Canal Digital: Medieboxer og nedlastet innhold "Støy"


Soundfre@k

Medlem
20 Nov 2003
12.218
0
0
CD har ingen tro på mediebokser som kobler seg på internett. Ikke så rart kanskje, når de lever av å levere tradisjonell TV.
 

kingu

Medlem
16 Aug 2006
2.225
0
0
www.another-agency.no
Gratulerer med intetsigende emnetittel og intet mindre oppklarende post.

Hvor er det "støy" kommer inn i bildet. Ellers er det jo som du sier en helt forventet uttale fra en mediadistributør som henger igjen i fortiden.

Bump for klarhet, hørtes ut som et interessant tema.
 

Soundfre@k

Medlem
20 Nov 2003
12.218
0
0
Hadde ikke avisen foran meg, trodde jeg hadde den, men den lå på jobb.

Sitat fra Finansavisen 21.2.2011:

Christian Bernau i CD: "VI ser at det finnes mange muligheter for å hente innhold fra internett, men ingen av disse enhetene er en like integrert del av folks underholdningshverdag som dekoderen. Vi definerer de andre enhetene som støy, sier nordisk direktør for interaktive tjenester i Canal Digital, Christian Bernau.

....

"Vi tror ikke innholkd gjennom bredbånd levert direkte til TV'en vil bli en sukses. Der er i stor grad snakk om propritære løsninger. Servicegraden blir i tillegg lav, siden TV-produsentene neppe vil være i stand til å håndtere kundehenvendelser ved problemer på innholdssiden, sier Bernau."

...

"Dette markedet har en verdi på 25-30 milliarder bare i Norge. Innholdsleverandørene og bransjen for øvrig ønsker å beskytte dette markedet. Derfor stilles det krav om at tilleggstjenester, som f.eks. tilgang til TV-serier opptil 5 episoder tilbake i tid, kun kan leveres av distributører med et lineært TV-tilbud i bunn, sier Bernau.

....

Kan nesten ikke klippe så mye mer av artikkelen. Men her ser man hvor problemene kommer med nedlastbart innhold og noe av grunnen til at AppleTV sliter med å få lansert innhold i mange land.
 

T1ger

Medlem
17 Nov 2006
3.338
0
0
Soundfre@k skrev:
..disse enhetene er en like integrert del av folks underholdningshverdag som dekoderen.
Den taiwanskiten dere prakker på det norske folk burde føre til riksrett.

Soundfre@k skrev:
Vi definerer de andre enhetene som støy, sier nordisk direktør for interaktive tjenester i Canal Digital, Christian Bernau.
Siden dere i praksis har monopol på en del områder, så kan de fint stikke fingrene i ørene og late som ingenting.

Soundfre@k skrev:
"Vi tror ikke innholkd gjennom bredbånd levert direkte til TV'en vil bli en sukses.
Høres ut som de burde sparke hele markedsavdelningen for meg.

Soundfre@k skrev:
Der er i stor grad snakk om propritære løsninger.
Greit å gjemme seg bak dette, så dere i praksis får monopol på skitboksene.

Soundfre@k skrev:
Servicegraden blir i tillegg lav, siden TV-produsentene neppe vil være i stand til å håndtere kundehenvendelser ved problemer på innholdssiden, sier Bernau."
Service er en omsettbar merverdi som kan prises.
Alle andre bransjer en media tar denne.

Soundfre@k skrev:
"Dette markedet har en verdi på 25-30 milliarder bare i Norge. Innholdsleverandørene og bransjen for øvrig ønsker å beskytte dette markedet.
Beskytte forretningsmodellen ja..

Soundfre@k skrev:
Derfor stilles det krav om at tilleggstjenester, som f.eks. tilgang til TV-serier opptil 5 episoder tilbake i tid, kun kan leveres av distributører med et lineært TV-tilbud i bunn, sier Bernau.
Og da drar folket til bukta..

Soundfre@k skrev:
Kan nesten ikke klippe så mye mer av artikkelen. Men her ser man hvor problemene kommer med nedlastbart innhold og noe av grunnen til at AppleTV sliter med å få lansert innhold i mange land.
Kipt at vi må vente til de kjører seg konkurs før vi får løsningene vi vil ha.
 

Soundfre@k

Medlem
20 Nov 2003
12.218
0
0
Ja, jeg tror selv CD tar feil her. Innhold via bredbånd vil tvinge seg frem, men det er klart de har svært bekymret for inntektsmulighetene.

Det at boksen deres er "en integrert del av folks hverdag" er bare tull. Folk kaster ut en boks hvis de finner et enkelt tilbud som er bedre, men det vil ta tid før man får noe som er enkelt nok for menigmann.
 

T1ger

Medlem
17 Nov 2006
3.338
0
0
Soundfre@k skrev:
Ja, jeg tror selv CD tar feil her. Innhold via bredbånd vil tvinge seg frem, men det er klart de har svært bekymret for inntektsmulighetene.

Det at boksen deres er "en integrert del av folks hverdag" er bare tull. Folk kaster ut en boks hvis de finner et enkelt tilbud som er bedre, men det vil ta tid før man får noe som er enkelt nok for menigmann.
Ulike tilbud basert på kundenes behov vil tvinge seg frem før eller senere.

Det er helt ubegripelig at ikke blårussen _bruker_ de modellene de lærte på BI.
 

Soundfre@k

Medlem
20 Nov 2003
12.218
0
0
Nå var jeg rødruss, men med MSc-grad i økonomi vil du nok fortsatt kalle meg blåruss. :mrgreen: