Dalis Entusiaster

B&W-Ole

Medlem
4 Mar 2009
351
0
0
skorob skrev:
Midgard har jeg hatt, og fikk det ikke til på spille bra på BW703. Men har litt lyst til å teste ICEPower igjen pga dens dynamiske evner. Er dog enig i Da-ty, er en kombo jeg ikke hadde anbefalt etter erfaring selv med ICEPOWER: Men har heller ikke testet det på Dali!

Jeg trosset anbefalingene om å styre unna Embla:mrgreen:

Bruker dog Densen-Beat-100 som forforsterker (denne er jo en tanke mørk i klangen) og det ble veldig bra! Fikk et fint dynamisk og stort / klart lydbilde på mine Helicon 300mk2! Øra gir seg lenge før det blir antydning til skarp diskant.

Men er enig i at dette ikke hadde passet like godt med de rimligere modellene, med mere *skarp diskant* prøvde med kameraten min sin Dali Ikon 5 mk1 og det var ingen god match.

Roger Waters

Super Moderator
Medlem av ledelsen
24 Jan 2007
20.414
18
38
Dali lanserer noe nytt i disse dager, denne gangen blir det en gulvmodell av Fazon som heter F5.

Designet var skikkelig sprekt, passer inn der WAF er et aktuellt tema. :)

preview600.aspx

Tysk informasjon om høytaleren:
Dali präsentiert neue Fazon F5 - sempre-audio.at

b3nd1k

Medlem
8 Okt 2009
6.287
0
36
Dette var snasne saker, morro at Dali tenker uttafor boksen med slikt nyskapende design! :) Ihvertfall med tanke på hva de har fra før! :)

Satse på det låter like bra som det ser ut til ^^

Andersen88

Medlem
12 Jul 2010
1.808
0
0
b3nd1k skrev:
Dette var snasne saker, morro at Dali tenker uttafor boksen med slikt nyskapende design! :) Ihvertfall med tanke på hva de har fra før! :)

Satse på det låter like bra som det ser ut til ^^

De låter veldig bra ;) Bare å glede seg :D

Monster1

Medlem
1 Jul 2009
2.284
0
0
Så flott ut de. Moderne greier... :)

Ser ut som de bruker identisk membran design som Ikon Mk2 og Mentor serien..

kriss66

Medlem
4 Aug 2009
3.948
0
0
Dali lanserer noe nytt i disse dager, denne gangen blir det en gulvmodell av Fazon som heter F5.

Dette kan bli spennende :) Gleder meg, hvor tid begynner de å selge disse? Verdt å teste ut :mrgreen:

Andersen88

Medlem
12 Jul 2010
1.808
0
0
kriss66 skrev:
Dette kan bli spennende :) Gleder meg, hvor tid begynner de å selge disse? Verdt å teste ut :mrgreen:

hvis de ikke dukker opp i sommer, kan det vel tenkes at de luftes ved katalog release i august. Verdt å spare de til da :D

fabian

Medlem
21 Aug 2004
5.392
0
0
Roger Waters skrev:

Designet var skikkelig sprekt, passer inn der WAF er et aktuellt tema. :)

preview600.aspx

Tysk informasjon om høytaleren:
Dali präsentiert neue Fazon F5 - sempre-audio.at

Jeg har hørt disse, og de låter veldig bra. Hørte de i et kino oppsett og jeg ble ganske imponert, men så var det også Nad master serie som var forsterkeriet. Men i virkeligheten ser de bedre ut enn på det bildet du har der.. De ser vel slankere ut i virkeligheten..

Roger Waters

Super Moderator
Medlem av ledelsen
24 Jan 2007
20.414
18
38
fabian skrev:
Jeg har hørt disse, og de låter veldig bra. Hørte de i et kino oppsett og jeg ble ganske imponert, men så var det også Nad master serie som var forsterkeriet. Men i virkeligheten ser de bedre ut enn på det bildet du har der.. De ser vel slankere ut i virkeligheten..
Det er ikke så mange bilder av dem enda og regner med dem kommer til demo i butikker rundt med tiden, blir spennende og få en lytt på disse kommer i handel. Dem kan ligne noe i Ikon 5 størrelsene og bredde, de ser jo ikke så store ut men designperler er det i hvertfall. Veldig utradisjonelle og slikt gjør Dali til et mer og mer spennende merke. :)

Roger Waters

Super Moderator
Medlem av ledelsen
24 Jan 2007
20.414
18
38
Dali lanserer den kjente Lektor 2 i HG Hvit, dette er jo en rimelig testvinner som ser enda sprekere ut. Se og døm selv. :)

Latest DALI news and announcements

Jeg synes at det er moro at finishen forandres sakte men sikkert på disse modellene, virker som Dali har noen små oppdateringer som renner inn. Informasjonen er hentet fra deres Facebook sider. De legger inn en del nyheter der som jeg deler videre med dere fort de er ute. :)

Muffinman

Medlem
9 Jan 2005
3.308
0
0
Fått hjem et sett Lektor 2 i dag som skal stå på nr. 2 anlegget i stua. De erstatter høytalere fra Gale, og det første som slår meg er at disse har en veldig fin og oppløst diskant samt at de klarer å spille litt bass i forhold til de gamle. Nå er Dali`ene riktignok ikke innspilt, men helt klart en stor oppgradering. De står på en ytterst beskjeden Yamaha RX-V 461, musikk spilles i "straight" mode med høyttalerene som "small", crossover 80 hz og bass out til "both". Ser ut som den røtne Gale-suben må ut til fordel for en 10" XTZ etterhvert siden den ikke fyller ut Lektor`ene særlig bra i bunnen. Tenker å kjøre bass out kun til sub når jeg får på plass XTZ`en for å avlaste receiveren. Det er dessverre ikke mulig nå med en så dårlig sub som Gale`n.

Et skår i gleden er at den ene høytaleren kom med en produksjonsfeil, folien er løs i kanten på et sted. Har sendt mail til Hifiklubben angående dette. Mener at jeg skal greie å reparere feilen selv og det er surt å måtte sende de inn igjen, men nye varer skal jo så klart være i orden.

Rotja

Medlem
24 Okt 2006
8.884
0
0
www.tjameg.com
Muffinman skrev:
Et skår i gleden er at den ene høytaleren kom med en produksjonsfeil, folien er løs i kanten på et sted. Har sendt mail til Hifiklubben angående dette. Mener at jeg skal greie å reparere feilen selv og det er surt å måtte sende de inn igjen, men nye varer skal jo så klart være i orden.
Gratulere...
shitt når ting ikke er 100 %. Men godt du er fornøyd med Dali Høytalerne dine...8)

VTEC

Medlem
7 Jun 2009
1.042
0
0
Gleder meg veldig til å få hørt på Fazon F5 ! En meget spennende høyttaler:-D Var litt overraska over måla på den, ikke store sakene på papiret nei.

DALI speakers and products. Find the best loudspeakers in the world

Også spent på den endelige prisen her i Norge ! Ser at den tyske linken viste til ca. € 1500,- per stykk (hvis tysken min holder, men kan det tenkes at den blir priset litt annerledes her i Norge?)

Monster1

Medlem
1 Jul 2009
2.284
0
0
Først må jeg få si, ha en god 17. Mai folkens. :)

Zensor 1 ser virkelig flott ut. Noen som vet noe pris på denne? Denne kan være gøy og prøve ut før jeg skal til innkjøp av noe nytt. :)

Kan denne Zensor serien ta over for Concept? Med tanke på at Concept serien har vært noen år på bakken?

Andersen88

Medlem
12 Jul 2010
1.808
0
0
Monster1 skrev:
Først må jeg få si, ha en god 17. Mai folkens. :)

Zensor 1 ser virkelig flott ut. Noen som vet noe pris på denne? Denne kan være gøy og prøve ut før jeg skal til innkjøp av noe nytt. :)

Tror nok jeg ville beholdt ikon, og ventet på noe annet. Dette blir en budsjettmodell som sannsynligvis havner på prisleiet til concept1/lektor1. Vil nok ikke slå de fine ikon du har :)

Monster1

Medlem
1 Jul 2009
2.284
0
0
Nei, de slår sikkert ikke Ikon jeg har nå. Men på mitt lille rom, ville de gjort det. :)

Men står mellom ett valg jeg. Lurer på om jeg bare skal beholde Ikon 6 Mk2 til jeg får større sted. Eller selge dem med tap, og kjøpe noen bedre kompakthøyttalere enn Concept 1 jeg sitter med nå.. Hva gjøre? :)

Derfor jeg er litt nysgjerrig på denne Zensor serien. Men om den blir i samme prisleie som Concept, blir den kanskje glemt.

Kan vel strekke meg opp til 5-6 tusen om jeg skal ha nye nå kanskje. Men må tenke på om jeg skal beholde Ikon til senere, eller rett og slett selge dem, og oppgradere til bedre stativhøyttalere.

kanakas

Medlem
18 Jan 2010
1.459
0
0
noen som har erfaring med emotiva på Dali? lest mye bra om xpa serien deres, kunne tenkt meg å prøve et par med xpa-1 på mine ikon8 :)

Roger Waters

Super Moderator
Medlem av ledelsen
24 Jan 2007
20.414
18
38
kanakas skrev:
noen som har erfaring med emotiva på Dali? lest mye bra om xpa serien deres, kunne tenkt meg å prøve et par med xpa-1 på mine ikon8 :)
Ta deg en prat med NB1 eller Hifiplumber, dem bruker Emotiva på Dali begge to. :)