Dalis Entusiaster

Roger Waters

Super Moderator
Medlem av ledelsen
24 Jan 2007
20.414
18
38
Hei igjen gamle Dali Venner

Det er leeenge siden jeg har vært her og deltatt på noe som helst, hva skjer i deres verden ang oppdateringer på Dali fronten? Tenkte å se om vi kan få litt liv i denne tråden igjen så da må jeg ha et lite comeback for driften av tråden. Hvilken Dali har dere på nåværende tidspunkt?

Mvh

Roger Waters

TorTorden

Medlem
21 Jan 2012
12.105
0
36
Hei igjen gamle Dali Venner

Det er leeenge siden jeg har vært her og deltatt på noe som helst, hva skjer i deres verden ang oppdateringer på Dali fronten? Tenkte å se om vi kan få litt liv i denne tråden igjen så da må jeg ha et lite comeback for driften av tråden. Hvilken Dali har dere på nåværende tidspunkt?

Mvh

Roger Waters
Heisann og Velkommen tilbake :)

Skjer veldig lite for meg på Dali fronten :)

Mentor 6, Mentor vokal, og Mentor lcr som surround høyttalere spiller bare så flott at jeg har ingen planer om oppgradering på noe vis :p
Eneste jeg har hørt i butikk som jeg syntes var bedre var noen top of the line B&W til 150k som spillte på Classé amper til 200k...
Litt utenfor budsjett.

Kanskje derfor det skjer så lite i tråden, vi er alle såpass fornøyd med det vi har at vi tenker på utbedring på andre ting i stedet :p

Rotja

Medlem
24 Okt 2006
8.884
0
36
Må si meg enig her TorTorden..
Lite nytt på Dali fronten og koser meg foran anlegget nå med Crossroads
Anlegg.JPG

roddis

Medlem
8 Aug 2005
3.466
0
36
Har vært mye bytting siden 2013 da jeg måtte selge drømmeanlegget, Helicon 800mk2 og Electrocompaniet oppsett. Hadde Zensor 7 og Zensor Vokal en stund, men fikk til å kjøpe M6 og Vokal etterhvert i desember 2014. Men savnet etter Helicon ble for stort, så da en Helicon frontrekke dukket opp på Finn og jeg fikk en god pris på de samlet var det ikke tvil. Har stått her ett år nå. Kunne godt ha oppgradert og endret på ting, men har andre ting å bruke peng på og :)

20160210_173801_zpsi1uymvwu.jpg

sirant

Medlem
24 Jan 2010
6.991
31
48
Helicon 400 står å spiller her også, meget fornøyd! Har mentor vokal som senter. Lukter litt på å bygge meg tre ncore til de... :)

345208d1445787964-antonsen-bygger-dedikert-kino-lytterom-i-ny-garasje-test.jpg

Roger Waters

Super Moderator
Medlem av ledelsen
24 Jan 2007
20.414
18
38
Heisann og Velkommen tilbake :)

Skjer veldig lite for meg på Dali fronten :)

Mentor 6, Mentor vokal, og Mentor lcr som surround høyttalere spiller bare så flott at jeg har ingen planer om oppgradering på noe vis :p
Eneste jeg har hørt i butikk som jeg syntes var bedre var noen top of the line B&W til 150k som spillte på Classé amper til 200k...
Litt utenfor budsjett.

Kanskje derfor det skjer så lite i tråden, vi er alle såpass fornøyd med det vi har at vi tenker på utbedring på andre ting i stedet :p
Tusen takk for det TorTorden. :)

Hyggelig å se du er her enda også, er det litt dødt så livner vi opp litt når det må til. Har hatt en lang pause og har savnet forumet litt, kanskje for å se litt aktivitet og gleden hos andre Dali fans her på forumet. :)

Det er vel slik det er for alle når man har vært fornøyd en stund med det man har, men slik blir oftest det beste mens i disse tider er det snart lufting av mine Mentor 6 på bruktmarkedet. Håper det er noe fisk å få der og det er lite av de på markedet om dagen, kanskje det kan være mulighet til å trigge noen kjøpere. :)

Tråden har nok dødd litt med tanke på nye platformen som har vært lagt til, men vi kan jo prøve å live den opp igjen med å delta i det små for litt goodwill. :)

Roger Waters

Super Moderator
Medlem av ledelsen
24 Jan 2007
20.414
18
38
Har vært mye bytting siden 2013 da jeg måtte selge drømmeanlegget, Helicon 800mk2 og Electrocompaniet oppsett. Hadde Zensor 7 og Zensor Vokal en stund, men fikk til å kjøpe M6 og Vokal etterhvert i desember 2014. Men savnet etter Helicon ble for stort, så da en Helicon frontrekke dukket opp på Finn og jeg fikk en god pris på de samlet var det ikke tvil. Har stått her ett år nå. Kunne godt ha oppgradert og endret på ting, men har andre ting å bruke peng på og :)

20160210_173801_zpsi1uymvwu.jpg
Dette var et supert og flott oppsett, har selv hatt Dali Helicon mk2 for noen år tilbake før men jeg fikk dem ikke til å spille sånn jeg ville ha dem og da gikk de desverre ut til en annen heldig eier. Ser du bruker Emotiva på disse, er det mk1 versjonen du kjører på Heliconene dine? Hvordan funker de dempematerialene du har kontra vanlige spikes? :)

roddis

Medlem
8 Aug 2005
3.466
0
36
Dette var et supert og flott oppsett, har selv hatt Dali Helicon mk2 for noen år tilbake før men jeg fikk dem ikke til å spille sånn jeg ville ha dem og da gikk de desverre ut til en annen heldig eier. Ser du bruker Emotiva på disse, er det mk1 versjonen du kjører på Heliconene dine? Hvordan funker de dempematerialene du har kontra vanlige spikes? :)

Er greit fornøyd ja. Åssen ville du de skulle spille da? De krever bedre matching av utstyr og kvalitet på kildemateriale enn Mentor, men når det klaffer er det deilige høyttalere. Er vel Mk1 ja, en god match og greit med krefter i forhold til pris. Lyden er mer presis, mer kontant bass. Ikke sånn veldig, men demper bedre til rom nede og.

Roger Waters

Super Moderator
Medlem av ledelsen
24 Jan 2007
20.414
18
38
Er greit fornøyd ja. Åssen ville du de skulle spille da? De krever bedre matching av utstyr og kvalitet på kildemateriale enn Mentor, men når det klaffer er det deilige høyttalere. Er vel Mk1 ja, en god match og greit med krefter i forhold til pris. Lyden er mer presis, mer kontant bass. Ikke sånn veldig, men demper bedre til rom nede og.
Jeg ønsket rett og slett mere rockefot men uansett så er det skikkelige flotte høytalere men det manglet litt ekstra slag for å si det sånn, da man sammenligner denne med min nåværende Mentor så vil jo dette gi en helt annen lyd og kanskje mere i den gata jeg liker det mest. Faste gode slag som gir rockefoten noe å gå på, dem kreves litt for å matches riktig og har snakket med flere som fikk dem til å blomstre med rørforsterkere. :)

roddis

Medlem
8 Aug 2005
3.466
0
36
Lyd kommer an på så mye , men de slår godt her, bedre enn M6. Er så mye annet med Helicon som er bedre enn Mentor og. Rørforsterker er genialt, og Electrocompaniet :)

Roger Waters

Super Moderator
Medlem av ledelsen
24 Jan 2007
20.414
18
38
Lyd kommer an på så mye , men de slår godt her, bedre enn M6. Er så mye annet med Helicon som er bedre enn Mentor og. Rørforsterker er genialt, og Electrocompaniet :)
Det skal ikke så mye til for å slå Mentor 6 men det er veldig mye høytaler til prisen, hatt en del år med de selv men det er klart for å tenke litt nytt her fremover. Rør og EC gir en egenklang som virker bra på Dali, hadde vært spennende å hørt de i normale omgivelser. :)

Roger Waters

Super Moderator
Medlem av ledelsen
24 Jan 2007
20.414
18
38
Hmmmm...... Da er det bare å krysse fingrene for at noen vil ha mine Dali Mentor 6, nå er dem ute for salg og ingen vei tilbake så vi får håpe på det beste at dem går fort avgårde til en ny eier. Krysser alt jeg eier og har. :)

roddis

Medlem
8 Aug 2005
3.466
0
36
Realistisk og grei pris du har satt der. Markedet er litt vanskelig på kirsebær M6, har sett de gå for 7 lapper. Men er en tålmodig kan prisen bli ok. Hva tenker du å erstatte de med?

Roger Waters

Super Moderator
Medlem av ledelsen
24 Jan 2007
20.414
18
38
Realistisk og grei pris du har satt der. Markedet er litt vanskelig på kirsebær M6, har sett de gå for 7 lapper. Men er en tålmodig kan prisen bli ok. Hva tenker du å erstatte de med?
Det har vært en del kikkere på annonsen men ikke noen respons på dem desverre, prisen er fair men det er en dau tid rundt i landet på slikt utsyr. Fargen er ikke så "Hot" som den engang var lengre, men det er fortsatt noen som ønsker seg noe slikt alikevel. Plutselig kommer det en som vil ha dem, merker jeg er litt utoldmodig men det løsner vel med tiden så jeg får bare holde motet oppe. :) Vi kjører på med en Dali høytaler i hjemmet, gangen blir det Rubicon 6 som kommer inn dørene. Har store forventninger og satser på det blir bra. :)

dalirubicon6hgwh_2.jpg

roddis

Medlem
8 Aug 2005
3.466
0
36
Rubicon er spennende høyttaler, ikke hørt den men. Eneste jeg har hørt i "den nye gata" til Dali er Epicon 6. Det var ikke overbevisende i det oppsettet de hadde med Classe på Hifiklubben. Hadde vært moro å hørt de på EC elektronikk hjemme i stua som jeg kjenner.

Roger Waters

Super Moderator
Medlem av ledelsen
24 Jan 2007
20.414
18
38
Rubicon er spennende høyttaler, ikke hørt den men. Eneste jeg har hørt i "den nye gata" til Dali er Epicon 6. Det var ikke overbevisende i det oppsettet de hadde med Classe på Hifiklubben. Hadde vært moro å hørt de på EC elektronikk hjemme i stua som jeg kjenner.
Rubicon er mer finslipt i toppen sammenlignet med Mentor og det kan passe godt for meg, Dali Epicon er en veldig flott høytaler og den bør ha elektronikk som får den til å svinge litt. Er spent på denne høytaleren som venter på meg, EC er knall og kanskje ikke det rimeligste valgene om man skal ha noe som virkelig gjør susen. :)