.577
34
48
Da er Game of thrones fikset, NRK nett TV på skjerm, og HBO, Amazon og Tidal.

Synes HBO bildet var bra jeg, reagerer på at bevegelse ikke er like bra som Netflix.

Og Netflix på Sony har bedre mer naturlig bilde.

Men går fint å se på HBO.

Amazon skal jeg bare ha prøveabbonememt oå, for å få sett ferdig The Expanse.

Danke

Medlem
4 Aug 2007
11.577
34
48
Da har jeg skjermet nettkabel på alt en rimelig 3m SSTP fra Kjell til Viasat Samsung.

En ting som er skråsikkert og vitenskapelig er at jeg med Kjells Cat 6a slipper all ventingen på On demand lasting. Tok ca 3minutter før. Nå kan jeg feks gå rett til Liverpool kampen.

Supra på både Sony og Android Streamer, of Kjell & Company på Samsung.

Danke

Medlem
4 Aug 2007
11.577
34
48
Har fått hørt mye på anlegget i vår sommer da kone og barn har vært 40 dager på ferie i fillipinene.....

Men nå er de tilbake og det er fint...

Audio pro blir tilflukt da siden de har lagt seg.

Addon T3 heter den vel? Nå nede i 900 norske tror jeg....

Noen spurte om hva vitsen med blåtann høytalere var... Vel det er Blåtannhøytalere også er det Audio Pro....

Mer som et mindre anlegg egentlig, dersom vi måler lydstyrke og kvalitet...

Hørt det av flere andre også på nett, så skjemmes ikke lenger for dette.

Solid kabinett, solide elementer, og et solid batteri og en genial Dac jeg skulle likt å vist mer om...

Eneste er bt kodeks som jeg antar er Aac og sbc men det har jeg lært betyr NADA iforhold til byggkv. og Dac.

Danke

Medlem
4 Aug 2007
11.577
34
48
Nå har det blitt mye snøreprat her, men siden jeg bruker lite kroner på hyssing så er det vel akseptabelt.

Fra hjemmelaget sølv rimelig til Xtz quad star noen få kr ekstra, så ble det bedre mellom tone, mistet litt shine i toppen men bra bass og mye!!! Varmere.

Og derfor mer anvendelig.

Kablene satt så det holdt. Mest i høyttalerne, i effekt gikk de Greit inn.

Nå skal jeg la snørehysteriet vente litt.

Eneste jeg mangler er en bedre skjermet subkabel.

Men det får vente, jeg vet det er litt støy i sub, dog ikke fra sitteplass.

Neste nå inn er forhåpentligvis nye headphones.. fra gamle Norge.

Og ditto tur på byen i Fredrikstad. :)

Sent fra min AGS-W09 via Tapatalk