Cerwin-Vega! Stroker 18 i hjemmekino?

CV-Gunnar

Medlem
24 Jan 2005
4.083
0
0
30
www.avforum.no
Hei hei folks:)

Jeg var så heldig å få en CV Stroker 18 i bursdagsgave av en god kamerat her om dagen. Så planen blir å prøve den ut i hjemmekino/hifi sammenheng.
Er det noen som har erfaring med kasseløsninger til denne utenfor bilen?
Har fått tak i flere kasseforslag etter noen søk, men andres erfaringer/innspill mottas med stor takk!:)

Forslag 1: 153,2liter 2x6" porter 37,5cm lengde = 36hz tuning. Fra Strokers manual.
Forslag 2: 166,2liter 2x6" porter 73cm!!? lengde = 31hz tuning. Fra Strokers manual.
Forslag 3: 190,3liter 2x6" porter 41,9cm lange = 35hz tuning. Fra "CV-ekspert".
Forslag 4: 196,5liter 2x6" porter 59cm lange = 30hz tuning. Fra "CV-ekspert".
Forslag 5: CV Stroker 18 enclosures - Speakerplans.com Forums Kansje en bra løsning? Så dog helt grusom ut syntes jeg :p

Plass har jeg nok av så kassa blir så stor den trenger å være. Strokeren er en 2x4ohms utgave og skal drives av en Carver PM1400.

Prøver å legge ut noen bilder under her:

Så for moro skyld, Stroker 18 vs. Stroker PRO 15:

:)

skorob

Medlem
7 Sep 2003
23.601
0
0
Stroker er ikke de som går dypest, men de trykker jo sinnsykt oppover i registeret da, noe som gir en unik kino opplevelse ;). Spent på hvordan du opplever det :D.

CV-Gunnar

Medlem
24 Jan 2005
4.083
0
0
30
www.avforum.no
skorob skrev:
Stroker er ikke de som går dypest, men de trykker jo sinnsykt oppover i registeret da, noe som gir en unik kino opplevelse ;). Spent på hvordan du opplever det :D.
Nei har lest rundt omkring at de ikke spiller så dypt men får prøve å få ut noe punch av den i hvert fall:)
Satser på at det blir moro sammen med CV 1515;-) Men er bare så usikker på hvilke kasseløsning jeg burde velge her...

P1200VB

Medlem
19 Mai 2008
117
0
0
Konstruerade ett horn till min 18" Stroker och det fungerade bra

Så här ser hornsimuleringarna ut

Här har jag gjort en jämförelse i känslighet med en basreflexlåda avstämd ungefär samma och som synes har hornet betydligt högre känslighet. Den gröna kurvan är basreflexlådan och den gula hornet.