Canal Digital : Nå er HD-mottakeren her

Sgt.Stav

Medlem
4 Feb 2003
802
0
0
Har fått meg denne hd tuneren nede i stua på tv.
Tv er en Samsung F86 40 tommer.
Denne tuneren hadde tydeligvis et problem med denne tv.
Hver jækla gang man slår den i standby med fjernkontrollen, så blir den umulig og slå på igjen uten fjerning av strømkontakt. (fysisk nappe ut stømsignalet til boksen)

Dette problemet ble bekreftet hos cd support, som spurte om jeg hadde denne tv spesifikk da jeg ringte.
De sa ett eller annet om at tv sendte ut noe signal som blokka for hd tuneren eller noe.(den forklaringa var vag, skjønte ikke hva de mente)

Så nå slår jeg ikke av tuneren i det hele tatt, gidder jo ikke nappe ut strømmen hver gang jeg skal se på tv.
Synest dette var et heidundrande merkelig problem??

Frode

Medlem
21 Nov 2003
671
0
16
06.02.07 11.55 REGISTRERT OMLASTINGSTERMINAL 5020 BERGEN

Da blir det vel en ekstra dag å vente...

bomholt

Medlem
15 Sep 2005
3.947
0
0
Da er det bare å sende sine klager folkens, siden de setter pris på tilbakemeldinger. Viktig å si fra. Jeg skal nevne dette med 5.1 lyd. Det ble bedre da jeg skiftet fra norsk til engelsk i hovemenyen, men fortsatt får jeg noen ganger stereo med filmer som skal være i 5.1.

terjeset

Medlem
22 Jul 2004
44
0
0
Hver jækla gang man slår den i standby med fjernkontrollen, så blir den umulig og slå på igjen uten fjerning av strømkontakt.

Tror ikke dette har med TVen å gjøre. Har det samme problemet med min Pioneer. Jeg klarer meg heldigvis med å holde inne power-knappen til mottakeren booter.

Ellers så booter den selv ganske ofte. Skjer når jeg skifter kanal.

CD har lært av Microsoft, send ut en nesten stabil versjon, la kundene teste ferdig.

Puckern

Medlem
5 Feb 2007
93
0
0
51
Og jeg har sjekka "pakkegutta" her i Holmestrand: NEI, den kommer ikke før i morra, dvs. den plukkes opp i Drammen i morra tidlig, så pakkelappen bør jeg ha utpå dagen en gang. Får heller prøve å gjøre noe fornuftig i kveld da. Fixe bremsene på bilen kanskje?

bomholt

Medlem
15 Sep 2005
3.947
0
0
Jeg opplever fortsatt at filmer som skal ifølge sendeskjemaet være i DD 5.1 er i stereo. Merket f.eks dette med to filmer tordag kveld. Har kontaktet CD, men de mener det ikke er feil med HD dekoderen og ba meg kontakte Canal+. Er det andre som opplever dette? Det må enten være feil dekoderen eller at sendeskjemaet ikke stemmer. Hvis ikke sendeskjemaet stemmer, føler jeg meg snytt. Har gjerne planlagt å se en film i surround, setter meg godt til rette i sofaen og så viser det seg at den er i stereo :mad:

Cocytor

Medlem
18 Mai 2008
33
0
0
Trenger man nytt kort?

Har gamle tuneren til CD satelitt. Har kjøpt ny HD-flatskjerm og har i den forbindelsen kjøpt en brukt HD-tuner fra CD digital.

Trenger jeg da et nytt kort eller kan jeg bare plugge i det gamle (ca 1 år gammelt) og gjøre et kanalsøk.

(Har forresten family abonnement)

scooby doo

Medlem
15 Feb 2005
366
0
0
Ja,ja

Og jeg sitter nå her i drammen og ser på Discovery HD. Håper på flere HD kanaler i nærmeste fremtid, for dette virker slett ikke ille....... Men den oransje fargen i displayet: tja, kunne kanskje vært værre, men...

Dennis

Medlem
14 Nov 2005
2.818
0
36
Cocytor skrev:
Har gamle tuneren til CD satelitt. Har kjøpt ny HD-flatskjerm og har i den forbindelsen kjøpt en brukt HD-tuner fra CD digital.

Trenger jeg da et nytt kort eller kan jeg bare plugge i det gamle (ca 1 år gammelt) og gjøre et kanalsøk.

(Har forresten family abonnement)
Du bør kontakte CD og få registert boksen over til deg, pga pairing.

Stream

Medlem
22 Mar 2006
1.535
0
36
De siste månedene har jeg opplevd at alle filmer som skal sende i DD5.1 sender i stereo fra Canal Digitals filmkanaler. Mulig det er noe feil i oppsettet hos meg, men det er tydeligvis flere som opplever det samme.

atle99

Medlem
21 Mai 2004
2.577
0
36
da har jeg bestil meg en hd mottaker jeg også. Følger det med hdmi kabel på canaldigital sin? Sagem.

TorAtle

Medlem
5 Mar 2003
2.849
0
0
2 personer som ser på HDTV og ingen WOW eller tilsvarende ekstatiske kommentarer? Er bildet soft, sees komprimeringsartifakter eller er det andre årsaker til å man ikke er imponert? Discovery HD har så vidt jeg har lest ganske strenge krav til kvaliteten på produksjonen.

Dennis

Medlem
14 Nov 2005
2.818
0
36
Stream skrev:
De siste månedene har jeg opplevd at alle filmer som skal sende i DD5.1 sender i stereo fra Canal Digitals filmkanaler. Mulig det er noe feil i oppsettet hos meg, men det er tydeligvis flere som opplever det samme.
Sjekk at i Mottaker innstillinger - Lydinnstillinger - at DOLBY AC3 er satt til JA.
Jeg har merket at hvis jeg kommer fra en HD kanal uten DD lyd så får jeg det heller ikke på den HD kanalen som skulle hatt det, slår av/på på den kanalen så kommer DD lyden.

bomholt

Medlem
15 Sep 2005
3.947
0
0
Har nettopp hentet full parabol pakke med HD dekoderen på postkontoret. Regnte ikke med å få den så kjapt her i Bergen. Nå må jeg vente til antenne service kan installere for meg, så går nok noen dager med venting for meg. Litt kjedelig når jeg sitter med utstyret. Kan hende jeg prøver en midlertidig installering, men jeg er grønn på parabol.

scooby doo

Medlem
15 Feb 2005
366
0
0
Wow??

Er ikke helt klar til å si WOW ennå, da jeg kun har sett litt på Discovery, en "WOW" får komme etter jeg har fått sett litt på de forskjellige HD kanalene.
Det jeg hittil har sett på Discovery er jo meget bra da. Men har jo lyst til å få sett litt på filmkanalen også før jeg roper hurra og jippi og alt det der.