Dalis Entusiaster

Ostemannen

Medlem
25 Okt 2009
15.745
1
36
HiFi-nevøen skrev:
Jeg hadde mentor vokal på c275 tidligere. Hadde 3 stk 275 til å drifte vokal og 2stk mentor 8 :) hva lurer du på? :)

Hvordan det låt. :p Er det god match? eller er det skrikende i toppen?

TorTorden

Medlem
21 Jan 2012
12.105
0
36
BlackDragon98 skrev:
Noen som har forslag til sub te concept 6?? Budsjett ca 6k, DIY hadde vore kjekt å prøvd og lage :p

Kommer litt ann på hva du har som bruks prioritet, musikk, film/spill eller ja takk begge deler, kort sagt er jeg selv meget fornøyd med mine xtz 12.16 som allroundere.

Siden du og nevner selvbygg så tenker jeg på denne pakka her XTZ 99 W12.18P + Sub Amp 1 Black High Glossy - Surround

Da har du sub løsning som funker med engang og en løs sub forsterker om du vil lage egen.

jeg syns og sjøl at disse 'merke' subbene (Dali, B&W) er litt overprisa iforhold til hva du får ut av andre merker i alle fall de rimeligste subbene deres.

Ellers kan du jo kikke på brukten, der skal det ikke være umulig og finne noen xtz 12.16 til 2-3k stykket.

BlackDragon98

Medlem
5 Mar 2012
799
0
0
TorTorden skrev:
Kommer litt ann på hva du har som bruks prioritet, musikk, film/spill eller ja takk begge deler, kort sagt er jeg selv meget fornøyd med mine xtz 12.16 som allroundere.

Siden du og nevner selvbygg så tenker jeg på denne pakka her XTZ 99 W12.18P + Sub Amp 1 Black High Glossy - Surround

Da har du sub løsning som funker med engang og en løs sub forsterker om du vil lage egen.

jeg syns og sjøl at disse 'merke' subbene (Dali, B&W) er litt overprisa iforhold til hva du får ut av andre merker i alle fall de rimeligste subbene deres.

Ellers kan du jo kikke på brukten, der skal det ikke være umulig og finne noen xtz 12.16 til 2-3k stykket.
Musikk er 100% prioritet :D Vil ikke ha rumlelyd, men skal se på XTZ

na_X

Medlem
14 Feb 2007
181
0
0
roddis skrev:
Xindac elektronikk på Dali? Hvordan er det?

Jeg syns det låter finfint jeg, Dali er veldig nøytrale og Xindak gir varmen som trengs, B&W hørtes ikke ut i måneskinn med Xindak da B&W nok er for varm i klangen på mellomtonen fra før. Bor i Tr.heim området om noen er keen på en kjapp lytting. ;)

TorTorden

Medlem
21 Jan 2012
12.105
0
36
BlackDragon98 skrev:

I så tilfelle finnes det nok bedre subber der ute, men i alle fall på det norske markedet er det kanskje litt tynnt siden 90% av de som kjøper subber er ute film lyd.

Her kan sikkert også de vanlige merke (dali,b&w osv) subbene være mer dugende hadde selv en dali 12-f som jeg bytta ut med 2 xtz 12.16 i desember, og den var mer kontant og "raskere", men den går ikke på nær så dypt eller så kraftig som de nye og var ikke så strømsterk heller.

Men ville heller ha sett på en 10" xtz eller noe helt annet, jeg kjenner som nevnt ikke til så mye angående musikk egna subber så sikkert andre her som kan foreslå noe mer konkret.

Sånn appropos hva slags forsterker har du ?
Om du kun har en basisk stereo forsterker så er det jo greit at vi anbefaler noe som du faktisk kan koble opp og bruke :)

roddis

Medlem
8 Aug 2005
3.466
0
36
BlackDragon98 skrev:

Har en SB-12 Plus for salg, er veldig bra til musikk med sin lukkede konstruksjon. Samt at den er kraftig, den er og liten i fysisk størrelse så er genial å plassere.

TorTorden

Medlem
21 Jan 2012
12.105
0
36
roddis skrev:
Har en SB-12 Plus for salg, er veldig bra til musikk med sin lukkede konstruksjon. Samt at den er kraftig, den er og liten i fysisk størrelse så er genial å plassere.

Nesten fristende sjøl og, jeg har jo plass til den mellom de andre to 12"erne under center høytalern.. hehe :-D

TorTorden

Medlem
21 Jan 2012
12.105
0
36
roddis skrev:
Ja hvorfor ikke :)

for da kommer nok familien til og sende menn med hvife frakker og trallala drops på døra mi :mrgreen:

Godt mulig jeg bytter xtz'ene engang, men det får nok vente en stund til.

Nå skal jeg stupe ned i kanin hullet som er akustiskt behandling av rommet.

tOOmyH

Medlem
3 Okt 2008
241
0
0
Låvte et bilde av hvordan oppsettet mitt ble etter Dali Ikon 7 mk II kom i hus.

Her er det :D
1610004.jpeg

Beklager for at jeg ikke får et stort bilde; men:
http://bildr.no/image/1610004.jpeg er linken!

Om noen lurer på hva jeg har på toppen av tvhyllen så har jeg laget en snutt av den for en stund siden også:
Trykk her/SSD