CRT VS Digital projektorer

stridsvognen

Medlem
28 Okt 2012
55
0
0
La meg spørre, nok en gang hvem startet det hele som alltid på alle andre steder også??? Lol
på tide å se seg litt i speilet kanskje.
Må snart døpe om tråden her til noe helt annet hvis ikke denne pansertanken stopper.
Nok en gang langt over topic.
Godt at alle får se hvordan denne personen er.

Tror du virkelig at alle er ute etter deg, eller er det måten du er på som er noe utenom det vanlige?
Så kan du forklare formålet med disse CRT relaterede tråde du starter, hvad har du at tilføje af relevant hands on viden omkring CRT.?

didrik nilsen

Medlem
13 Mai 2010
1.832
27
48
Hva har du stridsvognen bidratt til i denne tråden?

Allerede nå har du irritert på deg alle her inne også.
Skjønner du ikke selv at du bør se deg selv i speilet.

Sist redigert:

Andreas21

Medlem
24 Okt 2006
9.368
9
38
Drammen
Jeg kommer aldri til å poste noen screenshots her inne, men det er vel snart på tide at det blir postet noen her??

Sist redigert:

lygren

Grunnlegger
11 Des 2002
43.229
135
63
41
www.avforum.no
Okey fælkens, som vanlig er det da helt avgjørende at en kun snakker sak og ikke person. Hvor en er og ikke er bannet er vel eksempelvis lite relevant her inne - før en eventuelt blir bannet også her som jo hadde vært synd. [MENTION=78955]stridsvognen[/MENTION]; vi takker for alle konstruktive bidrag her inne, og diskusjoner med litt temperatur er det jo en stund siden vi har sett og ønsker hjertelig velkommen. Samtidig - sak sak sak. Så du bl.a. begynte å snakke om at AVforum skulle kunne saksøkes for diverse greier; DET er ting som eksempelvis er ugreit (da blir du bannet tvert om slikt noe fortsetter, jeg har null toleranse for trusler). Er det samtidig personkrenkende ting som har fått stå får du rapportere det så skal vi selvsagt få prøvd å moderert dette når det foreligger kapasitet til dette.

lygren

Grunnlegger
11 Des 2002
43.229
135
63
41
www.avforum.no
...og når det gjelder egne meninger om CRT er også jeg svært begeistret for det bildet disse monstrene evner å produsere - dog på "husken" i type 15 år nå, så jeg skal vel ikke være den første til å bli påståelig. Preferanser for både bilde og lyd er for øvrig svært ulikt, så viktig at en respekterer andre synspunkter. På bildesiden er heldigvis prisgitt prisgitt bedre og mer presise parametre for opplevd kvalitet, men også der er det jo mye hummer og kanari. Selv må jeg vel uansett si at nyere generasjoners JVCer leverer utrolig flotte bilder i en typisk batcave med litt størrelse på lerretet (selv bruker jeg et på 3,3m bredde). At andre kan kose seg med et CRT bilde - da kanskje fortrinnsvis på et litt mindre lerret synes jeg allikevel her HELT greit! :)

stridsvognen

Medlem
28 Okt 2012
55
0
0
Okey fælkens, som vanlig er det da helt avgjørende at en kun snakker sak og ikke person. Hvor en er og ikke er bannet er vel eksempelvis lite relevant her inne - før en eventuelt blir bannet også her som jo hadde vært synd. @stridsvognen; vi takker for alle konstruktive bidrag her inne, og diskusjoner med litt temperatur er det jo en stund siden vi har sett og ønsker hjertelig velkommen. Samtidig - sak sak sak. Så du bl.a. begynte å snakke om at AVforum skulle kunne saksøkes for diverse greier; DET er ting som eksempelvis er ugreit (da blir du bannet tvert om slikt noe fortsetter, jeg har null toleranse for trusler). Er det samtidig personkrenkende ting som har fått stå får du rapportere det så skal vi selvsagt få prøvd å moderert dette når det foreligger kapasitet til dette.
Har du overvejet at gennemlæse disse CRT topics og måske få et indtryk af hvad der er foregået før jeg har postet her, og hvilken opførsel egne moderatoere fremføre, og måske overvejet at det er en provokation, og tillader du denne type provokationer, burde du så ikke tillade hvad der måtte komme af respons, eller er dette forum som indtil videre selektiv modereret ?
Jeg har sendt PM til moderator med spørgsmål omkring sikring af bevismateriale osv, men intet svar, hvilket fremstår yderst uprofessionelt, i har haft mulighed for at moderere tråde med personangreb og beskyldninger, med moderators medvirken, hvordan syntes i selv det fremstår.?

Personligt vil jeg mene dette forum vil være bedst tjent med at slette disse CRT tråde genereret af disse kendte CRT spammere da de intet har at bidrage med andet end som kan læses klagetråde med selvynk og beskyldninger og angreb mod personer som ikke har været representeret her.. Tillader i forum jumping? overføre problem debatter fra et forum i brudstykker til her for at fortsætte, og hvis ja.. Hvorfor.? hvad er formålet med denne tråd feks.. Spørg didrik hvad han forventer at opnå og hvilken relevant sammenligning mellem CRT digital han er i stand til at gennemføre.?

lygren

Grunnlegger
11 Des 2002
43.229
135
63
41
www.avforum.no
Har du overvejet at gennemlæse disse CRT topics og måske få et indtryk af hvad der er foregået før jeg har postet her, og hvilken opførsel egne moderatoere fremføre, og måske overvejet at det er en provokation, og tillader du denne type provokationer, burde du så ikke tillade hvad der måtte komme af respons, eller er dette forum som indtil videre selektiv modereret ?
Jeg har sendt PM til moderator med spørgsmål omkring sikring af bevismateriale osv, men intet svar, hvilket fremstår yderst uprofessionelt, i har haft mulighed for at moderere tråde med personangreb og beskyldninger, med moderators medvirken, hvordan syntes i selv det fremstår.?

Personligt vil jeg mene dette forum vil være bedst tjent med at slette disse CRT tråde genereret af disse kendte CRT spammere da de intet har at bidrage med andet end som kan læses klagetråde med selvynk og beskyldninger og angreb mod personer som ikke har været representeret her.. Tillader i forum jumping? overføre problem debatter fra et forum i brudstykker til her for at fortsætte, og hvis ja.. Hvorfor.? hvad er formålet med denne tråd feks.. Spørg didrik hvad han forventer at opnå og hvilken relevant sammenligning mellem CRT digital han er i stand til at gennemføre.?
Eh, leste du ikke det jeg skrev i posten rett overfor?? Altså; vennligst hold deg til SAK, dvs i denne tråden er det "CRT vs digital" som er tema. Dette du her tar opp er totalt uvedkommende denne tråden og for å være helt ærlig gidder jeg ikke å bruke så mye som 1 sekund av tiden min på dette sludderet heller. Er det ting du mener du personlig har blitt angrepet eller tilsvarende kan du rapportere dette inn til moderator så tar vi det om vi har tid. I mellomtiden altså; vennligst forhold deg til tema i de respektive tråder. Forumet er generelt lite aktivt om dagen og moderatorene er heller ikke like ivrige som før, så blir det bare mas og krangling blir du bannet, så enkelt er det.

lygren

Grunnlegger
11 Des 2002
43.229
135
63
41
www.avforum.no
...og for øvrig [MENTION=78955]stridsvognen[/MENTION]; jeg er HELT enig i at både Didrik og Andreas21 har til dels sterke meninger om emnet, og det er selvsagt ikke greit at de henger deg ut personlig. Der dette forekommer kan du altså rapportere posten så skal vi få dette slettet når vi har tid og ressurser til å gjøre dette.

stridsvognen

Medlem
28 Okt 2012
55
0
0
...og for øvrig @stridsvognen; jeg er HELT enig i at både Didrik og Andreas21 har til dels sterke meninger om emnet, og det er selvsagt ikke greit at de henger deg ut personlig. Der dette forekommer kan du altså rapportere posten så skal vi få dette slettet når vi har tid og ressurser til å gjøre dette.[/QUOT]

Jeg har raporteret poster uden nogen konsekvens andet end sidste tråd blev lukket og genåbnet af ask4me2 som er en deler Andreas21 og dridriks mening og deltaget i de personlige poster.. Forummet er som du ønsker det, du må gøre hvad du vil og lade det fremstå som du ønsker, og med den lange tid det har stået på med hjælp fra en moderator, jeg forventer du mener det er ok, ellers havde den pågældene moderator vel ikke beholdt titlen, med den dømmekraft og extreme bias han har.

Jeg har intet problem med ikke at være representeret på dette fora, og er her udelukkende på grund af at jeg er gjort opmærksom på hvad der foregår her, og så længe i ikke selv gennemlæser disse tråde og reagere fornuftigt på raporteringer så forventer jeg at det er tilladt for mig at fremlægge samme opførsel som Didrik Andreas og ask4me2.

Jeg har intet problem i at dele viden og erfaring i en konstruktiv tråd med ligesindede og interasserede personer, men overnævnte personer har gennem adskillige år og på stortset samtlige foraer fremvist samme adfærd og holdninger til et emne de ikke kan bevise og dokumentere, hvilket har provokeret mange konfrontationer, Du kan finde lignende tråde på feks Curtpalme.com AVForums.com AVSforum.com, og danne dig et indtryk af hvor længe og hvordan det foregår, og undre dig over hvorfor disse tråde for det meste er lukkede en del slettede, og hvorfor du ville ønske al den balade på dette fora?

Hvem på dette fora kan representere CRT anstændigt, og hvilket formål tjener denne tråd.? Endnu en klagetråd med samme deltagere.?

Sist redigert:

didrik nilsen

Medlem
13 Mai 2010
1.832
27
48
Denne tråden har kommet totalt ut av fokus på tema.
Venligst bruk denne tråden til det den er til.

didrik nilsen

Medlem
13 Mai 2010
1.832
27
48
Starter her med screencap og et bilde av Rs600 som jeg hadde.
artig hvis andre projektorer også CRT eiere prøver.
Screencap kan lastes ned og brukes rett inn i avspiller.

screencap først

jvc rs600

ask4me2

Super Moderator
Medlem av ledelsen
11 Aug 2004
14.880
23
38
Fra hvilken film er det og hvor langt inne i den?.
Kunne vert interessant å vite hvilken film ja. Man trenger bare å bruke den postede screencap hvis man vil prøve å ta et bilde fra projektoren med eksakt samme tidspunkt som i filmen.

ask4me2

Super Moderator
Medlem av ledelsen
11 Aug 2004
14.880
23
38
Man skal ikke være højt uddannet for at læse og forstå intentionerne med denne tråd. Jeg vil anbefale dem der ikke selv kan se det at søge terapi.
intensjonen står helt klart å tydelig i første post, så det holder nok lenge at man har grunnskole og har lært å lese, helt enig med deg der.

trådstarter skrev:
Her kan man vise frem sin CRT eller digital Projektor i form av bilder tatt av lerret.
Det er helt Ok å gjøre sammenligninger med Screencap eller med andre bilder postet på nett.
anbefaler å bruke Postimage.org

Det virker som du ser for deg en helt annen tolkning enn dette siden du har ikke postet så mye med relevans for tråden her ennå.....?

Skal prøve å forklare. Her i denne tråden kan du sende inn fotografier tatt fra projiserte bilder både fra din super skarpe og riktig oppsatte Marquee, men det er også lov for deg å poste bilder fra din JVC X70, Sony G90 og andre projektor modeller, du måtte ha hvis du ønsker det.

Da kan du vise oss hva du liker/ikke liker med bildet fra disse projektorene dine, samt vise oss mer av dine foto kunnskaper. Det er i utgangspunktet ikke angitt noe krav til exif eller jpg rett ut fra kamera, så det er ikke så strenger regler som i andre tilsvarende tråder på nettet. det er vel heller ikke ment som en konkurranse, bare mer for gøy og vennskapelig diskusjon rundt disse for mange av oss hobbyene vi liker å holde på med.

Som Andreas er inne på, og som jeg er veldig enig i så er slike fotografier tatt fra projiserte bilder ganske meningsløse, og kan ikke gi noen god beskrive for opplevelsen av projektoren live. Har vært veldig fasinerende lesning på andre forum om hvor mye som kan tolkes ut av slike bilder.

Til resten av det du skriver, så kan jo det være valg du velger å gjøre, men man bør vel ha sine egne stier på diverse forum ganske rene og uten for mange trusler, utestengelse og grums, skal det bare være lurt å gjøre.

Situasjonen minner ellers litt om denne bilvitsen

Du har vel hørt om familien som var ute på ferietur og bilte langs E6? Da hører de i radioen en melding til alle bilister som er på E6 om at en bil er kommet inn i feil kjørefelt og kjører mot kjøreretningen - til stor fare for seg selv og andre trafikanter. Møtende bilister blir bedt om å få bilen unna veien.

-jøss, sier gubben til kona. -Døm snakker om en bil i motsatt retning, og her er det flere hundre

Sist redigert:

ask4me2

Super Moderator
Medlem av ledelsen
11 Aug 2004
14.880
23
38
Her er to fra Sin City via G90 sammen med BD kilde fila.

BD
vlcsnap-2018-03-20-17h11m30s624.png
G90
IMG_7964.jpg

BD
vlcsnap-2018-03-20-18h04m02s615.png
G90
IMG_8006.jpg

didrik nilsen

Medlem
13 Mai 2010
1.832
27
48
Mye av kall det utbredningen er kameraets måte å ta opp informasjonen fra ett lysende lerret.
Ser helt klart det Gorm skriver her, men er ganske sikker på at på lerret ser det ikke slik ut.
Litt kortere lukkertid så får du vekk det utbrente tenker jeg.

ask4me2

Super Moderator
Medlem av ledelsen
11 Aug 2004
14.880
23
38
Ser ut som om den brenner ut kraftig. Senke kontrasten litt?
Kan se slik ut ja, men som didrik er inne på så er det hovedsakelig eksponeringen i kamera som er årsaken her.

her er eksempler på forskjellige eksponerings verdier på det første bilde.

F2.2 0.8s Iso200

F5 0.8s Iso200

Legg f.eks merke til hvordan man kan hente ut detaljer fra black crush med digital kamera når man over eksponerer.

En overeksponering kan også til forveksling se ut som at CRT projektoren bloomer

Brukes RAW fila fra kamera er det lett å hente ut detaljer fra det som ser overeksponert og utbrennt ut også.
Samme eksponerte bilde med redusert Brightness kontrast. resultatet her blir massivt black crush, men det kan sikkert ordnes igjen med å ty til flere justerte bilder sammen som et HDR bilde f.eks

BD

Justert

utbrennt

Sist redigert: