Dårlig lyd fra iPhone 4...?

JosRuu

Medlem
30 Jul 2010
3.811
0
0
Østre Toten
Syns lyden fra ipod appen på iphonen min er skikkelig dårlig, flatt og uten dynamikk i det hele tatt, har prøvd med flere EQ innstillinger men det hjelper ikke fælt mye. Setter jeg på bassforsterkning så forvrenger bassen bare. Bruker Beats by Dre ørepropper og de fungerer fint på andre avspillere så de er det ikke noe galt med.

Musikken som spilles låter også helt fint på inneanlegget.
Har også FLAC player på iphonen og det låter like dårlig her med tanke på bass, så godt som ingenting. All bassen i feks Kari Bremnes sine sanger er helt borte.
Også her låter det bra på inneanlegg.
Finnes det en EQ for FLAC playeren? Og en mulighet for å få bedre lyd generelt?

Ipod nano 5g som jeg hadde spilte jo fletta av iphonen ihvertfall og det syns jeg er litt rart siden det skal være samme ipod del....

JosRuu

Medlem
30 Jul 2010
3.811
0
0
Østre Toten
Ser ikke bra ut...
Men den ipod nanoen jeg hadde låt MYE bedre enn hva iphonen gjør så det må da være at de har gjort ett eller annet med den.
Så godt som all bass og dynamikk er borte, uansett hvilke EQ innstilling jeg bruker eller hva slags musikk jeg spiller....Ble rett og slett kjempeskuffa over apple nå.Det burde jo vært ett stort pluss at iphone har samme lyd del som ipod innebygd men det kan den da umulig ha.