Dalite High Power

OleM

Medlem
26 Jul 2003
11.824
0
0
Hei alle sammen!
På "minhembio.com" er det noen som har skaffet seg "Dalite High Power " lerret. Dette er et lerret med 2.8 gain (tror jeg) i et nytt materiale som skal gjøre at problemer med såkalte "Hot spots" skal være en saga blått.
Lerretet får lovprisning i "WOW!!!-stilen :D
Screenshots med shootout mellom HP lerretet og gråe lerreter på AVS forum ser også meget lovende ut.
Men jeg har ikke funnet noe om "High Power" på Dalite's hjemmesider.
Så spørsmålet til dere er om noen vet noe om Dalite's nye High Power lerret? Og om noen vet hvem i Norge som fører Dalite? Nettsted eller telefonnr.
Ha det fint!
:)

Rinn

Medlem
22 Jun 2003
1.926
0
0
www.actionshack.tk
Med så høy gain må vel synsvinkelen bli lidende... kan ikke skjønne annet. Med mindre det er et 'aktivt lerret med innebygd lys og kontrastforsterker'. Det hadde vært noe, men da kalles det kanskje plasmaskjerm?

:lol:

Gunnar

Medlem
20 Des 2002
2.319
0
0
High Power har vært på markedet en god stund. Har ikke sett det selv, men det er mange som er veldig godt fornøyd med det. Det er sk retro reflekterende,d vs at det reflekterer lyset mot lyskilden. Dermed er det mindre egnet til takmonterte projektorer. Det er skrevet mye om lerretet på AVS sitt lerretforum.

Gunnar

Gorm

Administrator
13 Des 2002
39.972
30
48
51
Jessheim
2,8 gain, det må være beregnet for CRT projer. På en middels kraftig DLP eller LCD proj vil jo lerretet være rene refleksen. Mulig det er kult i enkelte miljøer å se film med solbriller. :D

Rinn

Medlem
22 Jun 2003
1.926
0
0
www.actionshack.tk
Jeg må nesten ha solbriller med mitt GreyLine på 0,8... tør ikke tenke på hvordan det hadde blitt med 2,8. Trenger isåfall både solbriller og solfaktor 20 for å overleve en film da.

:D

OleM

Medlem
26 Jul 2003
11.824
0
0
"Shovven" på prisjakt forum, som det heter nå, (http://www.prisjakt.nu/forum/index.php?act=idx) skrev følgende:

"Jorå jag har tittat rätt mycket sista tiden...
Jag tycker inte att svärtan ser sämre ut, beror antagligen på att allt annat har mycket mer tryck... Och nej bilden ser inte glittrig ut som på gamla hög-gains dukar. Om du sitter väldigt mycket utanför viewing angle så kanske jag skulle rekommendera en ramspännd HCCV istället eftersom man inte utnyttjar HP:n fullt ut då.... Dock tycker jag att det funkar bra med tak-montering eftersom "trycket" i bilden blir lite mindre då, ca 1.5 gain i mitt fall, men mycket mindre skulle jag inte vilja ha... Jag är supernöjd med min HP... Skulle jag önska något så vore det "bredare vinklar´" men det funkar bra som det är..."

Men det opprinnelige spørsmålet er ennå ubesvart; :arrow: Hvor i Norge kan jeg kjøpe Da-Lite lerreter? Hvor kan jeg finne info om pris osv?
Noen som vet?
:)

Ak

Administrator
11 Des 2002
36.016
4
38
39
Hvor i Norge kan jeg kjøpe Da-Lite lerreter?
Systemteknikk.no i oslo..... De importerer direkte fra USA, og får tak i hele sortimentet til Dalite

Mvh

AK