CRT VS Digital projektorer

didrik nilsen

Medlem
13 Mai 2010
1.823
19
38
Her kan man vise frem sin CRT eller digital Projektor i form av bilder tatt av lerret.
Det er helt Ok å gjøre sammenligninger med Screencap eller med andre bilder postet på nett.
anbefaler å bruke Postimage.org

stridsvognen

Medlem
28 Okt 2012
55
0
0
Man skal ikke være højt uddannet for at læse og forstå intentionerne med denne tråd. Jeg vil anbefale dem der ikke selv kan se det at søge terapi.

Jeg har ikke deltaget i denne tråd før nu, og det jeg har skimtet er 50% af indholdet en klagetråd med selvmedlidenhed og fortolkninger af indhold fra andre fora ude af context.

Det er nemt at hive bider af citater her og der og få ting til at fremstå som man ønsker det, den leg kan jeg også lege, men syntes ærligt talt det er ved at være på tide at vokse op og indse at det ikke tjener noget formål. Der er specifikke poster som har stået længe i denne tråd som overvejes anmeldt og gennemlæst af en jurist, især da indholdet er supportet af siten/ moderator, vel videne formålet, som hverken er sagligt eller relevant for toppic, men at male et billede af mig som person som ikke er særligt positivt.

Så man har bevidst skrevet hadfulde personlige indlæg, med moderators support, og jeg skønner det potientielt kan være grundlag for en erstatnings sag mod forummet som tillader og supporter denne opførsel. Og moderator som lukkede tråden tidligere er også blevet bedt om at sikre indholdet som bevismateriale i den for tråden var på det tidspunkt.

didrik nilsen

Medlem
13 Mai 2010
1.823
19
38
Nå må du gi deg. Hvis du ikke har annet å komme med så ikke skriv.
Du går bevist samt har en eneste agenda som alltid. Fint at folk får se det.
Du kan poste bilder sammenligne eller gjøre hva du vil.
Alle poster er diskusjon av hva du eller andre har skrevet på nett. Man har full rett til å være uenig.

Skjønner egentlig ikke hvorfor du får holde på her heller. Men det er ikke jeg som bestemmer.

Sist redigert:

stridsvognen

Medlem
28 Okt 2012
55
0
0
Nå må du gi deg. Hvis du ikke har annet å komme med så ikke skriv.
Du går bevist samt har en eneste agenda som alltid. Fint at folk får se det.
Du kan poste bilder sammenligne eller gjøre hva du vil.
Alle poster er diskusjon av hva du eller andre har skrevet på nett. Man har full rett til å være uenig.

Skjønner egentlig ikke hvorfor du får holde på her heller. Men det er ikke jeg som bestemmer.
Hvorfor har du startet denne tråd og hvorfor er jeg main target her, og hvorfor har du accepteret dette gennem hele tråden hvis det ikke er formålet.?

didrik nilsen

Medlem
13 Mai 2010
1.823
19
38
Formålet er det som står i første post. Post i vei så kan vi diskutere sakelig.
Hvis det er et problem for deg, har du frihet til å skrive andre steder.
Formålet og topic er lett å lese.

Per Johnny

Medlem
30 Des 2002
5.623
0
36
Det er jo liten vits med crt vs digital lenger. Ingen som ikke har drevet med crt før vil på noen som helst måte vurdere det i dag, og ingen vil gå til anskaffelse av det idag uten særs spesielle motiver/beslutningprosesser.

Prøvde å selge en NOS Barco Cine 9 ifjor. Fikk 3 henvendelser på annonse på f i n n. Alle fra tidligere/nåværende crt brukere, kunne kanskje solgt for 3-4k, men valgte å beholde den av nostalgiske årsaker.

didrik nilsen

Medlem
13 Mai 2010
1.823
19
38
Det er helt sant men det er fortsatt personer som mener det motsatte. Det er fullt lov.
Derfor er det greit å kunne poste fra forskjellige typer teknologier.
Jeg har heller ikke postet fra min nye projektor, så artig å se om man kan se at det er ny modell eller er helt identisk.
Tror også her at forskjellene på et bilde blir minimale.

Kan vel også si at uten å ha tatt side ved side av G90 og Cine9 så kan jeg vel si at forskjellene ikke var store.
Men det er selvfølgelig synsing.

didrik nilsen

Medlem
13 Mai 2010
1.823
19
38
Her er et artig screencap.

Spennende å se om noen kan poste noe bra her av CRT eller en digital.
Er på ferie, så får ikke gjort det før etter ferien. Har kun av en projektor som jeg har solgt en Rs600.

stridsvognen

Medlem
28 Okt 2012
55
0
0
En tråd som denne ville være relevant og interassant om nogen der har know how of evner til at optimere begge typer, men da trådstarter igennem flere år har bevist sin bias og manglende forståelse og evner til at administrere CRT det kan kun betegnes som en spam tråd.
3 hånds information rygter og jeg har hørt om, er ikke brugbar bevis materiale i en tråd som denne, og jeg gider ikke dokumentere og diskutere med personer der ikke kan og har mulighed for at forstå og afprøve tingene.

Når nogen opper gamet og får samlet nogle værdige CRT dele der kan betegnes som reference, og som kan bruges til at teste og experimentere deltager jeg gerne.

Rammerne for mig er at du kan kontrolere focus til omkring 14fl på en 100" 1.0 gain lærred, og håndtere en anstændig 200Mhz pixel clock, sp 1080P 72 er en option, da 1080P 60hz putter CRT ud af gamet på grund af judder, og motion når det er styr på framerate er en af CRTs helt store forcer.

Per Johnny

Medlem
30 Des 2002
5.623
0
36
#stridsvognen

Artig at nok en gang rakker du ned på alle andre enn deg selv. Du kommer jo bare med skriverier på nett, og du vet ikke noe om andres kvalifikasjoner. Hvor mange ganger har du skrevet dette 'våset' nå? Det blir jo ikke mer sant av det?

didrik nilsen

Medlem
13 Mai 2010
1.823
19
38
Hehe helt utrolig. Gang på gang på gang.
Så bra for deg Kurt. Nok en gang hold deg til topic. Vis din fantastiske Marquee i steden.

Du snakker om meningen med tråden. Vi har jo deg her. Du er jo kvalifisert nok?

stridsvognen

Medlem
28 Okt 2012
55
0
0
Hehe helt utrolig. Gang på gang på gang.
Så bra for deg Kurt. Nok en gang hold deg til topic. Vis din fantastiske Marquee i steden.

Du snakker om meningen med tråden. Vi har jo deg her. Du er jo kvalifisert nok?
Ja måske er jeg kvalificeret, men er du.? Jeg behøver ikk bevise over for migselv hvad jeg allerede ved, og alle ved hvorfor du starter disse tråde, det er ikke fordi du interessere dig for CRT og mulighederne med CRT, du udelukkende basere dine diskutioner på oplysninger du finder runt omkring som du ikke fult forstår.

Hvorfor insistere du på at starte CRT toppics på adskillige forums når alle ved du ikke ønsker at lære og vide mere om CRT. det er udelukkende egocentreret spam for at promovere din egen preference, sammen med nogle af dine boddies der deler den samme holdning.. Boooorrrriiiinnnnnggggg.

Jeg har vist min Marquee flere gange end du kan tælle til og postet flere billeder og forklaringer end du kan absorbere og forstå, hvorfor læser du ikke bare dem igen fremfor at starte endu en tråd og be om samme information igen igen igen igen..

Andreas21

Medlem
24 Okt 2006
9.367
4
38
Drammen
Det er fortsatt folk her inne som overvuderer sine egne og undervurderer andres evner. Det finnes flere personer som allerede har skrevet i denne tråden som er meget godt kvalifisert til å sette opp og kalibrere digitale og det finnes en som er meeeget godt kvalifisert til å sette opp og kalibrere CRT projektorer og han eier 2 stk Cine9.

Det blir ganske patetisk når man truer med anmeldelse og jurist gjennomgang når man holder på på en verre måte på andre engelsk talende forum. Det er noe som heter å se seg selv i speilet og at man ikke burde kaste stein i glasshus...

stridsvognen

Medlem
28 Okt 2012
55
0
0
Det er fortsatt folk her inne som overvuderer sine egne og undervurderer andres evner. Det finnes flere personer som allerede har skrevet i denne tråden som er meget godt kvalifisert til å sette opp og kalibrere digitale og det finnes en som er meeeget godt kvalifisert til å sette opp og kalibrere CRT projektorer og han eier 2 stk Cine9.

Det blir ganske patetisk når man truer med anmeldelse og jurist gjennomgang når man holder på på en verre måte på andre engelsk talende forum. Det er noe som heter å se seg selv i speilet og at man ikke burde kaste stein i glasshus...
Enig.. Du som er begyndelsen på dette anstrengte forhold burde bedst vide det.

Jeg har allerede efterspurgt personer med kvalificeret viden omkring CRT kredsløb og med nok CRT dele til at experimentere og komme med forbedrings forslag.. Du Diddern og andre her har ingen relevant CRT viden, eller kan uddybe nærmere og efterprøve teorier, så jeres konstante spamming/ trolling i div CRT tråde er trættende.
Der er en god grund til samtlige tråde der omhandler CRT vs Digital som i har deltaget i worldwide er lukkede.
Hvordan forestiller du dig din personlige tilgang til dette vil ændre den fact, og hvad har du bidraget med af viden omkring CRT.?

stridsvognen

Medlem
28 Okt 2012
55
0
0
#stridsvognen

Artig at nok en gang rakker du ned på alle andre enn deg selv. Du kommer jo bare med skriverier på nett, og du vet ikke noe om andres kvalifikasjoner. Hvor mange ganger har du skrevet dette 'våset' nå? Det blir jo ikke mer sant av det?
Jeg rakker ned på de personer som konstant fremstår med 3 hånds argumenter, som oftest ikke stemmer overens med virkeligheden, men da de ikke selv har evne og vilje til at udforske forholdene nærmere forhålder de sig utrætteligt til deres forældede teorier og misforståede viden.

Hvis du feks vil fremlægge dine erfaringer med div lenser og rør fra forskellige generationer i forskellige projectore, jeg er lutter øre, og tester gerne hvis du har forslag til optimeringer.

Du har umidelbart ikke deltaget i den agrasive personligt rettede agenda Andreas didrik. og ask4me2 har kørt, og jeg har ikke nogle kvaler med dig og dine poster, du virker som den bedst kvalificerede til at udtale sig, men den der poster mindst.

didrik nilsen

Medlem
13 Mai 2010
1.823
19
38
La meg spørre, nok en gang hvem startet det hele som alltid på alle andre steder også??? Lol
på tide å se seg litt i speilet kanskje.
Må snart døpe om tråden her til noe helt annet hvis ikke denne pansertanken stopper.
Nok en gang langt over topic.
Godt at alle får se hvordan denne personen er.

Tror du virkelig at alle er ute etter deg, eller er det måten du er på som er noe utenom det vanlige?

Andreas21

Medlem
24 Okt 2006
9.367
4
38
Drammen
Ser det er personer her inne med ekstremt lite selvinnsikt.

Jeg har aldri eid eller satt opp en CRT, men jeg har sett noen og jeg har ikke blitt imponert så langt. For meg så er screenshots helt verdiløse da det er alt for mange faktorer som spiller inn, for at de i det hele tatt skal ha noe form for verdi må de tas i samme rom, på same lerret, med samme kamera, hvis ikke er de totalt verdiløse. Side ved side tester derimot er en meget bra måte å teste på.

Jeg har en del erfaring med digitale og har kalibrert mange og har meget god erfaring med f.eks Sony, Epson og JVC da jeg har kalibrert mange av de, har også en del erfaring med OLED. Jeg kommer ikke til å poste et eneste bilde her inne og jeg kommer heller aldri til å svare på spørsmål fra folk som kaller meg for spammer/troll og mener at det er jeg som er grunnen til alt ondt på denne jord.

stridsvognen

Medlem
28 Okt 2012
55
0
0
Ser det er personer her inne med ekstremt lite selvinnsikt.

Jeg har aldri eid eller satt opp en CRT, men jeg har sett noen og jeg har ikke blitt imponert så langt. For meg så er screenshots helt verdiløse da det er alt for mange faktorer som spiller inn, for at de i det hele tatt skal ha noe form for verdi må de tas i samme rom, på same lerret, med samme kamera, hvis ikke er de totalt verdiløse. Side ved side tester derimot er en meget bra måte å teste på.

Jeg har en del erfaring med digitale og har kalibrert mange og har meget god erfaring med f.eks Sony, Epson og JVC da jeg har kalibrert mange av de, har også en del erfaring med OLED. Jeg kommer ikke til å poste et eneste bilde her inne og jeg kommer heller aldri til å svare på spørsmål fra folk som kaller meg for spammer/troll og mener at det er jeg som er grunnen til alt ondt på denne jord.
Hvad er din interesse i disse CRT topic relaterede tråde.?
Og hvad har du bidraget med af viden og udvikling til CRT.?