Chromecast ultra

buzzlight

Medlem
21 Apr 2006
3.206
0
36
43
Hallo.

Har vanlig Chromecast som jeg streamer til tv'n da jeg ikke har en hbo app på tv'n. Men synes den sliter en del i mørke scener. Det svarte og det grå flyter liksom ut i hverandre. Kan bli irriterende til tider. Hvertfall da jeg ser Game Of Thrones, det ødelegger serien litt :(
Er det noen som har testa Chromecast ultra mot vanlig Chromecast? Er den mye bedre og verdt pengene? Eller er det noen andre " billige " løsninger?

Takker for svar :D

Andreas21

Medlem
24 Okt 2006
9.368
9
38
Drammen
Hallo.

Har vanlig Chromecast som jeg streamer til tv'n da jeg ikke har en hbo app på tv'n. Men synes den sliter en del i mørke scener. Det svarte og det grå flyter liksom ut i hverandre. Kan bli irriterende til tider. Hvertfall da jeg ser Game Of Thrones, det ødelegger serien litt :(
Er det noen som har testa Chromecast ultra mot vanlig Chromecast? Er den mye bedre og verdt pengene? Eller er det noen andre " billige " løsninger?

Dette har nok sannsynligvis ikke noe å gjøre med Chromecast å gjøre desverre da feilen nok ligger hos HBO som har meget dårlig kvalitet på streamingen og da spesielt i mørke scener. Jeg har Chromecast Ultra og det blir nok ikke bedre med den, GOT er en meget mørk serie og jeg har HBO abonnement, men jeg tviler på at jeg kommer til å streame den fra HBO når jeg kommer hjem fra ferie. Jeg streamet Westworld fra HBO og var meget fornøyd med serien, men ikke kvaliteten på bildet og da spesielt i mørke scener. Netflix sine egne serier ser vanvittig mye bedre ut i både 1080p og 4K.

Jeg mailet med HBO Nordic og de la bare skylden på meg og utstyret jeg bruker...

Andreas21

Medlem
24 Okt 2006
9.368
9
38
Drammen
Hallo.

Dette har nok sannsynligvis ikke noe å gjøre med Chromecast å gjøre desverre da feilen nok ligger hos HBO som har meget dårlig kvalitet på streamingen og da spesielt i mørke scener. Jeg har Chromecast Ultra og det blir nok ikke bedre med den, GOT er en meget mørk serie og jeg har HBO abonnement, men jeg tviler på at jeg kommer til å streame den fra HBO når jeg kommer hjem fra ferie. Jeg streamet Westworld fra HBO og var meget fornøyd med serien, men ikke kvaliteten på bildet og da spesielt i mørke scener. Netflix sine egne serier ser vanvittig mye bedre ut i både 1080p og 4K.

Jeg mailet med HBO Nordic og de la bare skylden på meg og utstyret/internet linjen jeg bruker, noe jeg sa ikke var tilfelle i det hele tatt. Det værste er at jeg fortsatt har HBO abonnement...

KydeX

Medlem
8 Aug 2006
1.368
0
0
Jeg har nettopp begynt å abbonnere på HBO Nordic. Streamer direkte til app på Samsung TV'en min. Mitt inntrykk er også at kvaliteten fra HBO ikke er noe særlig å skryte av. Netflix er mye bedre i mine øyne også.

ask4me2

Super Moderator
Medlem av ledelsen
11 Aug 2004
14.880
23
38
Jeg mailet med HBO Nordic og de la bare skylden på meg og utstyret/internet linjen jeg bruker, noe jeg sa ikke var tilfelle i det hele tatt. Det værste er at jeg fortsatt har HBO abonnement...
Kjenner ikke til Internet linjen din Andreas, men har fått en viss kjennskap til din kompetanse og kvalitet på AV utstyr som du setter opp og du benytter ut i fra diverse AV forum.

Kan bare si at der mistet HBO Nordic all respekt fra min side. Glad jeg ikke er kunde der....

Andreas21

Medlem
24 Okt 2006
9.368
9
38
Drammen
Jeg har ingen fantastisk linje (60/20), men mer enn nok til å streame 4K HDR fra Netflix i meget god (overraskende god syns jeg) kvalitet. Ser for det meste uten HDR da det funker best med projektor.

Jeg sa at alt utsyr jeg bruker kjører siste oppdatering og at linjen min er mer enn rask nok og at problemet ligger hos de ikke meg, da sluttet de å svare...:cool:

lygren

Grunnlegger
11 Des 2002
43.281
149
63
41
www.avforum.no
Jeg har Chromecast Ultra bygget inn i TVen min her i USA, og testet nylig Kong i UHD samt Dolby Vision (støtte for i TVen) via streaming / Vudu - men med ca. 20Mbit linje var det kun et par minutter jeg gadd å se på i denne kvaliteten, men tror absolutt ikke det er Chromecast Ultra-systemet det er noe feil på i ditt tilfelle - heller kildematerialet, for bildekvaliteten var upåklagelig!

buzzlight

Medlem
21 Apr 2006
3.206
0
36
43
Kjedelig :( adde håpet det var chromecasten min. Ikke moro å se på når det blir sånn. Får se hvor lenge jeg gidder å være kunde der lenger. Synd de har flere bra serier man følger med på :( Ellers hadde jeg nok sagt opp på dagen.

Arendal

Medlem
14 Feb 2003
10.513
0
36
Jeg har både Chromecast 2 og Ultra og bildet er mye bedre på ultra med kablet nettverk. Spesielt på nye serier som GOT.
Dette selv om jeg har meget bra WIFI.

Sent from my iPad using Tapatalk

Amaranto

Medlem
28 Jan 2010
78
0
16
Morsomt at du nevner dette. Begynte å se på GTO i går og jeg må si at på min LG B6 så ser det helt J........ ut. Bruker da GTO appen fra PS4 Pro.
Noen close up scener ser bra ut. Men mørke rom og scenene som i første episode av den nye sesongen når det er snøstorm, ser så dårlig ut at jeg blir dårlig selv.

Hadde ikke dette problemet da jeg hadde en 4k Samsung fra 2015, brukte da innebygde appen fra samsung sin smart tv.

Er dette LG sin prosessor som sucks gjør dette? Eller er det noe jeg kan gjøre for å bedre dette?

PS: beklager for innvandere tråden men følte at dette var litt i samme bane