Døde Pixler


Rusty

Medlem
13 Des 2002
8.153
0
0
Jeg kjøpte min sanyo plv-z1 i fra big screen.de og di tester projen før di sender di!jeg har ikke noen døde pixler.
 

Sgt.Stav

Medlem
4 Feb 2003
802
0
0
hmm

kan ikke dette skje under frakt osv ved litt hardhendt behandling osv!!
man kan jo ikke tenke på alt?
eller straff meg vist jeg tar feil
 

durabit

Medlem
11 Des 2002
250
0
0
Synd å høre om prosjektoren din Razor. Jeg var også veldig spent på om min prosjektor var feilfri etter min bestilling fra PriceJapan. Men jeg syns ikke en kan kalle PriceJapan for useriøs pga. ingen test før utsendelse. Det er deres policy og ingen kan forvente/kreve noe mer. Det er tross alt ikke normalt å teste el-produkter i nettbutikk før salg. Det er ikke PriceJapan sin skyld at det koster så mye å sende prosjektoren i retur fra Norge. Du sparer også ganske mye penger på å bestille fra Japan. Jeg syns også Panasonic har en god returordning sammenlignet med andre prosjektorprodusenter. Men jeg skal si meg enig i at det hadde vært veldig greit å kunne bestille en pikselsjekk mot en merkost.
 

pamundse

Medlem
19 Des 2002
679
0
0
www.paal.org
durabit skrev:
Synd å høre om prosjektoren din Razor. Jeg var også veldig spent på om min prosjektor var feilfri etter min bestilling fra PriceJapan. Men jeg syns ikke en kan kalle PriceJapan for useriøs pga. ingen test før utsendelse. Det er deres policy og ingen kan forvente/kreve noe mer. Det er tross alt ikke normalt å teste el-produkter i nettbutikk før salg. Det er ikke PriceJapan sin skyld at det koster så mye å sende prosjektoren i retur fra Norge. Du sparer også ganske mye penger på å bestille fra Japan. Jeg syns også Panasonic har en god returordning sammenlignet med andre prosjektorprodusenter. Men jeg skal si meg enig i at det hadde vært veldig greit å kunne bestille en pikselsjekk mot en merkost.
Har ikke de en ordning hvor man betaler en liten slant ekstra for at de skal teste projektoren først?
 

durabit

Medlem
11 Des 2002
250
0
0
Nei, ikke sist jeg sjekket. Men jeg vet det er flere som har lagt inn forespørsel til PriceJapan.
 

tahustvedt

Medlem
12 Des 2002
3.432
0
0
Jeg tror ikke Pricejapan har folk til å sjekke piksler. De har vel ikke projektorer på lager, har de det? Det er ikke sikkert de har kompetansen heller.


Tor Arne
 

ok

Medlem
26 Jan 2003
560
0
0
tahustvedt skrev:
Jeg tror ikke Pricejapan har folk til å sjekke piksler. De har vel ikke projektorer på lager, har de det? Det er ikke sikkert de har kompetansen heller.


Tor Arne
De har begynt å ha ting på lager, men har som policy å ikke åpne eskene de shipper. Antageligvis for å unngå klager fra folk som mener at de muligens
har fått returvare elns. Uansett tar de vel rundt 500,- ekstra for tur/retur frakt dersom du skulle få en død piksel og vil bytte. Dette dersom man betaler dette
i forkant. Hva det koster å shippe til/fra Japan dersom man ikke har betalt denne "forsikringen" vet jeg ikke.

OK
 

Razor

Medlem
19 Feb 2003
4.510
0
0
Linuxguru skrev:
Er det bare meg som synes den pixelgarantien Pricejapan kjører med er litt merkelig? Hvis de virkelig er seriøs med at de har zero dead pixel garanti, hvorfor i alle dager tester de ikke projektorene før de sender den til kunden? Dette virker jo utrolig tungvindt... Skjønner jo at de gambler på at folk som f.eks. Razor ikke gidder å sende de inn igjen...

Razor: Tror nok ikke Panasonic kan hjelpe deg, for som jeg skrev i en tidligere post så er det vanlig med døde pixler og du har ikke krav på noen ting fra Panasonics side så lenge produktet holder seg innenfor den % grensen produsenten har satt for sine LCD panel mtp døde pixler. Jeg føler virkelig med deg, men på en annen side er det en kalkulert risiko du tar når du kjøper LCD utstyr. Det at du bestilte fra Japan, gjør også prosessen med å bytte _veldig_ tungvindt. Hadde Pricejapan virkelig vært seriøs, hadde de gjort det jeg påpekte i toppen av denne posten.
Det er vel begrenset hvor lenge de kunne teste pj også, de døde pixlene var der jo ikke med en gang, de kom etter noen få timers bruk.
Jeg hadde heller ikke brydd meg så mye om jeg fikk ett par døde pixler lenger ut mot kantene av bildet, men når de er nesten midt i bildet så er det veldigt plagsomt.

Klandrer ikke pricejapan for noe, synes de har bra og rask service. De svarer raskt på alle mail og er veldig hjelpsomme. Jeg har vært eier av to lcd pj'er før, en Sony og en Sharp, ingen av disse hadde døde pixler.

Det er jo helt sykt at panasonic kan tillate å legge inn en feilmargin på produktet og at brukeren må akseptere dette. Da må de jo legge dette inn i spesifikasjonene at projektorene kan ha en viss feilprosent på bildet.

Hadde jeg visst dette fra før så hadde jeg aldrig kjøpt en lcd, det er jo som å gå på kino og se en film hvor det sitter et par personer og lyser med laser penner på lerretet. :evil:

Lurer på om jeg skal selge den med en gang, noen som er innteressert :)
 

Rusty

Medlem
13 Des 2002
8.153
0
0
Kjipt det der!prøv å selg den på qxl eller noe!tror du kan få mye for den!den er jo ny.
 

Linuxguru

Medlem
11 Feb 2003
619
0
0
Razor skrev:
Det er jo helt sykt at panasonic kan tillate å legge inn en feilmargin på produktet og at brukeren må akseptere dette. Da må de jo legge dette inn i spesifikasjonene at projektorene kan ha en viss feilprosent på bildet.
Så vidt jeg vet har opererer alle produsenter av LCD utstyr med slike feilmarginer - og er en av de tingene du må akseptere ved kjøp av LCD utstyr. MEN: Du sier at døde pixler kommer etter hvert. Akkurat det er *ikke* normalt. Vanligvis har transistoren låst seg enten av eller på under produksjon av panelet, og hvis panelet ikke har døde pixler er det svært sjeldent at de kommer etter hvert.
 

tahustvedt

Medlem
12 Des 2002
3.432
0
0
Vanligvis dukker de opp etter en halv time til en time og lyser. Dette skjer hver gang projektoren brukes. Det kan virke som de "dukker" opp når man prøver projektoren første gang fordi de ikke syns før det har gått en stund.

Døde piksler kan variere i lysstyrke. Jeg har hatt flere som har vært veldig lyssterke, og noen som har vært bare halvparten så lyssterke.


Tor Arne
 

Cpt.Crusoe

Medlem
21 Jan 2003
216
0
0
Så det var en som var sint på Panasonic fordi dem vistnok skal kunne selge LCD projektorer med en viss feilprosent i døde pixler.

Nå er det vel slik at grunnen til at Price Japan har "zero dead/stuck pixel garanti" er fordi det er Panasonic som gir den garantien.
Se på nettsiden til PJapan og du vil se at den garantien ikke gjelder alle projectorer.
Hvordan i all verden skulle price Japan kunne ha tjent penger hvis dem ikke kunne ha levert den tilbake til Panasonic?
Hvis dem skulle ha solgt returnerte projectorer som b-vare ville dem vel ikke fått igjen mer en knapt halvparten av prisen per projektor med døde pixler.
butikken ville jo ha gått med kjempetap!!!

Så på en webside i USA at butikken kjørte zero dead pga. at Panasonic ga den garantien.....
 

warelf

Medlem
23 Jan 2003
510
0
0
Hmm, døde pixler, ser man de etter 2 timers bruk som regel?

eller er dette et phenomen som plutslig kan dukke opp etter 500 timers bruk?

og er døde pixler et utbredt problem, eller pleier dette å gå greit på lcd?
 

rosim

Medlem
21 Jan 2003
81
0
0
Døde pixler

Nå har min AE300 gått i 10 timer, ingen døde pixler så langt. Jeg har forstått det slik at enten er de der fra starten (fra produksjonen) eller så er de der ikke. Håper det er slik.
Angående pricejapan.
Pricejapan har pixel garanti kun på noen merker.
De åpner heller ikke pakkene da de er agent for deg i Japan og ikke en butikk slik vi er vant med. Det vil si at de gjør jobben med å handle projektoren for deg i Japan.
Håper alt går i orden for Razor.