Bøttekottet til Christian.

Christian's lille kino blir til.

chrisand25

Medlem
16 Mar 2012
368
103
43
Ser jo virkelig bra ut det der!

Hvor mange cm med isolasjon har du bak frontene?

Ser du ha et noen Arendal subber der ja

Jeg har kun 1 av disse med en xtz sub i tillegg, og opplever litt ujevn bass i rommet.
Oppfører de seg som et SBA oppsett, siden alle 5 er i front? Hvordan er det sammenlignet med å ha de på midtvegger eller i hjørnene?
Takk for det!😊

Er vel bare ca 3cm isolasjon igjen bak dem, men er ingen problem med lyd lekkasje eller kulde. Har jo 20cm isolasjon på utsiden av grunnmuren. Helt tørt var det også når jeg åpnet opp.

Har veldig jevn å fin bass. Veldig fornøyd, men blir vel ikke helt SBA. Tar jo lengde og bredde, men ikke høyde sånn de står. Hos meg funker det ihvertfall best med alle fremme. Taktilt er det også. Vurderer jo å bygge SBA da, men først bygge 8 ht til snurrerundt😅

Har selv litt dårlig erfaring med forskjellige subber sammen 🤓

chrisand25

Medlem
16 Mar 2012
368
103
43
Har startet å bygge surround kanalene. Fått alt av elementer til rommet, så ivrig nå. Valgte en mindre bånddiskant fra samme produsent til de resterende 8 høyttalerene for litt lavere følsomhet. L-paden hadde blitt litt vel heftig hvis jeg måtte senke nivået på diskanten med 8 db. Gleder meg veldig nå😁
received_322666655708923.jpeg
received_693646784556031.jpeg
received_885633271964573.jpeg
received_235970634400101.jpeg

chrisand25

Medlem
16 Mar 2012
368
103
43
Nærmer meg ferdig med høyttalerkasser i kinoen. Jobber med atmosene nå. Vinkler dem så mye det går utifra det jeg har plass til i eksisterende kasse i taket. Lagd dreibar plate til bånddiskanten siden de har litt begrenset vertikal spredning, så jeg kan vri dem til å spre dit jeg vil. Bruker jo en litt mindre diskant på disse som har overraskende god spredning til bånd og være😊
20200914_215206.jpg
20200914_215223.jpg

A.Hansen

Medlem
28 Sep 2012
649
1
16
Dette er utrolig skøy å se. Du har tatt av med sub ser jeg.
Har ikke vært så aktiv på en stund nå.
Har du prøvd å fordelene sub'ene litt rundt å kalibrert ?
Kan gi noen fordeler ut ifra egen erfaring, men jeg har sikkkert den minste kinoen av alle 🤪

Mye forskell på gamle fronter og nye selvbygg ?

Skal jeg en tur igjen til Oslo håper jeg på å få se og høre dette.

• Like
Reactions: chrisand25

chrisand25

Medlem
16 Mar 2012
368
103
43
Dette er utrolig skøy å se. Du har tatt av med sub ser jeg.
Har ikke vært så aktiv på en stund nå.
Har du prøvd å fordelene sub'ene litt rundt å kalibrert ?
Kan gi noen fordeler ut ifra egen erfaring, men jeg har sikkkert den minste kinoen av alle 🤪

Mye forskell på gamle fronter og nye selvbygg ?

Skal jeg en tur igjen til Oslo håper jeg på å få se og høre dette.
Hehe... Takk! Fungerer så bra med alle i front at jeg lar det stå. Blir så trangt med subber bak hos meg.

Er veldig stor forskjell på de nye høyttalerene. Mye mere detaljer og dynamikk. Spiller høyt uten stress og rett og slett en lyd jeg liker veldig godt😊

Du er hjertelig velkommen!👍

Saarg

Medlem
3 Apr 2007
709
43
28
Blir spennende å høre hvordan det har blitt etter oppgraderingen! Burde tatt meg en tur igjen en gang :)