Bøttekottet til Christian.

Christian's lille kino blir til.

chrisand25

Medlem
16 Mar 2012
366
98
28
Driver stadig med noe småtteri i kinoen. Fått lagd meg dører til det tekniske skapet. Ble ganske greit.
240429
240430

Har også fått lånt meg en antimode 8033 cinema og fy flate og god jobb den gjør med subbene!🙂 Stor sannsynlighet at den blir stående til evig tid i anlegget 😁
240431
240432

Rød kurve er uten antimode og eq. Riktig nok skulle den ha falt av litt mer på målingen under 40hz siden eqen på selve subben er satt i en annen modus på den korrigerte, men dere ser hvor mye den har gjort. Hadde slettet den målingen og orker ikke ta ny nå. Veldig stram og fin bass med masse fysisk trykk på de rette plassene. Med Eqen i prossesoren har jeg ikke klart og være i nærheten av dette. Et utrolig bra produkt virker det som😍

• Like
Reactions: Saarg

Karmann

Aktiv
31 Jan 2007
1.282
354
83
Veldig bra jobbet, du har virkelig fått et fint rom. Veldig kult med døren som skjuler alt . Hadde anti-mode tidligere selv og det er en flott boks, ser ut som den funker fint hos deg. Jeg hadde den sammen med 4 svs subber og solgte den da de røyk ut døren.

Sent fra min BLA-L29 via Tapatalk

• Like
Reactions: chrisand25

chrisand25

Medlem
16 Mar 2012
366
98
28
Veldig bra jobbet, du har virkelig fått et fint rom. Veldig kult med døren som skjuler alt . Hadde anti-mode tidligere selv og det er en flott boks, ser ut som den funker fint hos deg. Jeg hadde den sammen med 4 svs subber og solgte den da de røyk ut døren.

Takk for det! Overgår jo ikke ditt fantastiske rom, men jeg koser meg jeg. Driver jo og tenker på to-tre subber til i front, men må prioritere litt andre ting fremover. 🙂

Karmann

Aktiv
31 Jan 2007
1.282
354
83
Takk for det! Overgår jo ikke ditt fantastiske rom, men jeg koser meg jeg. Driver jo og tenker på to-tre subber til i front, men må prioritere litt andre ting fremover.
Nei, nei, ingen rom overgår noen. Du har et flott rom med sannsynligvis kjempelyd. Hater når rom måles mot hverandre . Det viktigste oppi alt dette er gleden rundt hobbyen, akkurat nå stinker mitt øl (noen veltet en flaske i helga ) personlig liker jeg egentlig rom som ikke er så store, verre å få god lyd men når det sitter liker jeg det veldig godt.

Subber kan du aldri få nok av

chrisand25

Medlem
16 Mar 2012
366
98
28
Nei, nei, ingen rom overgår noen. Du har et flott rom med sannsynligvis kjempelyd. Hater når rom måles mot hverandre . Det viktigste oppi alt dette er gleden rundt hobbyen, akkurat nå stinker mitt øl (noen veltet en flaske i helga ) personlig liker jeg egentlig rom som ikke er så store, verre å få god lyd men når det sitter liker jeg det veldig godt.

Subber kan du aldri få nok av

Hehe... Syntes uansett du har et imponerende rom😉. Veldig mye glede med denne hobbyen ja og utrolig gøy når projektoren går på og guttungen min på 1.5 år setter seg rett i stolen ved siden av meg og følger med og koser seg.😊 Er vel omtrent bare da han ikke gjør noe ugang her hjemme🙂.

Øl i teppe er noe dritt ja, men forsvinner til slutt heldig hvis🙂

Karmann

Aktiv
31 Jan 2007
1.282
354
83
Hehe... Syntes uansett du har et imponerende rom. Veldig mye glede med denne hobbyen ja og utrolig gøy når projektoren går på og guttungen min på 1.5 år setter seg rett i stolen ved siden av meg og følger med og koser seg. Er vel omtrent bare da han ikke gjør noe ugang her hjemme.

Øl i teppe er noe dritt ja, men forsvinner til slutt heldig hvis
Takker veldig for det, men du har jo noe veldig bra selv også . Ølet går seg til, begynner å hjelpe nå. Jepp veldig gøy når kidsa koser seg i rommet, litt mening med det hele når alle har lyst til å bruke det.

• Like

PureHifi

Medlem
15 Aug 2011
1.172
80
48
Erfaringer har du med prosessoren og cinema DSP? har stort sett vert atmos filmer jeg har sett, og føler den beste lyden kommer i straight , ellers liker jeg best neural:x upmix. Brukte mye standard på min gamle Yamaha 3040, men synes ikke lyden blir korrekt her. For øvrig veldig imponert over hvor bra den får til overgangen til stille sener.

chrisand25

Medlem
16 Mar 2012
366
98
28
Bruker egentlig prossesoren i straight på alt da jeg syntes det låter best stort sett. Syntes dsp programmene legger et slør på lyden og mister mye informasjon. Må jo si jeg ikke tester mye forskjellige lenger siden rommet funker veldig bra i 5.1 også. Har ved flere tilfeller måtte skjekke om jeg har på noe upmixing når det har vært 5.1 lyd. Syntes prossesoren gjør en kjempe jobb. Veldig fornøyd!😊

chrisand25

Medlem
16 Mar 2012
366
98
28
Skjedd litt siden siste oppdatering her. Byttet ut sofa med en to seter bak og fått inn en NAS. Også prøvd med et par svs subber i rommet, men funket ikke like bra som det gjør med Arendal sound sub2 ene mine. Har derfor bestilt en sub2 til som jeg håper og få til uka.😊 Veldig spent på hva en sub til vil gjøre i front!
20190817_172957.jpg
20190817_173008.jpg
20190817_173024.jpg
20190817_173046.jpg

Har også senket diskantene 22 cm på snurrerundt høytalerne. Det ga et kjemp løft i lyden😎

Karmann

Aktiv
31 Jan 2007
1.282
354
83
, ser meget bra ut! Du har fått til veldig mye i rommet og det ser meget lekkert ut. Tipper låter veldig kult der inne

• Like

Saarg

Medlem
3 Apr 2007
707
42
28
Grattis med nye stoler!
Det er vel på tide å ta en ny tur når du har fått justert inn den nye subben 😁
Du skal ha den i front?

Det var da voldsomt til mange som plutselig har fått seg qnap! Regner med det er greit å slippe eksterne disker.

• Like

chrisand25

Medlem
16 Mar 2012
366
98
28
Hjertelig velkommen skal du være saarg.
Subben skal stå foran ja. Har plass til fem stk der, så får se hva fremtiden bringer 😁.

Ble anbefalt qnap. Rask og fin, men kosta jo litt. Kodi sluttet desverre og spille av filmer med NASen, så har bestilt meg en himedia. Orket ikke knote med egreaten mer så den havner vel i stua.

Saarg

Medlem
3 Apr 2007
707
42
28
Hjertelig velkommen skal du være saarg.
Subben skal stå foran ja. Har plass til fem stk der, så får se hva fremtiden bringer 😁.

Ble anbefalt qnap. Rask og fin, men kosta jo litt. Kodi sluttet desverre og spille av filmer med NASen, så har bestilt meg en himedia. Orket ikke knote med egreaten mer så den havner vel i stua.
Da er det bare å bestille 2 til 😛
Det er nok noe med små versjon som gjør at den ikke spiller fra qnap. Trolig ikke en så vanskelig fiks. Det er trolig det samme med himedia hvis du skal bruke Kofi det.

Hvilken qnap er det?

chrisand25

Medlem
16 Mar 2012
366
98
28
Da er det bare å bestille 2 til 😛
Det er nok noe med små versjon som gjør at den ikke spiller fra qnap. Trolig ikke en så vanskelig fiks. Det er trolig det samme med himedia hvis du skal bruke Kofi det.

Hvilken qnap er det?
Vurderte og bestille to, men trenger litt penger til andre ting også😊

Angående små versjon så skjønner jeg ikke hva du mener😂. Himedia har jeg ihvertfall support fra naboen på😁

Ble en TS-453Be-2g med to 14 tb Seagate ironwolf harddisker.

Saarg

Medlem
3 Apr 2007
707
42
28
Vurderte og bestille to, men trenger litt penger til andre ting også😊

Angående små versjon så skjønner jeg ikke hva du mener😂. Himedia har jeg ihvertfall support fra naboen på😁

Ble en TS-453Be-2g med to 14 tb Seagate ironwolf harddisker.
Hehe. Auto korreksjon som slo inn. Skulle stå smb, ikke små 😂
Greit å ha støtte fra naboen!
På qnap kan du sette opp en ny og slippe tull og tøys med smb. Du kan spille av direkte i kodi og slipper at kodi organiserer filmene i sin database. Men du skal få bestemme selv 😁
Kan vise deg når jeg en gang får tatt turen.

chrisand25

Medlem
16 Mar 2012
366
98
28
Hehe. Auto korreksjon som slo inn. Skulle stå smb, ikke små 😂
Greit å ha støtte fra naboen!
På qnap kan du sette opp en ny og slippe tull og tøys med smb. Du kan spille av direkte i kodi og slipper at kodi organiserer filmene i sin database. Men du skal få bestemme selv 😁
Kan vise deg når jeg en gang får tatt turen.
Du får ta turen snart da. Må bare få noen timer på den nye subben, så jeg får satt den opp skikkelig. 😁

Saarg

Medlem
3 Apr 2007
707
42
28
Du får ta turen snart da. Må bare få noen timer på den nye subben, så jeg får satt den opp skikkelig. 😁
Nå har vel du god erfaring med å skrubbe rundt subber og justere etterhvert, så det går nok fort regner jeg med 😁

• Haha

chrisand25

Medlem
16 Mar 2012
366
98
28
Fått inn den nye AS sub2en i dag. Lover bra! Justert gain mot de andre så det spiller som det skal, men venter en ukes tid med og kjøre en skikkelig kalibrering. Målte ut alle subbene til 75db og fikk ca 85db med alle på, så det må jo være innafor.😊
20190820_195814.jpg

• Like
Reactions: Saarg

Biffsnadder

Medlem
8 Des 2017
4
1
3
Grattis med ny sub! Ble litt nysgjerrig angående kalibrering siden jeg har arendal subber selv, men er ikke helt stødig på kalibrering og sånt. Skrur du av low pass filter og kalibrerer manuelt med spl meter før du kjører kalibrering gjennom prosessor eller forsterker?

Sent fra min LYA-L29 via Tapatalk

• Like

chrisand25

Medlem
16 Mar 2012
366
98
28
Bruker ikke low pass filter når mann kjører på lfe siden den sender ut det subben skal ha av frekvenser. Kalibrering gjennom prossesoren blir kun kjørt for og finne avstand. Bruker umik og rew til og manuelt justere eq og gain etterpå siden jeg syntes JAPO gjør en dårlig jobb på dette. Viktig og høre om du liker det du hører også da innimellom all målingen.😊

chrisand25

Medlem
16 Mar 2012
366
98
28
Da fikk jeg inn en Arendal sound sub2 til i dag! Helt rått hvordan det funker med flere subber. Ikke kjørt noe ny kalibrering heller enda. Bare justert alle subbene til 75db og fase. Fikk 87db med alle på. Virkelig lovende 😊
received_414315592773352.jpeg

• Like
Reactions: Karmann

Karmann

Aktiv
31 Jan 2007
1.282
354
83
Kult . Du har plass til flere ser det ut til også.