Dalis Entusiaster

TorTorden

Medlem
21 Jan 2012
12.105
0
36
tOOmyH skrev:
Låvte et bilde av hvordan oppsettet mitt ble etter Dali Ikon 7 mk II kom i hus.

Her er det :D
1610004.jpeg

link

Om noen lurer på hva jeg har på toppen av tvhyllen så har jeg laget en snutt av den for en stund siden også:
Trykk her/SSD

Bildet ble kanskje i minste laget, men mest viktig.
Hvordan synes du det spiller?

tOOmyH

Medlem
3 Okt 2008
241
0
0
Beklager for at jeg ikke får endret størrelse på bildet, blir bare en thumb alt uansett hva jeg prøver :S
La ut en direktelink istedet (copy,paste metoden)

Meneh de spiller ganske så sweet nå, mangler litt justeringer.
Ligger noen plater under høytalerne så jeg får skyvd de litt fram og tilbake når jeg driver å tuner litt på de. Grunnet spikes og ny parket= dårlig deal, mangler ringene som skal være under spiksene. hehe, imponert?

Har bare et "problem" med de og det er jeg har ikke snøring på hvordan de egentlig skal spille, så om jeg er for soft eller hard på justeringen forblir et spm til neste gang jeg er på HK en tur!

tOOmyH

Medlem
3 Okt 2008
241
0
0
Hmm, ble det bilde nå da tru:
20130506_223419re2.jpg

Jess det vart et bilde med størrelse tilslutt :rolleyes:

Det som befinner seg på det bildet er:
Pioneer SC-LX71
Pioneer BDP-320
Dali Ikon 7 mk II
XTZ 99 W12.16
Van den Hul M.C The Cleartrack
Playstation 3
LG 52" Plasma
Lego UCS 10221

Åja, lyden av de Daliene begynner og bli passe awesome når det volumhjulet får prøvd seg på den pioneer'n, no som justeringene snart er i boks! :)
Prøver å holde "filmlyden" samt når volumet blir høytnokk så konverterer de fint til "stereo" høytalere (dvs -20db og ned til sperra slår inn)

TorTorden

Medlem
21 Jan 2012
12.105
0
36
tOOmyH skrev:
Vis vedlegget 104241

Pioneer SC-LX71
Pioneer BDP-320
Dali Ikon 7 mk II
XTZ 99 W12.16
Playstation 3
LG 52" Plasma
Lego UCS 10221

Åja, lyden av de Daliene begynner og bli passe awesome når det volumhjulet får prøvd seg på den pioneer'n, no som justeringene snart er i boks! :)
Prøver å holde "filmlyden" samt når volumet blir høytnokk så konverterer de fint til "stereo" høytalere (dvs -20db og ned til sperra slår inn)

Absolutt ikke en stygg tv krokv :D

Skulle ønske jeg klarte og få rota meg til og pusse litt på min hehe.

na_X

Medlem
14 Feb 2007
181
0
0
Får slenge opp noen kjappe bilder av slik det ser ut her før jeg selger kåken ihvertfall. TVn er flyttet bort, bruker kun prosjektor nå. Lerretet er motorisert og går rett bak høytalerne. Specs og hardware står i signaturen. Sofaen har såklart reclinerfunksjon. ;)

Litt vanskelig å ta bilder i motlys, men finishen vises veldig godt på disse to bildene. De er litt gamle, før jeg fikk monoblokkene:

Høytalerkabel, den lyseblå er 4 kvmm (for sammenligning):

Roger Waters

Super Moderator
Medlem av ledelsen
24 Jan 2007
20.414
18
38
Dette så veldig bra og hvordan vil du si Xindak låter på dine Helicon 400, hadde jo disse høytalerne før jeg også på et Parasound sett. Synes det hele spilte for snillt og kjedelig etter min smak, mulig du får dratt i gang et skikkelig show med skikkelig gromforsterkere på dem. :)

na_X

Medlem
14 Feb 2007
181
0
0
Roger Waters skrev:
Dette så veldig bra og hvordan vil du si Xindak låter på dine Helicon 400, hadde jo disse høytalerne før jeg også på et Parasound sett. Synes det hele spilte for snillt og kjedelig etter min smak, mulig du får dratt i gang et skikkelig show med skikkelig gromforsterkere på dem. :)

Låter varmt og godt, kjørte med Xindak med 2x200W før. Ble stor forskjell når man forer de med 400w pr. kanal istedet, veldig stor forskjell på bunn rett og slett. Har ingen sammenligningsgrunnlag med andre forsterkere desverre. Syns Xindak har en bedre match enn Cambridge, da Cambridge mangler det lille ekstra og høres litt mer kjedelig ut når jeg testa det på Mentor og bytta på Xindak og Cambridge. Sub har jeg ikke vurdert engang. Akustisk musikk låter fortreffelig, det samme med metall og jazz (er vel dette jeg hører mest på), men tekno og dubstep er de nok litt for nøyaktige til og mangler brumlebassen som skal til for å få det rette trykket.
Får se om jeg ikke bare beholder stereoen når jeg flytter til Oslo til sommern, hvis jeg da ikke får en ok pris for hele greia. Lukter litt på Epicon 2 og koble til med noe Lyngdorf om det blir salg før jeg flytter. Ser ingen grunn til å selge det så fort jeg får koblet det opp etter å ha flyttet egentlig. Så du er velkommen i sommer for en lytting. ;)

evorkahn

Medlem
19 Nov 2003
1.575
0
0
tOOmyH skrev:
Vis vedlegget 104241

Pioneer SC-LX71
Pioneer BDP-320
Dali Ikon 7 mk II
XTZ 99 W12.16
Playstation 3
LG 52" Plasma
Lego UCS 10221

om du er fornøyd med lyden med bare lx71 hadde du blitt overrasket når du får ordentlig effekt på.har ikon 7 mk1 selv pårxv 3067 spiller greit men har hørt med effekt og det bor veldig veldig mye mer i høyttalerenen :D

BlackDragon98

Medlem
5 Mar 2012
799
0
0
Plassering av høytaller har MYE å sei!!! Skulle idag sette subben bak i hjørnet hvor venstre concept 6 sto og blei plutselig MASSE meir bass concept 6'n! Subben er tilbake i bror min sin bil :) Vurderer å ikke kjøpe subb alikavel, Mn heller kjøpe mer effekt til concept 6'ene :D

[grunnen til at jeg fikk låne subben er at han har lånt vekk effektforsteren til en i klassa]

21 Feb 2013
1.257
0
0
Hei.

Ønsker å oppgradere senteren i hjemmekinoen, føler at den jeg har nå drukner litt i det andre. Har fra før et Audio Pro Black Diamond surround-anlegg som står i en veldig dedikert hjemmekino. Var innom HI-FI klubben og fikk anbefalt DALI IKON VOKAL 2 MK2. Hva kan dere si om denne? Fordeler ulemper? Andre modeller som gjør seg bedre?

Takker for alle svar:D

Andersen88

Medlem
12 Jul 2010
1.808
0
0
Da er den nye stuen delvis ferdig, og jeg må innrømme at Epicon gjør seg best uten synlige kabler :-D

(Elendig bilde fra iPad foreløpig)

Vedlegg

• image.jpg
    image.jpg
    206,3 KB · Sett: 42

vIc2r

Medlem
1 Aug 2006
222
0
0
Nå kommer jaggu dali zensor 3:) Er stativ høytaler, usikker på tommer, men 6,5 heller 7" element tenker jeg:) så dette på dali sin facebook side nå nettopp,pluss bilde..

vIc2r

Medlem
1 Aug 2006
222
0
0
Andersen88 skrev:
Da er den nye stuen delvis ferdig, og jeg må innrømme at Epicon gjør seg best uten synlige kabler :-D

Fy pokker! Kjenner misunnelsen smuger seg innpå!:)
Fornøyd med lyden i disse?

TorTorden

Medlem
21 Jan 2012
12.105
0
36
Andersen88 skrev:

Det meste gjør seg bedre uten synlige kabler :)

Kunne posta et av min stue, men det ser jo ikke ut i mørke engang....

Andersen88

Medlem
12 Jul 2010
1.808
0
0
Jeg er storfornøyd med lyden. De liker godt rør. Varm og detaljert lyd er ikke å forakte.

Det er sant Tor. Tok meg god tid til å gjøre det ordentlig denne gangen, så veggen ble revet for å romme 50mm rør :)