Dankes Stuekino

Danke

Medlem
4 Aug 2007
11.577
34
48
Var ganske heldige. Fikk mye variert stoff og vi satt alle nært på...

Og siden jeg bare har hørt Opera på anlegget, så har jeg aldri opplevd virkeligheten.. og en høyttaler klarer ikke på samme måte å gjengi akkurat de høyeste eller kraftigste sangstemmer korrekt, jo lyd men ikke samme opplevelse..

De sang så det stod til gull!

Sent fra min AGS-W09 via Tapatalk

9 Jun 2019
244
16
18
Ja. Live er nok noe annet. Du må nok ha et uber nøytralt anlegg i 300 000 klassen for og matche live opplevelse. En Luxman til 70000kr i ren klasse A og Marten høyttallere. Og kanskje en Macintosh dac. Da får både varme og oppløsning samtidig. Men det skal mye til....

• Like
Reactions: Danke

Danke

Medlem
4 Aug 2007
11.577
34
48
Å jemini

David Gilmour in Pompeii.

Bluray i DTS HD 5.1 master audio.

På full mugge med øl og whisky.

Comfortably numb og jeg er helt enig.
Er nummen nok til å ta meg en brødskive med svensk honning.

Bra ikke naboen klager, sommerferie hører diskolyden fra byen helt opp på villaen vår på fjellet over Strømstad.

9 Jun 2019
244
16
18
Det ser flott ut. Sikkert flott lyd. Lyd er viktig. Skjønner ikke hvordan folk blir fornøyd med lydplanker osv... Men noen er ikke så ille, altså lydplanker. Men rundt 10 00kr for en lydplanke. Kan få mye bra brukt for den prisen. Også kanskje to slanke System Audio høyttallere. Men en lydplanke tar jo liten plass. Men det låter som en boks.

Danke

Medlem
4 Aug 2007
11.577
34
48
Det ser flott ut. Sikkert flott lyd. Lyd er viktig. Skjønner ikke hvordan folk blir fornøyd med lydplanker osv... Men noen er ikke så ille, altså lydplanker. Men rundt 10 00kr for en lydplanke. Kan få mye bra brukt for den prisen. Også kanskje to slanke System Audio høyttallere. Men en lydplanke tar jo liten plass. Men det låter som en boks.
Disse Waf konene skrur vel opp prisene...
Tror nok de er mer årsaken enn plassmangel...

9 Jun 2019
244
16
18
Hvis du ikke er sjefen for PS AUDIO da. Så du dempingen bak de svære Infinty høyttalerne? Du kan tenke deg han har sittet lenge for lyden sitter.

9 Jun 2019
244
16
18
He he. Leste en historie på nettet. Om den er sann det vet jeg ikke. Men Kona hadde solgt første pressingene både på CDer og vinyl når han var på ferie. Han ble aldri den samme etter det...

9 Jun 2019
244
16
18
Beatles Abbey Roald på vinyl går for 12000kr. Hvis du har en av de spesielle første pressingene. Jeg snuser selv på Wish You Were Here 34DP på eBay. Første pressingene på CD. Men 5000kr. Uff...

Danke

Medlem
4 Aug 2007
11.577
34
48
He he. Leste en historie på nettet. Om den er sann det vet jeg ikke. Men Kona hadde solgt første pressingene både på CDer og vinyl når han var på ferie. Han ble aldri den samme etter det...
En venn av en venn kjøpte en ny BMW coupe for 1 kr av en sinna kone....

Danke

Medlem
4 Aug 2007
11.577
34
48
Hvis du ikke er sjefen for PS AUDIO da. Så du dempingen bak de svære Infinty høyttalerne? Du kan tenke deg han har sittet lenge for lyden sitter.
Jo Jeg har sett rommet. Spennende med de nye PS audio høyttalerne, som er i samme stil ånd...

Jeg kommer aldri til å få råd til de.

9 Jun 2019
244
16
18
PS AUDIO er noe jeg har lyst og høre på. Men jeg har ikke råd. Men jeg glemmer aldri Macintosh hos Soungarden med en god venn RIP ☹for noen år siden. Den lyden har jeg aldri glemt. Ikke min venn også. Han var like gal som jeg er på lyd.

Sist redigert:
9 Jun 2019
244
16
18
Gilmour på gitar er fanatisk. Han er nok ikke like anerkjent som Claptons og co. Og han spiller ikke like fort som andre. Men han spiller med teknikk og feeling. Og der er ingen annen gitarist som gjør det hos meg. Gitar solen på «Time» er fantastisk. Min favoritt solo. Vet de fleste Floyd fans liker “Numb” soloen best. Og den jo kanon bra. Men DSOTM er den beste platen deres. Min mening selvfølgelig. Og det var den første platen jeg hørte av Floyd. Så kanskje derfor «Time» soloen synger til meg.

Danke

Medlem
4 Aug 2007
11.577
34
48
Jeg liker the Wall best tror jeg.

Det jeg digger både med Gilmour og Wright er den kule Ambient stilen de begge har/hadde.

Sent fra min AGS-W09 via Tapatalk

Sist redigert: