Cyber's ministereo!

mclaren

Medlem
8 Apr 2005
955
0
36
hvordan føler du at lyden sitter nå HT er så pass nerme veggene?
kommer til og få samme bredde ca som det og er litt nyskjerrig på lyd bildet ser du:)
ellers er jo det kjempe med lerret på den størrelsen da:)

cybervision_

Medlem
22 Nov 2004
15.434
0
0
mclaren skrev:
hvordan føler du at lyden sitter nå HT er så pass nerme veggene?
kommer til og få samme bredde ca som det og er litt nyskjerrig på lyd bildet ser du:)
ellers er jo det kjempe med lerret på den størrelsen da:)

Litt vanskelig å si, nå kjører jeg bærbar rett i effekttrinnet og har ikke justert dem nøye, men dro dem fremover et stykke nå og toet inn ca 5 cm. Det låter i grunnen godt, mye bedre enn Monopulse Model A som jeg sist hadde i rommet gjorde så det er nok et godt tegn. De låter overraskende klart og nøytralt.

Torolan

Medlem
20 Nov 2008
13.870
80
48
cybervision_ skrev:
Effekten koster da mer enn 2.5 K.

Pre blir en NAD M51 så jeg tror elektronikken skal være "helt grei" til dem.

Jeg må kanskje til med mer effekt, men det går komme etterhvert. Hifi-kontoen er skrapet og litt til.

Testet med Ole Paus sin "Det begynner å ligne et liv" i går og jeg tror jeg skulle lurt mange til å tro at frontenden var noe helt annet enn en tilårskommen Yamaha. Gliset var stort.
Det blir nok bra det skal du se - vil nok vise seg fra en annen side da,for jeg regner ikke med dem overbeviser så veldig med den Yamaha receiveren :wink:

Trond B

Medlem
15 Nov 2004
4.174
0
36
Tannoy Precision 6.1 testet i aprilutgaven av What Hi-Fi? (se miniatyrbilder).

Personlig så synes jeg KEF LS50 virker mye mer spennende i denne prisklassen (akkurat samme veil. pris). Lettere å plassere også virker det som.

European Loudspeaker 2012-2013 - KEF LS50 | EISA - The European Imaging and Sound Association
KEF LS50 review from the experts at whathifi.com
KEF LS50 | Lyd & Bilde
KEF LS50 Anniversary Model loudspeaker | Stereophile.com
The Audiophiliac's speaker of the year: The KEF LS50 | The Audiophiliac - CNET News

Mangler ikke akkurat på lovord om denne vesle tassen!

Vedlegg

• 09.03.jpg
    09.03.jpg
    17,2 KB · Sett: 17
  • testvinner.jpg
    testvinner.jpg
    75,9 KB · Sett: 19

BGuarden

Medlem
25 Feb 2006
22.766
1
0
46
Ser ut til at det kan bli ett hyggelig rom det derre...
Noen blendingsgardiner og farge på veggene, så begynner det å nærme seg noe :D

cybervision_

Medlem
22 Nov 2004
15.434
0
0
Noen måneder siden sist her. Hektisk har det vært, en loftstue har blitt fikset opp og brukes nå til hifirom. I tillegg ble jeg for snart en uke siden far til barn nr. 2 så det går hardt for seg som bleieskiftarbeider. Gode tider!

Det har blitt et lite stereoanlegg på loftet og listen er lagt relativt lavt prismessig, men det innfrir ganske så bra. Et par aktive, ærlige danske og en britisk pre/dac-løsning.

cybervision_

Medlem
22 Nov 2004
15.434
0
0
BGuarden skrev:
Ser ut til at det kan bli ett hyggelig rom det derre...
Noen blendingsgardiner og farge på veggene, så begynner det å nærme seg noe :D

Hehe, ja, men nå har jeg malt så mye siden desember at jeg ikke kan makte det akkurat nå, men det skal males på sikt. Litt usikker på fargevalg også, skal ikke ha en svart hule ihvertfall.

Torolan

Medlem
20 Nov 2008
13.870
80
48
Var vel litt klønete det utsagnet mitt ang at dem "ikke overbeviser" med receiveren !
Det jeg mente,var vel at hvis dem spiller bra med den ,så er det jo store muligheter for at det bare vil bli ENDA råere etterhvert!

Det er jo tross alt ikke særlig naturlig å koble HT til 65 k til en reiceiver til 5k , og gi seg med det liksom:)

Torolan

Medlem
20 Nov 2008
13.870
80
48
cybervision_ skrev:
Noen måneder siden sist her. Hektisk har det vært, en loftstue har blitt fikset opp og brukes nå til hifirom. I tillegg ble jeg for snart en uke siden far til barn nr. 2 så det går hardt for seg som bleieskiftarbeider. Gode tider!

Det har blitt et lite stereoanlegg på loftet og listen er lagt relativt lavt prismessig, men det innfrir ganske så bra. Et par aktive, ærlige danske og en britisk pre/dac-løsning.

Gratulerer så mye - både som far , og med nytt utstyr:)

Er det en Audiolab 8200DQ ?
I såfall et produkt jeg er veldig nysgjerrig på , så du må gjerne utbrodere litt:)

Scrooge

Medlem
13 Feb 2006
16.436
0
0
Hva med å henge opp noen fag med gardiner i en passende farge på sideveggene?
Uten på noen måte å fremheve min egen løsning, (bildet høyere opp i tråden), så vil jeg si følgende:
Gardiner demper både lys og lydrefleksjoner, og roer ned rommet på en god måte.
Blir du lei fargen eller ønsker å endre den, er jo slikt ganske fort gjort. ;-)
Og som en liten "rosin i pølsa" så og si:
Om du velger et rammespent lerret, vil jeg sterkt anbefale deg å montere et par fortrekksgardiner foran lerretet i musikksammenheng.
I den grad du vektlegger musikalske opplevelser i rommet?

Dette er en høyst personlig oppfatning, ettersom jeg ikke synes noe særlig om å sitte å glo på et tomt lerret når jeg lytter til musikk, men jeg tør uansett anbefale den videre.
Nok et argument, er at man da samtidig demper lydrefleksjoner fra lerretet, noe som heller ikke er så dumt.
Lyden blir garantert bedre med en slik løsning.........

Quisten

Medlem
22 Feb 2008
3.083
0
0
Se her ja, hevet deg på noen små dansker. Dette er gull til utsalgsprisen de går for just nu.

Hva synes du om disse ? Er det noe du kan leve med en stund ?

JD

Medlem
10 Apr 2003
7.534
1
38
Når det gjelder å bruke strømnettet, er vel det beste å ha det på samme kurs. Leste akkurat at ved å ikke ha det, opplevde man 90% tap...

Husk at hvis du skal ha rammelerret, må du legge inn at rammen er noen cm bred også. Lager du det selv, kan du jo dog styre bredden selv.

Se her for tabell over Adeo sine lerret med mål:

AVshop.no / ADEO Greyvision 16:9 Plano Delux 220cm

Torolan

Medlem
20 Nov 2008
13.870
80
48
cybervision_ skrev:
Receiveren kostet bare 2990,- i sin tid. :D
Hehe - skjønner da godt at du ser deg råd til å ha den stående til "backup" :)
Og at den var/er verdt penga er jeg ikke i tvil om - for all del !!

Men som sagt,så blir det moro å høre hva du synes når det kommer litt grommere utstyr på plass - det fortjener disse lekkerbiskene:)

cybervision_

Medlem
22 Nov 2004
15.434
0
0
Torolan skrev:
Gratulerer så mye - både som far , og med nytt utstyr:)

Er det en Audiolab 8200DQ ?
I såfall et produkt jeg er veldig nysgjerrig på , så du må gjerne utbrodere litt:)

Takk!

Det stemmer, en 8200 DQ. Jeg synes den er meget fin så langt. Jeg har jo prøvd danskene før med Hegel HD20 som pre og dac og da låt det langt mer "lyst" og litt pågående. 8200DQ låter nesten litt varmt innimellom, men veldig detaljert og behagelig.

Focusene er helt klart meget gode. Begge deler er så nye at det er vanskelig å si noe konkret. Med flere filter i Audiolaben og kontroll av bass/mellomtone/diskant i Focusene er det jo litt å jobbe med. Savner litt bass og fylde til tider, men nå er rommet på 28 kvm også.

Quisten: Ja, litt tullete pris nesten, men kan man klage?

cybervision_

Medlem
22 Nov 2004
15.434
0
0
JD skrev:
Når det gjelder å bruke strømnettet, er vel det beste å ha det på samme kurs. Leste akkurat at ved å ikke ha det, opplevde man 90% tap...

Husk at hvis du skal ha rammelerret, må du legge inn at rammen er noen cm bred også. Lager du det selv, kan du jo dog styre bredden selv.

Se her for tabell over Adeo sine lerret med mål:

AVshop.no / ADEO Greyvision 16:9 Plano Delux 220cm

Ok, ble jo litt skeptisk nå - det er jo selvsagt på 2 ulike kurser når det er fra loft til kjeller.

cybervision_

Medlem
22 Nov 2004
15.434
0
0
Ja, skal man beregne dagens bruktverdi utifra den gjengse hifi-innkjøper og trekke fra på produktets alder og tilstand tror jeg 1.75 liter melk koster mer enn den summen.