Cognac tråden

Svantekiller

Medlem
11 Mar 2006
10.509
0
0
37
Mr_Spock skrev:
Ble tørst av å se avataren din :)
Hehe, det er ikke uten grunn at jeg har startet denne tråden : Øltråden

Har lenge tenkt å bytte ut Svante trollet mitt ( som jeg har hatt frem til i dag.) Og valget var da lett, verdens beste konjakk... Braastad V.S.O.P :mrgreen:

PS: I andre tråder har jeg blitt "mobbet" for å si konjakk og ikke Cognac?? Men I DON`T CARE :twisted:

akto

Medlem
28 Apr 2004
16.635
0
36
www.facebook.com
Svantekiller skrev:
Har lenge tenkt å bytte ut Svante trollet mitt ( som jeg har hatt frem til i dag.) Og valget var da lett, verdens beste konjakk... Braastad V.S.O.P :mrgreen:
Braastad, Bakke o.l. er det jævligste jeg får servert. De holder ikke engang mål i XO-versjon.

pahf

Medlem
7 Sep 2005
15.643
0
0
www.fosslund.net
Syns v.s.o.p til Braastad faktisk er bedre enn xo'n deres.
Den har jeg sansen for, men otard og deluze xo er sikre vinnere hos meg ihvertfall.

Svantekiller

Medlem
11 Mar 2006
10.509
0
0
37
akto skrev:
Braastad, Bakke o.l. er det jævligste jeg får servert. De holder ikke engang mål i XO-versjon.
Jeg er "nyfrelst" konjakker :) Så jeg begynner svakt, fordelen med disse er at de ikke smaker så "sterkt"

Smakte noe som min bestefar serverte den hadde en fin eim, men da stoppet det etter et glass....

Skjønner hva dere mener, men er ikke enig ENDA

Mr_Spock

Medlem
5 Nov 2003
13.909
2
0
Sandefjord
akto skrev:
Virker som du har en kresen gane? Hva synes du smaker bra?

Tips om god konjakk til en noenlunde rimelig sum taes mot med takk :)

Svante - du kan vel rename denne tråden til noe med cognac? Så får vi en etterlengtet tråd om den gyldne drikk.

akto

Medlem
28 Apr 2004
16.635
0
36
www.facebook.com
Remy Martin XO
Martell Cordon Bleu
Brillet Tres Vieille Reserve XO
A.E Dor Napoleon

... er en god start. Jeg synes det er greit å kjøpe Cognac inntil 1500,-. Det høres flåsete dyrt ut, men jeg bruker ofte 4-6 mnd på en flaske. Jeg drikker meg veldig sjeldent full på Cognac, da drikker jeg heller et par flasker vin eller en masse øl :D

Svantekiller

Medlem
11 Mar 2006
10.509
0
0
37
Mr_Spock skrev:
Svante - du kan vel rename denne tråden til noe med cognac? Så får vi en etterlengtet tråd om den gyldne drikk.
Tør ikke, har startet en tråd om Øl og den blir ofte brukt i mot meg i andre sammenhenger ;)

akto skrev:
Martell Cordon Bleu
Den er god. Dette er en konjakk man kan kose seg med. Men kulturen hos mine nærmeste konjakk venner er at man møtes tømmer 2 l kaffe og en flaske konjakk og da må man ha noe lett drikkende...

Mr_Spock

Medlem
5 Nov 2003
13.909
2
0
Sandefjord
akto skrev:
Remy Martin XO
Martell Cordon Bleu
Brillet Tres Vieille Reserve XO
A.E Dor Napoleon

... er en god start. Jeg synes det er greit å kjøpe Cognac inntil 1500,-. Det høres flåsete dyrt ut, men jeg bruker ofte 4-6 mnd på en flaske. Jeg drikker meg veldig sjeldent full på Cognac, da drikker jeg heller et par flasker vin eller en masse øl :D
Eeh, ja da er jeg jo enig i at Bache XO kanskje ikke holder mål. det der er jo buteljer til en helt annen pris.

Jeg setter pris på en dyr og avansert cognac - men har ingenting imot å menge meg med slummen og nyte en Braastad XO hehe

Mr_Spock

Medlem
5 Nov 2003
13.909
2
0
Sandefjord
Svantekiller skrev:
Den er god. Dette er en konjakk man kan kose seg med. Men kulturen hos mine nærmeste konjakk venner er at man møtes tømmer 2 l kaffe og en flaske konjakk og da må man ha noe lett drikkende...
Sånn foregår det her også. Handler inn et par flasker konjakk. Ber noen kompiser på middag og etterpå smakes det på edle dråper.

Det går gjerne med en del :) et par kanner kaffe er fint til.

Skulle gjerne ha hatt råd til å sette frem denne på bordet:

Vinmonopolet *>*Rémy Martin Louis Xiii

Denne har jeg faktisk drukket meg småpussa på en gang. Den er god :)

Fint du fikset litt på trådtittelen!

Mr_Spock

Medlem
5 Nov 2003
13.909
2
0
Sandefjord
akto skrev:
Såpass :mrgreen:

Jeg har smakt den en gang, men jeg må si jeg kan fint leve med XO-versjonen til 1/12 av prisen :D
Vi kan vel si at det hadde med et leverandør-sponset kurs, Peter Wessel og et godt forhold til dama som delte ut drinkbongene å gjøre :)

akto

Medlem
28 Apr 2004
16.635
0
36
www.facebook.com
Jeg aner ikke Robertaas, et googlesøk gjorde meg ikke mye klokere ...?

Interessant problemstilling dog. Om det er noen som vet noe om dette må det være Roko.

Mr_Spock

Medlem
5 Nov 2003
13.909
2
0
Sandefjord
Alkoholfri cognac????

Jeg må nok si, med bakgrunn i mange års erfaring, at det nok ikke vil bli det samme.

Jeg skal en tur på polet i morgen, jeg kan jo spørre. Spørs om jeg får handlet noe etter et slikt spørsmål.

Edit: Kom jo til å tenke på at det går jo å handle essens, erstatt hjemmebr... ehh spriten med vann!! hehe

RoKo

Medlem
30 Des 2004
16.026
0
0
?
Jaha....

Nesten morsomt dette....

Cognac #N/A (Non Alcohol)

Prøv champagnebrus!

Neida, dette finnes selvsagt ikke. Ikke en neste franskmann - ved sine fulle fem - ville ha tillatt et slikt produkt - TAKK OG LOOOOOOV....!
(sier RoKo - etter å ha inntatt en bedre X.O. - selvsagt...) :mrgreen: