DAB radio i bil

Bert`n

Medlem
17 Feb 2005
220
0
0
Finnes det spillere/radio til bil med DAB radio? Isåfall hvilke? Linker til bilstereo med DAB radio? Anbefalinger?

r0ver2

Medlem
14 Sep 2005
2.765
0
0
Dette finnes! Fungerer også utmerket, i hvertfall her i østfold (har fabrikksmontert dab-radio i V70n).

Bert`n

Medlem
17 Feb 2005
220
0
0
Jo, har dab her hjemme i hus også (sørvest Hordaland). Så signalet er her. Men skulle gjerne hatt det i bilen siden FM signalet her er ett sorgens kapitel.

r0ver2

Medlem
14 Sep 2005
2.765
0
0
halvnakke skrev:
Det blir det vel i hele landet om 5 år hvis de galningene som styrer den verna bedriften Norge A/S får det som de vil ?
Var du like positiv når det analoge bakkenettet for tv-signaler ble slukket? :mrgreen:

Even Sundgot

Medlem
15 Jan 2006
1.619
0
0
27
Bert`n skrev:
Finnes det spillere/radio til bil med DAB radio? Isåfall hvilke? Linker til bilstereo med DAB radio? Anbefalinger?
Hei.

Vet bare om en til dags dato å det er KENWOOD KDC-DAB41U, Men det kommer flere.

NB: denne har leveringsdato 01.04.2011

Mvh Even Sundgot.

classic46

Medlem
27 Aug 2009
6.071
4
38
Bert`n skrev:
Har hatt en BLAUPUNKT DAB radio i bilen i 9 år...strålende fornøyd...markedsføres i Norge av BOSCH....

happymeal

Medlem
17 Okt 2006
384
0
0
Jaja.....da har overgangen til DAB+ startet.
The Voice og nye Radio Tango sender nå i DAB+, og dermed er DAB-radioen i bilen, på kjøkkenet, klokkeradioen og verandaradioen plutselig blitt for gamle.

Bert`n

Medlem
17 Feb 2005
220
0
0
Bra den Kenwooden tar DAB+ også da! Men kjedelig med DAB radioene som jeg har hjemme ja.

classic46

Medlem
27 Aug 2009
6.071
4
38
classic46 skrev:
Har hatt en BLAUPUNKT DAB radio i bilen i 9 år...strålende fornøyd...markedsføres i Norge av BOSCH....

Fikk ny bil for et år siden....uten DAB, et forferdelig radio år etter så mange år med DAB i bilen...endelig fikk jeg installert en tilsats til min Mitsubishi ASX....litt krøkkete å bli kjent med osv. Men en av grunnene var at jeg ikke hadde skjerm med navigasjon....
Men nå som den er innstilt osv. så er jeg fremdeles ikke et sekund i tvil....perfekt mottak fram og tilbake på jobb....i ettermiddag kom jeg fra Gøteborg med min datter som ville høre NRJ....Perfekt lyd fra grensa og hjem.....

jonaf

Medlem
21 Aug 2013
3
0
0
Integert DAB i Honda Civic

Finnes det en integrert løsning for DAB+ til Honda Civic 2010-modell? Honda Norge mener at DAB ikke er noe å satse på (!), så de har ikke noe å tilby.