Bøttekottet til Christian.

Christian's lille kino blir til.

chrisand25

Medlem
16 Mar 2012
328
53
28
Har forlenget dempingen på sideveggene med 30cm i dag og lagt noe oppe på subbene. Gjorde masse med lyden og fikk ned refleksjonene en god del. Veldig behagelig lyd her nå

Sent fra min SM-G965F via Tapatalk

Saarg

Medlem
3 Apr 2007
685
31
28
Det ser veldig bra ut nå Christian! Subbene er flyttet litt siden jeg var der?

chrisand25

Medlem
16 Mar 2012
328
53
28
Det ser veldig bra ut nå Christian! Subbene er flyttet litt siden jeg var der?
Begynner og hjelpe. Subbene er snudd litt siden du var her sist Torbjørn. Dyttet så langt inn i hjørnet jeg får til og de står sideveis. Funker mye bedre enn når dere var her. Bedre FR og låter bedre. Går dypere også. Du får ta deg en tur igjen snart

Saarg

Medlem
3 Apr 2007
685
31
28
Begynner og hjelpe. Subbene er snudd litt siden du var her sist Torbjørn. Dyttet så langt inn i hjørnet jeg får til og de står sideveis. Funker mye bedre enn når dere var her. Bedre FR og låter bedre. Går dypere også. Du får ta deg en tur igjen snart

Jeg tar meg en tur! Plager deg på messenger om tidspunkt :)

chrisand25

Medlem
16 Mar 2012
328
53
28
Fått bygd noe demping oppe på sub. Måtte lage dem skrå for og ikke få problemer med lerretet. Grønn måling er uten demping oppe på subbene.

chrisand25

Medlem
16 Mar 2012
328
53
28
Ble ivrig i går så fikk limt sammen resten av vingene til diffusorene mine. Nå må jeg bare få lagd endeplatene så jeg får satt de sammen og malt dem sorte før jeg henger de opp.

chrisand25

Medlem
16 Mar 2012
328
53
28
Hei. Flott kino. Hadde det noe effekt å dempe under sofaen?
Takk for det! Isolasjon i sofa ryddet opp enden i lydbilde. Veldig stram og fin bass nå og da blir lyden bedre oppover også så veldig fornøyd! Leitet etter noen målinger på telefon her, men litt vanskelige og sammenligne siden den gamle målingen går lenger ned, men du ser hvor mye jevnere det grønne vannfallet er. Også en bedre kurve og fikk dippen min på 70hz noen db opp.

chrisand25

Medlem
16 Mar 2012
328
53
28
Kommet videre på diffusorene ved siden av lytteposisjonen idag.

PureHifi

Medlem
15 Aug 2011
1.128
71
48
Kommet videre på diffusorene ved siden av lytteposisjonen idag.
likte disse, får en kjøpt kit som en kan sette sammen selv ?snart fått brukt hver ledige cm av rommet ditt nå:) fornøyd med PJ, hvordan er UHD kontra vanlig BD ?

chrisand25

Medlem
16 Mar 2012
328
53
28
likte disse, får en kjøpt kit som en kan sette sammen selv ?snart fått brukt hver ledige cm av rommet ditt nå:) fornøyd med PJ, hvordan er UHD kontra vanlig BD ?
Disse diffusorene funker bra og ser bra ut. Fås kjøpt her http://www.diffusor.com/Diffusorpaneler.htm .

Må jo gjøre det beste ut av det lille rommet uten og ødelegge utseende helt på det. Veldig viktig med god lyd og det er faktisk viktigere enn bilde for meg selv om jvc'n gir et fantastisk bilde i mine øyne.

Projektoren er fantastisk, men turte ikke dra på demo på de nye da. Er god forskjell på BD og 4k materiale, men syntes projektoren gjør en veldig god jobb på vanlig BD også. Må få kalibrert den snart da siden det sikkert er mere og hente.

PureHifi

Medlem
15 Aug 2011
1.128
71
48
Disse diffusorene funker bra og ser bra ut. Fås kjøpt her http://www.diffusor.com/Diffusorpaneler.htm .Må jo gjøre det beste ut av det lille rommet uten og ødelegge utseende helt på det. Veldig viktig med god lyd og det er faktisk viktigere enn bilde for meg selv om jvc'n gir et fantastisk bilde i mine øyne.Projektoren er fantastisk, men turte ikke dra på demo på de nye da. Er god forskjell på BD og 4k materiale, men syntes projektoren gjør en veldig god jobb på vanlig BD også. Må få kalibrert den snart da siden det sikkert er mere og hente.Sent fra min SM-G965F via Tapatalk
hadde mye fint der:) prisene overkommelige også? må sjekke ut dette etterhvert.så ved handling av filmer så er det bare UHD som gjelder med andre ord? Må si jeg er imponert over hva du har fått til på et relativ lite rom.

chrisand25

Medlem
16 Mar 2012
328
53
28
hadde mye fint der:) prisene overkommelige også? må sjekke ut dette etterhvert.så ved handling av filmer så er det bare UHD som gjelder med andre ord? Må si jeg er imponert over hva du har fått til på et relativ lite rom.
Svanå har mye fint ja og prisene er vel ikke så ille heller sammenlignet med mye annet, men akustisk er jo ikke helt gratis.

Største grunnen for meg til og kjøpe 4k materiale er jo at det stort sett er bare de som har atmos lydsporet. Er så utrolig mye bedre enn vanlig 7.1 og gir en helt annen opplevelse.

Takk for hyggelige tilbakemelding på bøttekottet mitt! Funker over all forventning og er veldig fornøyd hvordan det begynner å bli. Har jo noen "små" planer fortsatt og litt mere justeringer, men begynner virkelig og komme seg. Du får skrike ut hvis du er i Lillestrøm området en gang så får vi til noe hvis det passer sånn

chrisand25

Medlem
16 Mar 2012
328
53
28
Da har jeg fått sammen resten av diffusorene. Vente på litt limtørk, så klargjøre for maling. Malt baksiden på de to høye. Håper jeg får montert de to i morgen

chrisand25

Medlem
16 Mar 2012
328
53
28
Fikk i helgen montert opp diffusorene mine. Ble et bra løft i lyden og spesielt i snurrerundt kanalene. Veldig godt og få ut de hvite diffusorene for bilde på lerretet ble veldig mye bedre😁
240022
240023
240025
240024

lygren

Grunnlegger
11 Des 2002
43.307
166
63
42
www.avforum.no
  • Like
Reactions: chrisand25

chrisand25

Medlem
16 Mar 2012
328
53
28
Takk for det!🙂 Brukt noen timer nå, men fortsatt planer. Blir vel aldri ferdig tenker jeg som med alt annet jeg driver med, men begynner og funke veldig bra dette bøttekottet 😂

• Like
Reactions: lygren

lygren

Grunnlegger
11 Des 2002
43.307
166
63
42
www.avforum.no
Ferdig er for andre folk, men det gjelder å nyte verket mens "konstruksjonen pågår"; selv bygget jeg min "midlertidige kino" for 5 år siden og nyter det halvferdige verket nesten hver dag! :)

1 kommentarer

chrisand25

Medlem
16 Mar 2012
328
53
28
Er jo en ganske stor del av moroa og gjøre noen små ting stadig vekk og håpe det er til det bedre som det heldigvis stort sett er. Det som er det morsomste er jo at mann syntes ting funker bra, så gjør mann noe småtteri og plutselig ble alt mye bedre😂

• Like
Reactions: lygren

jtfure

Medlem
14 Feb 2008
15
11
3
Fantastisk hjemmekino! Har kjøpt nytt hus som vi tar over i mai. Får da en kjellerstue som er ca 4 x 4 så da blir det hjemmekino. Ser det blir å hente litt tips her i fra :)

chrisand25

Medlem
16 Mar 2012
328
53
28
Takk takk!🙂 Bare moro hvis du kan få noe inspirasjon av bygge tråden min og gratulerer med nytt hus! Håper du lager en bygge tråd når du kommer så langt🙂

jtfure

Medlem
14 Feb 2008
15
11
3
Takk for det. Har en hjemmekino i huset i dag men har aldri blitt ferdig. Vi får se om det blir en byggetråd denne gangen. Det meste skal rives, og kan da legge mer til rette for en bedre hjemmekino enn per i dag.

Denne tråden er lagret frem til da ;)

1 kommentarer
  • Like
Reactions: chrisand25

jtfure

Medlem
14 Feb 2008
15
11
3
Kan du fortelle om erfaringen din etter noen timers bruk av VL-100? Duger den til rommet ditt?
Jeg må ordne en form for utskifting av luft i den nye kinoen. Den blir på ca 14 - 16 m2.

chrisand25

Medlem
16 Mar 2012
328
53
28
VL-100 funker veldig bra. Kjører den på halv effekt når vi er flere i rommet over tid og den holder unna. Blir noe varmt i rommet hvis vi sitter 4-5 voksene over tid, men ikke så varmt at det blir ubehagelig. Nå ligger jo kinoen min i kjelleren som jo hjelper på temperaturen pluss at jeg har teknisk utenfor rommet som hjelper mye på temperaturen.