Cerwin Vega Tråden

dRiftaH

Medlem
22 Apr 2010
114
0
0
HoPPe`S skrev:
Med 372 som forforsterker og CXA-10 så vil det sparke godt ifra seg og du vil kunne få en helt annen lydopplevelse.

Tror jeg så gjerne! har nå koblet naden direkte på pcn med spinkle phono kabler, blir mere skuv men det er fortsatt langt unna bra nok.. må opp i over 12 på volumet ja, er borte på kl2-3 nå.. +3 på bassen også..

Opplever bassen som veldig "tynn"..

hadde noen proson twin 2010 tidligere som jeg kjørte på en rævva reciever, synes faktisk det spilte med mye dypere å strammere bass.. merkelig :(

Er det noen instillinger eller noe som kan justeres for å få det bedre eller trenger jeg rett og slett en effektforsterker? :p

Lars J

Medlem
19 Des 2004
3.260
0
36
Vær forsiktig med bass-innstillingene, de kan være med på å brune høyttalerne dine, særlig hvis du har liten amp^^

18 Jan 2011
18
0
0
Cerwin Vega hjemmekino anlegg, tips til forsterker?

tenkte å innvestere i hjemmekino.
budskjett ca 16000 +-

har sett på mye, er ute etter anlegg med trøkk! så da er det vell naturlig med valg av cerwin vega.
har sett litt på xtz pakka på surround.no til 11990.- men har aldri selv hørt på den pakka, ser for meg at det er renere lyd i den, men ikke så mye trøkk XTZ 99 + 93-pakke 5.2 5.2 med Sub | Surround.no - Høyttaler-spesialisten

har sett på:

CERWIN-VEGA XLS-28 Høyttalere
CERWIN-VEGA XLS-6C Senterhøyttaler
CERWIN-VEGA XLS-15S Subwoofer
CERWIN-VEGA XLS-6 Høyttalere

litt usikker på forsterker/ reciever

har snusa en del på nad sin T747, vil den holde til dette her?
noen som har noen andre forslag? helst en forsterker som ikke er dyrere en t747, men mån , så mån.

tar gjerne imot forslag hvis det er noe du ville gjort annerledes her.
se vedlegg på plassering. og rom størrelse

takker og bukker for alle som kommer med innvendinger og forslag :)cerwin vega.png

Lars J

Medlem
19 Des 2004
3.260
0
36
-Budsjett (!!)

Og , min erfaring med CV er at de ikke får nok resurser kun fra receiver. (Gulvmodeller)
Kombiner frontene med en poweramp du.

Lars J

Medlem
19 Des 2004
3.260
0
36
Det er det vel bare pengeboka de som avgjør, min holdning er jo mer effekt dess bedre. Med andre ord, du handler ikke 2000 jallawatt til 1000,-kr :) Kjøp kvalitet.

Magnus55

Medlem
12 Jan 2008
1.494
0
0
minhjemmekino.no
Dersom budsjettet ditt ikke sprekker, så ville jeg valg å gå opp et trinn på frontene til XLS-12 istedet. Og dersom du har plass, og penger til det; HFA-18 ;)

Lars J

Medlem
19 Des 2004
3.260
0
36
Magnus55 skrev:
Dersom budsjettet ditt ikke sprekker, så ville jeg valg å gå opp et trinn på frontene til XLS-12 istedet. Og dersom du har plass, og penger til det; HFA-18 ;)
Det spørs da på rommet det skal spille i :p

Ruben96

Medlem
12 Sep 2009
783
0
0
hp 215

Veldig lyst på et par hp215, er dem begynt å bli sjeldene? Hva er en god pris på et par med strøkene elementer og delefilter? Noen som har et par som skal selgast?

Revox

Medlem
12 Des 2004
12.101
0
36
Husker jeg ikke veldig feil spiller de rett å slett helt grusomt. Høyt men grusomt.

Ruben96

Medlem
12 Sep 2009
783
0
0
Revox skrev:
Husker jeg ikke veldig feil spiller de rett å slett helt grusomt. Høyt men grusomt.
Syns jeg kan huske at hp kan sammenlignes at-serien. Mange her inne som liker at. Men at lyden er mindre bra stemmer nok.men en ting jeg har lurt på en stund, er hp pa? Hp står vel for house party. Men ser veldig ut som en pa høyttaler... Er vel en blanding gjærne.... :)

DynamicPower

Medlem
25 Mai 2010
383
0
0
HP-215 har ikke PA-elementer og er ikke er PA høyttaler. Men skjønner at folk kan tro den når det gjelder looken. Synes den kanskje var verdens kuleste høyttaler selv da jeg var 14 år... De spiller helt forderdelig, ingen eget mellomtoneelement og ingen delefilter, dvs basselementene spiller så høyt de klarer og diskanten spiller så dypt den klarer.

Ruben96

Medlem
12 Sep 2009
783
0
0
hmmmmm

men hvordan er bassen/trøkke? har noen små planer om å ta med hp 215 på fest. om en stund får å si det sann. da det ikke er noe jeg tør med clsc 215, da jeg vil tru at dem tåler mye mindre. liker looken på de jeg også :mrgreen: :mrgreen:

skorob

Medlem
7 Sep 2003
22.682
0
36
HP 215 spiller veldig høyt iallefall... CLSC spiller dog endel dypere i bassen., men som du sier, tror jeg nok HP spiller litt høyere... med mer brystbass...

Revox

Medlem
12 Des 2004
12.101
0
36
Ruben96 skrev:
men hvordan er bassen/trøkke? har noen små planer om å ta med hp 215 på fest. om en stund får å si det sann. da det ikke er noe jeg tør med clsc 215, da jeg vil tru at dem tåler mye mindre. liker looken på de jeg også :mrgreen: :mrgreen:
Hvis målet bare er å spille grisehøyt og lydkvaliteten betyr null og nix ville jeg heller lagt penger i et par brukte PA høyttalere. De er ihvertfall laget for formålet.

Ruben96

Medlem
12 Sep 2009
783
0
0
Revox skrev:
Hvis målet bare er å spille grisehøyt og lydkvaliteten betyr null og nix ville jeg heller lagt penger i et par brukte PA høyttalere. De er ihvertfall laget for formålet.
Kan du gi noen exsempler? Maxs 5k

Revox

Medlem
12 Des 2004
12.101
0
36
Ruben96 skrev:
Kan du gi noen exsempler? Maxs 5k
Ligger faktisk ikke noe særlig PA ute på finn nå i den prisklassen.

Var noen Fence Audio stage greier men tviler på at de vil være noe bedre enn HP215

Ruben96

Medlem
12 Sep 2009
783
0
0
Revox skrev:
Ligger faktisk ikke noe særlig PA ute på finn nå i den prisklassen.

Var noen Fence Audio stage greier men tviler på at de vil være noe bedre enn HP215
nei, fence audio pa har jeg ikke trua på! aktiv 18 fra fence er det jeg har mest trua på fra fence pa......

HoPPe`S

Medlem
22 Mar 2009
6.396
1
0
Ruben96 skrev:
nei, fence audio pa har jeg ikke trua på! aktiv 18 fra fence er det jeg har mest trua på fra fence pa......
Du kan jo sjekke etter JBL M350 mk2 PA HT, jeg har selv hatt ett par slike og solgte dem nå i høst og dem spiller veldig bra til prisen.

Jeg solgte mine for 5000 kr og jeg har pratet med en som fikk 4500 for sine.