Canal Digital HD PVR , ny software

rogo

Medlem
16 Okt 2010
267
0
0
Å ta opp to kanaler, samtidig som du ser på en tredje vil jo kreve tre tunere i boksen? Det er vel ikke vanlig?

ThorH skrev:
Fra CD på Facebook i dag:

Canal Digital Norge Hei Thor! Vi legger til at det ikke vil bli mulig å se på en tredje kanal mens du tar opp på to samtidig. Beklager om du dette ikke svarer til dine forventninger, men håper du blir fornøyd med dekoderen til tross for dette. Mvh Line
for 2 timer siden · Liker

Møkkaselskap!

GFE

Medlem
17 Des 2004
225
0
0
Lyd og fjernkontroll problemer

Hei,
Jeg kjøpte denne dekoderen for ca en uke siden, men sliter litt med lyden uansett om den står på "stereo eller hjemmekino", jeg har koblet digitalt via coax og inn på en primare 31.5 preamp.
Veldig ofte kommer det avbrekk i lyden og eg får PCM i primare display i et sekund eller to,
Kan jo muligens være pre amp også, men hadde aldri noe tilsvarende på min gamle force dekoder og problemet såg ut til å oppstå umiddelbart.
Er det flere som har hatt problemer med dette?

Fjernkontroll virker ikke så bra, skifter av og til kanaler greit mens andre tider ser den helt låst ut og jeg må "trykke meg ihel" for at den plutselig skal virke igjen, andre som kjenner til dette?

Vedrørende bilde og eventuell støy så har eg ingenting å klage over, synes den er bra både på normale og HD sendinger.

Mvh
Geir

kfh74

Medlem
13 Nov 2005
2.917
0
36
Da er oppdatering i gang her, så får vi se hvor lenge selve oppdateringen tar og om det er noen forbedringer!

EDIT: Det tok ca. 5 minutter...

1DrE

Medlem
24 Mai 2006
897
0
0
34
faben skrev:
Eg har merka meg to svakheiter etter oppdatering og lurer på om dette er gjort bevist eller om det er noko som har feila.

1. Bruk av pil opp og ned fungerer ikkje for å sjekke kva program som er på andre kanalar samtidig som ein framleis ser på orginal kanal. For å få til dette så må eg trykke to ganger på OK, da får eg først opp kanallista og så kjem infoboksen, da kan eg sjekke kva program som er på dei andre kanalane.

2. Når eg så har gjort denne prosessen og valgt meg ein ny kanal og trykker OK så byttast kanal som det skal men infoboksen blir liggande og ein må trykke på TV for at den skal gå vekk.

Er det nokon andre som har opplevd dette? Eg tenkte eg skulle sjekke her før eg kontaktar support.

Tilleggsopplysning: Eg har oppretta favorittliste. Eg veit ikkje om dette fungerte før eg gjorde det, men eg innbillar meg at det gikk an å bla i kanalane som før før eg lagde lista.

Tilleggopplysning 2: Eg ser av brukarmanualen at ein skal trykke på INFO for å få opp programbanneret og dermed kan ein sjekke kva som går på andre kanalar. Eg skjønnar ikkje heilt poenget med at ein må via ein ekstra knapp i forhold til sist.

Der var det noen som opplever det samme ja! Nøyaktig det som du beskriver, ufattelig irriterende. Bruker også favorittliste, tviler på at det har noe med den saken å gjøre. Virker som det bare er en ny vri på funksjonaliteten.

Skal du kontakte Canal Digital ang. dette? De må jo være interessert i feedback etter en stor oppdatering er rulla ut.

la4gy

Medlem
24 Nov 2007
3
0
0
Så, hvor mange er dere, som mener at denne boksen er bare dritt? 10-15? Hva med de 10-20.000 (?) som bruker boksen, og er brukbart fornøyd? Har kun hatt den 2 måneder, men er absolutt godt fornøyd! Den har bra bildekvalitet, tar opp programmene jeg har lagt inn, bråker ikke, og er i det hele tatt OK.
Eneste tingen jeg kan tenke meg å klage på, er at den burde vist klokken hele tiden mens den var på, ikke bare i standbye. Kjenner meg overhode ikke igjen i det voldsomme hylekoret som dømmer denne nedenom og hjem!
Har tidligere hatt Viasat sin PVR, og der har jeg mye å klage på!
Endte med å si opp abbonementet pga. alle ustabilitetene med den mottakeren.
CD sin PVR er som å komme inn i en ny verden, fordi opptakene som legges inn kan sees etterpå, slik var det ikke alltid hos Viasat!
Ser at det finnes en del alternative bokser, der man må bruke mesteparten av tiden på å laste ned, installere og tilpasse diverse software. Dette er ikke noe alternativ for min del. Nyter i det hele tatt funksjonene i CD boksen, det fungerer utmerket for min del, og sannsynligvis for de fleste som bruker denne.
Tror helt klart på at dere som klager har reelle problemer med boksen, men vær så snill, tro meg på at de fleste bruker den uten problem overhodet!
Innser at dette er et vanlig fenomen på de fleste forum, det er noen få som klager, mens de mange som er fornøyd, sjelden gir lyd fra seg.
Dette var bare et hjertesukk fra en av mange (?) fornøyde kunder hos CD!

Mvh Billy.

stølen

Medlem
6 Sep 2003
2.398
0
0
jfinneru skrev:
Jeg har snakket med telenor og jeg kan avkrefte at det er Sagemboksen som skal få Tivo. De omtaler selv den nye boksen som high-end, så vi vil få se en helt ny dekoder. Det kan jo forresten godt hende at Tivo blir et produkt som går side om side med andre dekodere. Det vil tiden vise. Vi i Hjemmekino stiller oss i alle fall positive til dette valget som Canal Digital her har gjort.
Jeg har lyst til å legge boxdiskusjonen litt til side er mer intressert i hva er det vi vil få av tjenester og innhold med Tivo?? Hva skal det koste og hvortid skal det settes igang? For meg er dette skikkelig spennende og positivt i seg selv, og skulle det følge med i systemet en ny high end box, så la oss ta den vel imot for verre enn den vi har i dag, er det vel ikke mulig å få til.
Spennende valg!!!
Stølen

rogo

Medlem
16 Okt 2010
267
0
0
Broseen skrev:
Alternativet for meg er Riks TV og Viasat.

Riks TV....kanskje. Viasat, nei. De håper jeg å være ferdig med.

Min andre tuner var også en brukt boks. Jeg trodde faktisk at jeg fikk en ny, og det dro svensken på når jeg reagerte på at han sa jeg skulle få en helt ny boks denne gangen.

Min erfaring er at det perfekte telekomselskapet ikke eksisterer. Telefonmessig har jeg hatt problemer med Telio, Tele2, Netcom, Telenor og Chess. Internettmessig har jeg hatt problemer med Telenor og Catch (nå ventelo). TV- messig har jeg hatt problemer med Viasat og Canal Digital.

Jeg tror dårlig kundebehandling er blitt en bransjestandard.

Uansett så må jeg si at det jeg opplever hos CD nå overgår alt jeg har opplevd tidligere. Jeg har nå fått Telenors VDSL i hus, og det fungerer bra. Hvis ikke CD skjerper seg så blir det TV fra Telenor så snart det er tilgjengelig. Jeg har CD kun på grunn av Canal+ Sport, og det kan Telenor levere, sannsynligvis til høsten. RiksTV har kun én Canal+ sportkanal, Signal leverer fortsatt ikke hos meg.

Rolle

Medlem
22 Sep 2004
3.830
0
36
ThorH skrev:
Fra CD på Facebook i dag:

Canal Digital Norge Hei Thor! Vi legger til at det ikke vil bli mulig å se på en tredje kanal mens du tar opp på to samtidig.

Møkkaselskap!
Nå må du roe deg ned litt, det har vel aldri vært tal om og ta opp 2 kanaler samtidig som du ser på en tredje kanal ;-)