Chromecast sender lyd til projektor istedet for høyttalere

1 Apr 2019
6
0
1
Jeg har en hjemmekino i stuen med projektor, reciever og 2 stk. front høyttalere innfelt i vegg som er koblet til recieveren. Recieveren er av typen Yamaha HTR2071. Tilkoblet denne har jeg hatt en Apple TV og projektor.

Oppsettet har fungert optimalt lenge nå. Lyden har gått til høyttalerne og bildet her gått til projektoren. Slik det skal fungere.

Men så har jeg nå fått en Chromecast hvor tanken er at denne skal gjøre recieveren "smart" slik at jeg kan sende lyd og musikk til høyttalerne uten å måtte starte hele systemet med projektor og alt.

Problemet er at når jeg caster lyd til Chromecasten så sender recieveren lyden til projektoren istedet for til høyttalerne. For å få fikset det må jeg restarte recieveren.

Jeg har testet dette når recieveren er avslått. Hele poenget er at jeg skal kunne sende musikk til høyttalerne fra mobilen eller google assistent uten å måtte frem med fjernkontroller for å starte reciever og stille inn denne.

Noen som har vært borti samme problem?

muuh

Medlem
10 Jun 2008
1.295
12
38
burde kanskje hatt en chromecast audio i staden ? intet bilde/hdmi som kan forvirre receiver

1 Apr 2019
6
0
1
Har forstått det slik at denne er ute av produksjon og ikke finnes lengre. Har også hørt av andre at det fungerer helt fint med vanlig Chromecast til strømning av lyd.

Saarg

Medlem
3 Apr 2007
720
51
28
Hvis du har Chromecast tilkoblet receiver må du skru den på for å få lyd i høyttalerne.