Dalis Entusiaster

Duppi dupp

Medlem
28 Sep 2005
3.609
0
0
tore_v1 skrev:
Avhengig av stand - et par tusen?

Kan sammenlignes omtrent med Dali Lektor, litt varm og fin i lyden. Grei høyttaler, men den er gammel. Kan være det er vanskelig å få tak på deler til de også, sjekk med din lokale HFK.

Vet av et par som skal være som nye og vurderer disse grunnet den lave prisen på en høvding.

Hvordan vil de være i lyden på yamaha, imot klips rf 82

elindse

Medlem
8 Jun 2009
141
0
0
Heihei,

Melder meg inn i klubben.

Kom over et par brukte Dali Ikon 6 MK1 i romjula,
og hifiklubben hadde overskuddssalg på en Dali Ikon Sub Mk1.
Drives av nykjøpt Denon 3312. Så nå skal jeg hjem å slåss mot spiss diskant.. :)

Om noen selger Ikon Vokal eller 1 MK2 ønskes disse kjøpt for å komplettere settet.

Så langt fornøyd, utenom receivern har jeg holdt meg prismessig under nytt zensor 5 og zensor sub, så håper jeg har gjort noe lurt.. :)

Btw:
DALI MENTOR 6 Høyttalere | Hi-Fi Klubben
(Hm, så ut som linken ikke funka så bra, men se på overskuddssalget til Kongsberg, Dali Mentor 6 til 13k)

Om noen har penger til overs :)

Erik

Rotja

Medlem
24 Okt 2006
8.884
0
0
www.tjameg.com
elindse skrev:
Heihei,

Melder meg inn i klubben.

Kom over et par brukte Dali Ikon 6 MK1 i romjula,
og hifiklubben hadde overskuddssalg på en Dali Ikon Sub Mk1.
Drives av nykjøpt Denon 3312. Så nå skal jeg hjem å slåss mot spiss diskant.. :)

Erik
Dali IKON er en veldig flott høyttaler. Gratulere. Denon 3312 burde drive disse brukbart, selv om de nok fortjener en effekt forsterker som f.eks. denne: Parasound Model 2125 - Bass Brothers AS
eller
Sherbourn PA 2-160 Effektforsterker - 2x160W - L-Sound AS men den siste vet jeg ikke hvordan fungere med IKON.

elindse

Medlem
8 Jun 2009
141
0
0
Jepp..

Først skal jeg kjøre med kun 3312'n en tid, før jeg hekter på eff.trinnet og hører forskjell :)

BEF

Administrator
25 Des 2005
11.653
1.043
113
48
Asker
Ser Roger Waters har lagt ut bilde av den nye EPICON 6 til Dali. Det er jo ikke så alt for langt fram i tid at denne vil bli lansert i Norge. Av bildene man ser virker det som en meget spennende konstruksjon.

attachment.php

Vedlegg

• 30.12.jpg
    30.12.jpg
    199,5 KB · Sett: 66

Ostemannen

Medlem
25 Okt 2009
15.745
1
36
Kanskje ikke det dere forbinder med vanlige bilder av høyttalere, men jeg kan si det er Ikon 6 som er avbildet. :grin: Så kan dere tippe hvor store elementer det er.

attachment.php

attachment.php

Vedlegg

• IMG_0850.JPG
    IMG_0850.JPG
    99,7 KB · Sett: 78
  • IMG_0849.JPG
    IMG_0849.JPG
    137,4 KB · Sett: 59

b3nd1k

Medlem
8 Okt 2009
6.287
0
36
BEF skrev:
Ser Roger Waters har lagt ut bilde av den nye EPICON 6 til Dali. Det er jo ikke så alt for langt fram i tid at denne vil bli lansert i Norge. Av bildene man ser virker det som en meget spennende konstruksjon.

attachment.php

Gleder meg veldig til denne kommer i butikk, blir morro å høre på.
Kanskje et framtidig bytte ? :D

@Ostemannen: Det må jo ihvertfall være 18" vel :mrgreen:

Roger Waters

Super Moderator
Medlem av ledelsen
24 Jan 2007
20.414
18
38
BEF skrev:

attachment.php
Dette er noe det peneste jeg har sett fra Dali, kanskje det kan bli min neste venn om noen år. I følge utseendet på dem er de bare griselekre, håper noen tar seg til rette og handler inn slikt og deler gleden med oss. Det blir nok ikke meg med det første. =)

MaW

Medlem
3 Aug 2008
7.587
0
0
Noe info om hvor den vil ligge i rangen til Dali?

Btw, kanskje litt ulovlig i denne tråden, men jeg skal selge min Dali Ikon 6 MK2 og Dali Ikon Vokal 2 MK2. Annonse kommer snart, men ta gjerne kontakt hvis noen er interessert. Svart farge, ferdig innspillt, HELT strøkne, alt av eske og utstyr og kvitteringer er med. Drøyt halvt år gamle. Selges pga kjøp av high end MacBook Pro ;)

MaW

Medlem
3 Aug 2008
7.587
0
0
Hadde håpet på Mentor ++ ;)

men når jeg titter nærmere på de så ser jeg at dette blir ikke billig...

MaW

Medlem
3 Aug 2008
7.587
0
0
Roger Waters skrev:
Til folket: Hvilke Dali modeller har dere hatt?

Selv har jeg hatt disse i heimen:

Ikon 7
Ikon 8
Mentor 8
Helicon 400 MK2
Mentor 6

Jeg har hatt i riktig rekkefølge:

Dali 6006
Dali 5005
Dali C1000 x2
Dali Mentor 6
Dali Mentor Vokal